שלושה יתרונות בתמלול משפטי מקצועי

כולנו יודעים לכתוב, וכולנו גם יודעים להקשיב, ואני ממש לא עומד להטיל בכך ספק. אבל כשמדובר בתמלול של הקלטות או של שיחות מהעבר, חשוב לדעת כמה דברים טרם ניגשים למלאכה.

מלאכת התמלול היא מלאכת מחשבת. הקביעה כי כל מי שלמד תואר ראשון, פיתח יכולת הקשבה וסיכום תוך כדי הרצאה, הוא גם מתמלל בחסד עליון, היא לא נכונה. כדי להיות כזה, נדרשת שמיעה אבסולוטית, הכרה של השפה העברית על בוריה, וכן גם יכולת לקשר בין דברים: כי מי שחושב שכל ההקלטות שדורשות תמלול נשמעות כמו המכווין שמדבר אליכם מהwaze, פשוט טועה J

כשם שיש קלדנית בבית משפט, שמחזיקה ביכולת מרשימה של הקלדה עיוורת, כך גם מתמלל הוא מקצוע לכל דבר ועליו להיות בעל יכולות רבות, ואם הוא יודע מספר שפות, הדבר ללא ספק יקפיץ את ערכו. אבל בלי לייפות את הדברים, למה באמת כדאי לכם לשכור את שירותיו של אדם שיבצע תמלול משפטי ומקצועי ?

 

שלא ניפול על הדברים הקטנים

כמעט כל אדם דובר עברית ובוגר, יכול לתמלל שיחת טלפון או הקלטה ברמה סבירה, אבל במקרים רבים, התמלול חשוב ברמת הפרטים הקטנים ביותר. אם תצטרכו לדוגמא, לאסוף ראיות לבית המשפט כדי להוכיח חפות בעבירה מסוימת, וראיה מרכזית מאוד שיכולה לסייע לכם נמצאת בהקלטה אחת ארוכה, אין שום סיכוי שתיקחו סיכון בעניין. מתמלל מקצועי שמבין בזירה המשפטית יוכל לתמלל את ההקלטה הזו בצורה הטובה ביותר, וגם אם היא קצת מעורפלת ולא ברורה, ממרום ניסיונו הוא יידע לקשר בין חלקי הפאזל כדי להשלים את התמונה ולהעביר זאת אל הכתב בצורה מקצועית וכמובן אמינה מבחינה משפטית.

 

עולמות תוכן אחרים

לפעמים, בהקלטה מסוימת נשמעים מונחים מעולמות תוכן שזרים לנו לחלוטין. הדבר יכול לבלוט כאשר מדובר בהקלטה שבה מדברים במונחים מעולם ההייטק, הקולנוע או עולמות נוספים, או שמדובר בכלל בשפה אחרת ואז יש צורך במתורגמן בנוסף למתמלל. ישנם מתמללים שמתמחים במספר שפות ויוכלו תמורת תשלום נאה לעשות את העבודה הכפולה במקצועיות רבה. אל תנסו להיות משהו שאתם לא, ולעתים הדבר הכי מקצועי לעשות הוא להיעזר באיש מקצוע.

 

שהצדק יהיה איתכם

לעתים, כשמדובר בזירה המשפטית, יש צורך ב"הטייה קלה" של החומר לצד שלכם. סביר להניח שאתם רואים בכך דבר לא אפשרי, אבל אין חכם כבעל ניסיון בתחום הזה. בדיוק כפי שמפעיל פוליגרף יודע לשאול את השאלות הנכונות כדי שהנבדק ייצא נקי, כך המתמלל יוכל להעביר את השיחה אל הכתב בצורה נקייה אך גם "בצבע" הנכון כדי שמבחינה משפטית תגיעו בעמדת כוח אל הדיון החשוב שעבורו הזמנתם את התמלול.

כדאי מאוד לקחת בחשבון את כל המרכיבים של המשימה, ולאחר מכן לפנות לתחום של תמלול משפטי מקצועי שיעשה לכם את העבודה.

תמלול

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך