קביעת החוק בישראל – מהו המיסוי על מטבעות וירטואלים

בשנים האחרונות בנוסף לשוק הפיננסי המוסדי הרגיל מתפתח לו גם עולם המטבעות הוירטואלים.

יותר ויותר אנשים וחברות עוברים לבצע עסקאות ולסחור באמצעות מטבעות וירטואלים כמו ביטקוין ודומיו.

כאשר רוצים להשקיע במטבע וירטואלי יש לדעת את התנאים לכך.

לצורך כך, במאמר זה נסקור את המיסוי על המטבעות הוירטואלים.

 

מהו מטבע וירטואלי ולמי הוא נועד

מטבעות וירטואלים הינם מטבעות אשר נרכשים באינטרנט באמצעות כסף רגיל. כל אדם המעוניין להיכנס לעולם המטבעות הוירטואלים רוכש סכום של מטבעות וירטואלים כרצונות באמצעות כסף רגיל וכך למעשה נכנס לשוק. המטבעות הוירטואלים מנוהלים ע"י חברות פרטיות ולא ע"י בנקים מרכזיים או גוף ממשלתי.

לאחר רכישת סכום התחלתי של מטבעות וירטואלים, ניתן לבצע עסקאות עם אנשים או חברות. פריטים שונים משלל סוגים נסחרים באמצעות מטבעות וירטואלים כגון יצירות אמנות, מוצרי חשמל מיוחדים, בגדים ועוד דברים משלל סוגים ועולמות.

 

למה מטבעות וירטואלים

מעבר לערך העולה וגדל של מטבעות וירטואלים, ישנם מספר יתרונות נוספים למטבע הוירטואלי. ראשית, אין צורך לשלם עמלות בניגוד לעמלות אשר משלמים בבנקים ובעסקאות בכרטיס אשראי. נוסף על כך, במטבעות וירטואלים לא ניתן לצבור מינוס בניגוד לבנק, שכן ניתן להשתמש רק בקיים. זה עוזר לבקר את שימושינו ונכסינו ולא להיכנס לחובות.

 

הגדרה בחוק

כיום, מטבעות וירטואלים כגון ביטקוין נחשבים בישראל כנכסים. בניגוד למטבעות רגילים, בגלל העובדה שהמטבעות הוירטואלים מוגדרים כנכסים ולא מטבעות, המס עליהם גבוה יותר. יש חובה לדווח על החזקת מטבעות וירטואלים ולשלם על כך מס בהתאם.

עקב הגדרת הטבעות הוירטואלים כנכסים, מיסוי מטבעות וירטואלים מחושב בהתאם. עבור רווח ממטבעות וירטואלים יש לשלם מס רווח הון של כ-25 אחוזים. עבור עסקים שעוסקים במכירת מטבעות וירטואלים, שווי המס עשוי להגיע אף לכ-50 אחוזים.

 

נהלי דיווח

כמו בכל עסקה שמבצעים או נכס שמחזיקים, יש להקפיד לשמור כל תיעוד לעסקאות ולנכסים הוירטואלים שברשותנו. לצורך דיווח מס, יש לשמור ולתעד אסמכתאות בנקאיות, תשלומים במזומן ובאשראי אשר בוצעו במסגרת עסקאות במטבעות וירטואלים. יש לדווח על כל מכירות המטבעות הוירטואלים כרווחי הון במס הכנסה.

 

רגולציות ובקרה

מדינת ישראל מפעילה ככל הניתן רגולציות ואמצעי בקרה על עסקאות במטבעות וירטואלים שכן הן עשויות להיות כר פורה להלבנת הון ועסקאות לא חוקיות. עקב כך, יש להקפיד היטב על דיווחי מס תקינים וביצוע עסקאות בזהירות יתרה. לאנשים שמתחילים את דרכם בתחום רצוי להיוועץ בגורמי מקצוע שידעו להכווין אותם כיצד לבצע דיווחי מס תקינים.

 

לסיכום

במאמר זה דנו במיסוי המטבעות הוירטואלים במדינת ישראל. לאנשים המבצעים עסקאות וירטואליות חשוב להכיר ולהבין את היטב את חוקי המיסוי הרלוונטיים ולדאוג לבצע דיווחי מס בהתאם לחוק, על מנת להימנע מבעיות עם רשות המיסים.

מאזנים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך