מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה?

היכרות עם מאפיינים שונים של פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה, מגדילה את הסיכוי להשיג פיצויים במקרה של מחלה, תאונה או נסיבות אחרות שפוגעות בכושר ההשתכרות והפרנסה שלנו.

אבל איך בוחרים פוליסה כזו ומה היא אמורה לכלול? הנה המדריך המלא

פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה היא אחד הכלים העיקריים שבהם אנחנו יכולים להשתמש על מנת להגן על האינטרסים שלנו ושל משק הבית או המשפחה, גם אחרי מקרים מצערים של אובדן כושר עבודה.

בין היתר, פוליסה כזו אמורה להבטיח לנו פיצוי כספי משמעותי בכל מקרה של תאונה, מחלה וכן הלאה. אבל בשביל להפיק את מלוא התועלת ולהשיג פיצויים כספיים משמעותיים מתוך הפוליסה, חשוב לבחור אותה בצורה נכונה.

 

מהם הסוגים השונים של ביטוח אובדן כושר עבודה?

סקירה של המידע שמופיע באתר https://pitzuim.co.il למשל מגלה מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה ומה הוא כולל. במקרים של מצבים רפואיים לא צפויים כגון תאונה או מחלה, המטרה היא להפוך את פוליסת אובדן כושר העבודה למקור הכנסה חשוב להישרדות אישית וכלכלית.

ההבדל העיקרי הוא בין ביטוח אובדן כושר עבודה שאנחנו קונים דרך חברת ביטוח פרטית, לבין קרנות פנסיה שכוללות כיסוי ביטוחי מסוג פנסיית נכות – שהיא למעשה ביטוח אובדן כושר עבודה לכל דבר ועניין. לשם השוואה, יש כיסוי דומה אבל מוגבל יותר גם במסגרת ביטוח תאונות אישיות.

 

מה ההבדל בין סוג הפוליסות?

היכרות כללית עם סוגים שונים של ביטוח אובדן כושר עבודה לא מספיקה בשביל לבחור אותו בצורה טובה. מלבד המסגרת הכללית שאליה מכניסים את הכיסוי הזה, צריך לבחון לעומק את הפוליסה. אם בודקים את הפרטים, רואים הבדל בין פוליסה לכל עיסוק, פוליסה לפי עיסוק סביר ופוליסה לפי עיסוק מקצועי.

פוליסה בסיסית בוחנת את היכולת של אדם לעבוד בכל עבודה, בעוד פוליסה לפי עיסוק סביר בוחנת את יכולתו לבצע עבודה שתואמת להכשרתו והשכלתו. לעומתן, פוליסה לפי עיסוק מקצועי היא היקרה ביותר – אך היא בוחנת את היכולת של המבוטח לעבוד בתפקיד המסוים שאותו ביצע טרם איבד את כושר העבודה שלו.

 

איך בוחרים ביטוח אובדן כושר עבודה?

ביטוח אובדן כושר עבודה בוחרים על פי מידת ההתאמה שלנו לצרכים ולתחום העיסוק. מטרת העל היא כאמור להגיע למצב שבו הביטוח מסייע במקרים שבהם כושר העבודה נפגע עקב מחלה או תאונה, אבל לא נדיר להגיע למצב שבו מקבלים סירוב מצד חברת הביטוח.

מלבד התאמה לתחום העיסוק ולצרכים, כדאי לבחור ביטוח אובדן כושר עבודה גם לפי ההרחבות הרלוונטיות. בין היתר, ניתן לרכוש הרחבות לכיסוי הביטוחי עצמו והרחבות למקרה של אובדן כושר עבודה חלקי – בגינו ניתן לתבוע פיצויים גם בגין אובדן כושר עבודה של 25% ולא רק של 75%.

 

משקל

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
החוק בנוגע לביטוחים כפולים

כמה אנחנו אוהבים להיות מוגנים ובטוחים. אם יש מזג אוויר קריר בחוץ, ניקח איתנו עוד שכבה למקרה שיתקרר. אם נצא לסרט אם חברים, תמיד ניקח

אי גילוי במרמה – מה זה אומר

רוב האנשים לא חושבים על כך אך האמת היא שאנו מוקפים בחוקים בקובעים כיצד עלינו להתנהג בחברה. יש חוקים מנהליים, חוקים אזרחיים וגם חוקים פלילים.