איך עובד הליך תביעה מול משרד הביטחון

אם אתם מעוניינים להגיש תביעה מול משרד הביטחון, כדאי שתדעו קודם מהי ההגדרה לפי החוק של המושג "נכה"

 

הגדרת חוק הנכים

נכה, לפי חוק הנכים הוא אדם שאיבד את הכושר לפעול בצורה הרגילה או שישנה הפחתה של כושר זה. בין אם מדובר בפעולה גופנית או קוגניטיבית.
הדברים שנכתבו לעיל נוגעים כמובן אך ורק למצב שבו איבוד כושר הפעולה קרה בעת שירות בצה"ל בעקבות מצב של מחלה, החמרה במחלה וחבלה.
במידה ואתם עונים על קריטריונים אלו ושירתם בעת הפגיעה בסדיר, בקבע או במילואים, אתם רשאים להגיש תביעה מול משרד הביטחון.

 

איסוף חומר

חשוב לדעת שבמידה והחלטתם להגיש תביעה למשרד הביטחון בנוגע למצבכם, אתם צריכים לדאוג להביא אתכם כמה שיותר חומרים שמצדיקים את הטיעון שלכם.
במצבים שבהם אירעה לכם פגיעה כלשהי שתועדה ויש לגביה ראיות, חשוב שתבררו שנכתב עליכם דו"ח תאונה ובו נכתב לפרטי פרטים האירוע ומה היה מצבכם בו. דו"ח שכזה צריך להיות חתום על ידי המפקדים שלכם, חשוב מאוד להשיג אותו מכיוון שהקיום שלו יהווה עבורכם ראיה משמעותית בעת הליך התביעה. הדבר נכון גם למקרה שאתם מגישים את התביעה לאחר כמה שנים.
אם אתם  רוצים להגיש תביעה למשרד הביטחון בעקבות פציעה שאירעה לכם בעת שירות בסדיר למשל, אבל אין בידיכם את הדו"ח הצבאי, חשוב לברר מול הגורמים המוסמכים בצבא היכן נמצא הדו"ח ולבקש שיעבירו לכם אותו בהקדם.
לעיתים, כאשר מבצעים הליך תביעה כמה שנים לאחר הפציעה, ישנה סבירות כי הדו"ח הצבאי לא יימצא. אם נתקלתם במצב שכזה, אל תרימו ידיים.
אם פינו אתכם לבית חולים לאחר הפציעה ואושפזתם למהלך כמה ימים, סביר להניח שקיבלתם בתום האשפוז, מסמך שמסכם את מצבכם הרפואי באותם ימים. מסמך זה יכול לסייע לכם במידה ואין בידכם מסמך צבאי.
במידה והמסמך הזה או מסמכים אחרים אינם בידכם, מומלץ לגשת לבתי החולים ולבקש להוציא את המסמכים הללו מהתיק הרפואי שלכם.

 

אני לא בטוח שיש בי את הכוחות להתמודד לבדי בהליך שכזה, מה האפשרויות שעומדות בפניי?

קודם כל, חשוב לנו לציין שאכן מדובר במצב מורכב. זה הרי ידוע שמדובר בתהליך ארוך שיכול לקחת כמה חודשים ולעיתים כמה שנים.
איסוף החומר כשלעצמו לוקח זמן, שליחת החומר והמתנה להודעת אישור שהחומר התקבל למשרדים, כל הליך שכזה עלול לקחת זמן רב.
אם לא די בכך, אתם בטח יודעים שמשרד הביטחון בודק לפרטי פרטים כל תביעה ובסופו של דבר הוא דוחה חלק מהתביעות שהוגשו. זהו מצב לא נעים בלשון המעטה.

כדי להקל עליכם בתהליך מול משרד הביטחון, כדאי לפנות לעורך דין מנוסה. אנחנו ממליצים על עו"ד בלומהוף שמתמחה בתביעות לנכות ממשרד הביטחון.
ניתן להיכנס לאתר שלו לקבלת פרטים נוספים:

https://www.yedlaw.com

 

מאזניים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך