החוק בנוגע לביטוחים כפולים

כמה אנחנו אוהבים להיות מוגנים ובטוחים. אם יש מזג אוויר קריר בחוץ, ניקח איתנו עוד שכבה למקרה שיתקרר. אם נצא לסרט אם חברים, תמיד ניקח אקסטרה שטר של 50 ש"ח, למקרה שנרצה לקנות גם פופקורן ושתייה או נמשיך אחרי הסרט למסעדה. ככה אנחנו, מעדיפים להיות מוגנים עד כמה שאפשר. אולם כשהעניין מגיע לתחום הביטוחים, החוק הוא מאוד ברור – פשוט אסור. במאמר זה נדבר על החוק בנוגע לביטוחים כפולים.

עולם הביטוח – היכרות

בוודאי קיבלתם בחייכם טלפון אחד או שניים מחברות הביטוח השונות, שמציעות לכם להצטרף אליהן במגוון פוליסות ביטוח בתחומים שונים. השיחות בדרך כלל נשמעות כך: "לא, תודה, דיברו איתי כבר, כן, לא, להתראות", אבל בסופו של דבר ככל הנראה עשיתם את הביטוח שלכם אצל אחת מהן – ביטוח רכב, ביטוח בריאות, ביטוח חיים או ביטוח דירה. אבל מה קורה אם עשיתם ביטוח אצל יותר מחברת ביטוח אחת?

אנשים רבים לא מודעים בכלל לקיום החוק בנוגע לביטוחים כפולים, וכן לאפשרות שקיימות להם פוליסות ביטוח פעילות זהות ביותר מחברת ביטוח אחת. מרוב הבלבול בטלפונים, אותם אנשים לא זוכרים או יודעים איפה הם בחרו לעשות בסוף את הביטוח שלהם, ואז מגיע מצב של כפל ביטוחים. אם כן, איך יודעים?

הכירו את הר הביטוח

הר הביטוח הוא מיזם משנת 2017 שנוצר בשיתוף עולה של משרד האוצר ורשות שוק ההון. באתר האינטרנט של הר הביטוח תוכלו לבצע פעולות רבות תוך שניות בודדות בלבד ועל ידי הזנת הפרטים האישיים שלכם. הפעולות שתוכלו לבצע באתר הן איתור כפל ביטוחים, השוואת פוליסות ביטוח של החברות השונות, מחשבוני ביטוח לפי הזנת פרטים ועוד.

החוק בנוגע לביטוחים כפולים

חברות הביטוח הן רבות וכל אחת מהן מציעה פוליסות אחרות, מקיפות יותר ומקיפות פחות, ובמחירים שונים. הטלפונים הרבים וההצעות שמגיעות אליכם מכל עבר, בוודאי מבלבלות וסביר שגרמו לכם לעשות ביטוח אצל שתיים או יותר מחברות הביטוח השונות. החוק בנוגע לביטוחים כפולים הוא חד משמעי – אין לאפשר כפל ביטוחים אצל אף אחד מהמבוטחים.

הממונה על שוק ההון קבעה כי חברות הביטוח וסוכניהן חייבים להשתמש בשירותי אתר הר הביטוח על מנת לבדוק את המצב הביטוחי של המבוטח, עוד לפני שתתבצע לו מכירת פוליסה. בצורה זו המבוטח יקבל שיקוף מלא על המצב הביטוחי שלו, ויימנע אצלו מצב של כפל ביטוחי.

צירוף מבוטח לשירות חברת הביטוח למרות שקיימת לו פוליסת ביטוח פעילה בחברת ביטוח אחרת, מהווה עבירה על חוק זה.

היכנסו לאתר הר הביטוח ובדקו את מצבכם הביטוחי בעצמכם, כך שלא תצטרכו להיות תלויים במידע שינדבו לכם סוכני הביטוח השונים. הר הביטוח נוצר בדיוק בשביל זה, ומטרתו היא שתוכלו להיות בשליטה מלאה על כל המידע הביטוחי שלכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
אי גילוי במרמה – מה זה אומר

רוב האנשים לא חושבים על כך אך האמת היא שאנו מוקפים בחוקים בקובעים כיצד עלינו להתנהג בחברה. יש חוקים מנהליים, חוקים אזרחיים וגם חוקים פלילים.

מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה?

היכרות עם מאפיינים שונים של פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה, מגדילה את הסיכוי להשיג פיצויים במקרה של מחלה, תאונה או נסיבות אחרות שפוגעות בכושר ההשתכרות