פותחים חברת עורכי דין – 5 דברים שחובה לעשות לפני

סיימת את לימודי המשפטים, עברת את ההתמחות והצלחת במבחני הלשכה, מזל – טוב! אתה עורך דין.

כעת עומדת בפנייך האפשרות להצטרף תחת משרד עורכי דין מוכר, או לפתוח משרד משלך.

מדובר בבחירה לא קלה שכן השוק רווי עורכי דין. פותחים חברת עורכי דין –5 דברים שחובה לעשות לפני.

 

מבוא

אלפי אנשים בישראל מחזיקים ברישיון עריכת דין. רבים מהם, אינם עוסקים בעריכת דין, אך בכל זאת, ישנו מספר בלתי מבוטל של עורכי דין בישראל. אוכלוסיית הפונים, גדולה יותר. שוק המשרדים הוא מגוון, ישנם משרדים גדולים, בינוניים וכן משרדים קטנים. שוק הפונים, מתחלק גם הוא, וכולל לקוחות פרטיים ועסקיים.

בפני עורכי הדין עומדת הבחירה האם להצטרף למשרד, לעבוד כשכירים או שמא לפתוח משרד עצמאי.

 

מיקום

רבים מעורכי הדין, בוחרים להקים את משרדיהם בתל אביב, שכן העיר ידועה כזירה המרכזית לעסקים. בשל העובדה כי רבים בוחרים בתל אביב, ישנו ריבוי עורכי דין בתל אביב, אך אין לשכוח כי מספר האוכלוסייה הפונה גדול. שקלו האם לפתוח את המשרד שלכם בתל אביב או לפתוח בפריפריה, בה אומנם מספר הפונים נמוך יותר, אך אין מתחרים.

 

תחום התמחות

טרם הקמת החברה והמשרד, עליכם לבחור את תחום ההתמחות שלכם. בענף זה, ישנו מגוון רחב של התמחויות, החל מפלילי, דרך משפחה וכלה בדיני תאגידים. בחנו באזור בו בחרתם להקים את המשרד האם יש מענה לסוג ההתמחות שבחרתם ומהו הביקוש.

באזורים מרכזיים כמו תל אביב, הביקוש יהיה לשוק ההון, מסחר בין לאומי, מיזוגים ורכישות ועוד. ואילו באזורים פריפריילים, הביקוש יהיה לנדל"ן, נזיקין, משפחה ועוד.

 

עורך דין יחיד או שותפות

עוד החלטה חשובה העומדת בפניכם בעת הקמת המשרד, היא לבחור האם אתם העורכי דין היחידים במשרד, או האם ליצור שותפות עם עורכי דין נוספים. בבחירה בשותפות ישנם מספר דברים אותם יש לבחון. מצד אחד, מדובר ביתרון שכן כל עורך דין מגיע מתחום התמחות שונה, כך שבמשרד יהיו מחלקות שונות, דבר המגדיל את קהל הפונים ומעניק ערך מוסף. מצד שני, יש לבחון ניגודי עניינים, חילוקים וסכסוכים, יחסי כוחות, וכן את חלוקות הרווחים.

 

השקעה כספית וספקים

כאשר אתם פותחים משרד, הדבר מלווה בהשקעה כספית שאינה מבוטלת. לרוב תכלול דמי שכירות וריהוט המשרד. מיקום המשרד, ישפיע רבות על עלויות השכירות. בחנו את המיקום ואת ההיקף ההשקעה אותה אתם יכולים להשקיע בפתיחת המשרד.

 

פנייה לייעוץ עסקי

כל הקמת חברה או משרד, מצריכה תכנון מקדים, חשיבה נכונה וידע בתחום, שכן מדובר בהשקעה כספית שאינה מבוטלת. לשם כך, מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ עסקי. אייל פז ייעוץ עסקי יוכל לעזור לכם בתהליך הקמת החברה, בתכנון התוכנית העסקית, ייעוץ כלכלי ופיננסי, על מנת לצלוח את פתיחת המשרד בדרך הטובה ביותר.

 

איש משפט

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך