עורכי דין המתמחים בתביעות ביטוח ונלחמים בחברות הביטוח

כאשר מבוטח תובע את חברת הביטוח – לרוב הוא עושה זאת משום שחייו השתנו באופן דרסטי – הוא נזקק לטיפולים רפואיים שונים, להתאמות חדשות ושונות הנדרשות לו (כמו רכישת רכב מותאם, טיפולים רפואיים או נפשיים כאלו ואחרים באופן שוטף וכולי) ועל מנת לעשות את כל זה עליו לקבל מימון מסוים.

דיני הביטוח הם ענף רחב מאוד שמתעסק בהסדרת מערכת היחסים שבין מבוטח ובין חברת הביטוח שלו או מול חברת הביטוח של המזיק שגרם לו את הנזק. מדובר במערכת יחסים משפטית שקשורה לדיני הנזיקין, דיני החוזים ודיני הביטוח עצמם.

 

מיצוי זכויות מול חברת ביטוח

חברות הביטוח מערימות מכשולים בירוקרטיים שונים על מנת להקשות את תהליך מימוש הזכויות של הניזוקים. בין אם אלו דרישות הקשורות בהגשות מסמכים רבות, הגשות והמצאות של חוות דעת, היעזרות במומחים של חברת הביטוח או כל דרישה שהיא, בהתאם למציאות הקונקרטית.

המשמעות היא, שאנשים שלא מכירים את המערכת המורכבת של דיני הביטוח עלולים להסתבך בהגשת התביעות מול חברת הביטוח – מה שמקטין את הסיכויים שלהם לקבל פיצויים ולממש את הזכויות השונות שלהם מול חברות הביטוח – פיצויים שיכולים להגיע לסכומי כסף משמעותיים מאוד.

 

הצורך בעורך דין שמתמחה בדיני ביטוח

הצורך בעורך דין שמתמחה בדיני ביטוח מתעורר בכל סיטואציה שבה אדם צריך לפעול מול חברת הביטוח – בין אם בהגשת התביעה מול החברה דרך המנגנון הפנימי של הפיצויים הקבוע בפוליסה ובין אם יש צורך לפנות לבתי המשפט על מנת שיתערבו.

כאשר מדובר על המקרה הראשון, שבו אנשים מנסים לפעול לבד – חשוב מאוד לפנות לעורך דין שמתמחה בדיני ביטוח, כמו עורך דין יניר הראל על מנת למנוע את הצורך לפנות לערכאות המשפטיות השונות כאשר נכשלים – ניתן לחסוך כך גם זמן וגם כסף – שני מצרכים חשובים במיוחד כאשר מדובר על תביעות מן הסוג הזה שבהן הצורך לקבל את הפיצוי הוא דחוף.

ההיעזרות בעורך דין שיש לו רזומה עשיר של הצלחות יכולה להוביל להגשת מדויקת ונכונה של הטפסים, התכוננות לבדיקות השונות שחברת הביטוח יכולה לדרוש מן המטופלים, דיוק הדרישות כאשר מגיעים לבקש חוות דעת מן הצוותים הרפואיים ועוד אספקטים שונים שיכולים להתעורר, בהתאם לעובדות של כל מקרה ומקרה.

כאשר מדובר על המקרה השני, שבו כבר התקבלה החלטה של חברת הביטוח ומעוניינים לפנות לערכאות המשפטיות חשוב מאוד לשים לב באיזה עורך דין בוחרים. חייבים לבחור עורך דין שמתמחה בתביעות ביטוח, ועדיף תביעות ביטוח מן הסוג המדובר (ביטוח סיעודי, ביטוח חיים וכולי) שכן ככל שההתמחות היא יותר ספציפית כך הסיכויים לנצח במקרה עולים.

הפנייה לערכאות המשפטיות היא פנייה שיכולה לקחת זמן ולהוביל לעיסוק מרובה בתאונה עצמה – מה שעלול להיות קשה לאנשים מסוימים, חשוב לזכור את זה לפני שפונים לערכאות.

 

שופט

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
החוק בנוגע לביטוחים כפולים

כמה אנחנו אוהבים להיות מוגנים ובטוחים. אם יש מזג אוויר קריר בחוץ, ניקח איתנו עוד שכבה למקרה שיתקרר. אם נצא לסרט אם חברים, תמיד ניקח

אי גילוי במרמה – מה זה אומר

רוב האנשים לא חושבים על כך אך האמת היא שאנו מוקפים בחוקים בקובעים כיצד עלינו להתנהג בחברה. יש חוקים מנהליים, חוקים אזרחיים וגם חוקים פלילים.

מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה?

היכרות עם מאפיינים שונים של פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה, מגדילה את הסיכוי להשיג פיצויים במקרה של מחלה, תאונה או נסיבות אחרות שפוגעות בכושר ההשתכרות