איתור אנשים וירושה – האם זה חוקי על פי החוק

קבלת ירושה וחלוקת הירושה היא עניין שכולל מתחים רבים אצל משפחות רבות שכן מלבד ההתמודדות עם האבל לפתע יש למוות גם היבטים כספיים מובהקים – דבר שטוען אינטרסים רבים שיכולים לגרור מריבות רבות בתוך המשפחה ותחושות של העדפות וקיפוחים.

הצורך להתמודד עם הרצון של היורד לעומת החלוקה ה"מתבקשת" יוצרת מתחים רבים וחשדנות בקרב מי שמקבלים יותר מן הצוואה ומי שמקבלים מעט, בייחוד כאשר היורשים השונים מופתעים מהסדרי הירושה שמופיעים.

חוק הירושה ודיני הירושה והצוואות הישראליים מנסים להלך בין הטיפות בין האיזון בין האינטרסים השונים על מנת לייצר הסדרים שהם מחד הוגנים ומאידך מאפשרים ליורש לממש את הרצונות שלו, דבר שמעלה שאלות רבות.

 

איתור אנשים

איתור אנשים ויורשים זוהי סוגייה מורכבת בדיני הירושה שכן יכולים להיות מצבים שבשל מוות פתאומי לא הייתה ירושה מתאימה ולכן ישנו צורך למצוא את היורשים המתאימים על פי חוק – דבר שהוא לפעמים מסובך להפליא ודורש משאבים רבים.

המצבים שבהם יש צורך להפעיל אמצעים לאיתור אנשים הם מצבים שבהם אין ירושה שמורה למי להוריש והיורשים החוקיים לא נמצאים ולכן יש צורך לאתר את רחוקי המשפחה, במצבים שבהם הצוואות הן חשודות מאוד או במצב שבו היורשים החוקיים מתנערים מן הצוואה.

במצבים הללו ישנו צורך לממש את הצוואה ולהעניק את הירושה – אך זוהי מלאכה מורכבת. ישנם שני גופים עיקריים שאמונים על איתור האנשים והיורשים המוסמכים, הן משרד המשפטים ואגף האפוטרופוס הכללי שדן בדיוק במצבים הללו ואמון על הירושה עד שנמצאים היורשים ומשרדי עורכי דין שמתמחים בכך.

האיתור הוא חוקי בישראל והמדינה מתמרצת את מאתרי האנשים והיורשים למצוא את היורשים על מנת שהירושה תוכל להיות ממומשת. בחלק מן המקרים המשמעות של איתור האנשים היא להודיע על האפשרות של מימוש הצוואה, חקירה גנאלוגית של שורשי המשפחה ואף נסיעות ושיטוט בארכיונים שונים בחו"ל – כל זאת על מנת להוכיח מי הם היורשים ולאתר אותם.

 

איתור ירושה

איתור של צוואות וירושות היא מלאכה מורכבת יחסית אך ישנו ממשק של רשם הירושות שתפקידו לסייע ליורשים עתידיים לאתר את הצוואה המתאימה – בכפוף לתנאים השונים שנמצאים במערכת דיני הירושה במדינה.

איתור ירושה יכול להיות מלאכה פשוטה יחסית שקשורה בחיפוש של צווי קיום ירושה או מלאכה מורכבת יותר שכוללת הוכחה שיורש מסוים הוא היורש הנכון של הצוואה.

איתור צוואה וירושה היא מלאכה שכדאי לשכור בעבורה עורך דין שמתמחה בדיני הירושה ומבין במקורות השונים שניתן למצוא בהם את הירושה, להוכיח לפי ההלכות הרווחות במדינה ובהתאם ובכפוף לכל מערכות הדין הרלוונטיות.

מדובר במלאכה שיש לעשותה בדיוק המתאים על מנת להימנע מבעיות מיסוי או בעיות עם יורשי אחרים.

 

זכוכית מגדלת ואנשים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך