פשיטת רגל – יתרונות, חסרונות והשלכות

לאחרונה אנו שומעים על עלייה במספר בעל העסקים שהודיעו בריש גלי על פשיטת רגל. עובדה זו גרמה להתעניינות ערה בקרב הקוראים שלנו שביקשו להבין את התופעה מקרוב. אנו לא נותרנו אדישים לבקשות ויצאנו לבחון את הנושא. הישארו אתנו ותגלו את כל המסקנות שאליהן הגענו, כדי שתוכלו להכיר גם אתם ביתרונות, החסרונות וההשלכות שבאים לידי ביטוי מרגע הוצאת ההודעה על פשיטת רגל.

 

ההגדרה המקצועית של פשיטת רגל

חשוב להכיר תחילה בהגדרה של ההליך רגע לפני שנעמיק בנושא. נסביר בקצרה כי זהו הליך משפטי שמתקיים בקרב אדם פרטי שיש לו יותר התחייבויות מנכסים. כך שבעצם, אין לו את האפשרות להחזיר את כל החובות שלו והוא נחשב מבחינה משפטית ל"חדל פירעון" (כלומר, פושט רגל). במצב שכזה, האדם צפוי לקבל מבית המשפט צו כינוס שמקנה לו הגנה מלאה מבעלי החוב. הוא צריך להתחיל בהליך שיקומי – כלכלי שיאפשר לו בסופו של דבר לסגור את כל החובות.

עורך דין פשיטת רגל

יתרונות ההליך

יכול להיות שאתם סוברים שאין בהליך הזה יתרונות כלל. אם כך, כדאי שתחשבו שוב. אמנם מדובר בהליך מורכב שמצריך התארגנות מחדש בתחומי החיים השונים, אך יש בו יתרון אחד משמעותי – החייבים לא עוברים אותו לבד. יש עורך דין פשיטת רגל  שמלווה את החייבים מתחילת הדרך ועד סופה. הוא יילחם כדי שאלה יוכלו להחזיר את הכסף בתנאים הטובים ביותר.

 

חסרונות ההליך

לא צריך להיות מומחים בתחום כדי לדעת שיש הרבה חסרונות בהליך של פשיטת רגל. בחרנו להציג בפניכם את 3 החסרונות המשמעותיים:

  • פגיעה בשם הטוב: ההליך מוביל לסטיגמה שלילית על החייב
  • הליך ארוך: פשיטת רגל עשויה להימשך לאורך שנים רבות
  • התמודדות עם לחץ: החייב צפוי להיות במצוקה גדולה

נציין ששמענו על אנשים רבים שחוו דיכאון קשה וחרדה כשהם הבינו מה צפוי לקרות להם. כמובן שהתחושות הקשות הופחתו באופן משמעותי לאחר שאלה פנו אל עורך דין פשיטת רגל בחיפה שסייע להם.

עורך דין פשיטת רגל

ההשלכות שעשויות לבוא לידי ביטוי

מדינת ישראל רוצה להפחית את הסיכוי שאנשים שחוו פשיטת רגל ייכנסו שוב למצב של חובות. לכן, זו מובילה להשלכות שונות שצריך להכיר בהם. הראשונה היא רישום במאגר ה – BDI למשך 3 שנים! מדובר במאגר שמאפשר לגופים פיננסיים להכיר במי שהיו במצב כלכלי קשה. כך הם יוכלו לחשוב פעמיים אם לתת להם הלוואה במידת הצורך. השלכה נוספת שנוגעת לעניין זה קורה לקושי בנטילת משכנתא. שכן, הבנקים יוכלו לדעת שמדובר באדם שפשט רגל ולחשוב היטב אם הם רוצים להעניק לו הלוואה גדולה שכזו.

 

לסיום

עד כאן האינפורמציה החיונית שכל אחד צריך להכיר בנוגע לפשיטת רגל. בשלב זה אתם יודעים מה היתרונות, החסרונות וההשלכות של ההליך שעשוי לשנות את חייהם של רבים, כך שנותר לכם רק להעביר אותם הלאה ולהעלות את המודעות בנושא.

עורך דין פשיטת רגל

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך