ועדה רפואית ביטוח לאומי – כיצד להתכונן לתהליך

אחוזי הנכות הם הפרמטר העיקרי הקובע את מידת זכאותנו לקבל פיצויים ו/או קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי. במסגרת תהליך התביעה מול המוסד לביטוח לאומי למימוש הזכויות המגיעות לנו, עלינו יהיה לעבור דרך הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי. כיצד אם כן ניתן להתכונן אל הוועדה?

 

תביעת נכות מול ביטוח לאומי

כל אזרח ישראלי מעל גיל 18, מחויב בתשלום חודשי למוסד לביטוח לאומי, האחראי על מתן סיוע כלכלי לאוכלוסיות במצוקה, לרבות אלו שיכולת התפקוד שלהם נפגעה בעקבות מחלה, פציעה או תאונה. במציאות אחרת, אנשים אלו היו מקבלים את הזכויות המגיעות להם באופן מידי, אך במציאות הבירוקרטית של ימינו, עליהם יהיה להגיש תביעת נכות למימוש הזכויות.

 

באילו מקרים ניתן יהיה להגיש תביעת נכות?

במידה ועברתם תאונה, פציעה או מחלה, באופן שהביא לפגיעה בשגרת החיים שלכם ובכושר ההשתכרות שלכם, הרי שניתן יהיה להגיש תביעת נכות בהתאם כנגד ביטוח לאומי, אותה מומלץ יהיה להגיש עם משרד עורכי דין מנוסה – משרד עורכי דין פייפר כהן.

בין תביעות הנכות השכיחות ביותר נמצאות: תביעות אובדן כושר עבודה, תביעות בגין מחלות ופציעות בתחומים שונים (פגיעות גב, פגיעות צוואר, מחלות לב, פגיעות נפשיות ועוד), תביעות תאונות דרכים ועוד.

 

מהי הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי?

אחד הפרמטרים העיקריים המגדירים את זכאותכם בכלל ואת גובה הפיצויים ו/או הקצבאות בפרט, הוא אחוזי הנכות מהם אתם סובלים, כאשר אחוזי הנכות נקבעים על ידי הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי.

הוועדה הרפואית מורכבת למעשה מרופא מומחה לתחום הספציפי בגינו הגשתם את התביעה ומזכיר הוועדה. במסגרת הוועדה הרפואית, תעברו ראיון אודות המקרה שהוביל לפגיעה ועל אופן השפעתה על שגרת החיים שלכם ואף תעברו בדיקות גופניות בהתאם.

 

כיצד ניתן להתכונן אל הוועדה הרפואית?

כפי שניתן להבין, החלטות הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי הן מהותיות וקובעות למעשה את מידת הזכאות שלנו וסכומי הפיצויים שנוכל לקבל. בהתאם לכך, חשוב להיערך ולהתכונן אל הוועדה בהתאם וזאת באמצעות:

 

איסוף מסמכים רפואיים

אל הוועדה מומלץ להגיע עם כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לפגיעה שלכם, לרבות ההיסטוריה הרפואית שלכם, באופן שיעזור לוועדה לסקור היטב ולקשר בקלות בין הפגיעה לבין מידת השפעתה על שגרת החיים שלכם

 

חוות דעת של רופא מומחה

על מנת לבסס את טענותיכם ולהוכיח בצורה ברורה וחד משמעית את מהות הפגיעה ומידת השפעתה, מומלץ יהיה לפנות לרופא מומחה שיכין עבורכם חוות דעת רפואית מקצועית.

 

עורך דין מומחה לתביעות ביטוח לאומי

עורך דין מומחה לתביעות ביטוח לאומי יוכל לכוון ולהדריך אתכם, הן בשלב הגשת התביעה עצמה והן בכל הקשור להתנהלות הרצויה בוועדה הרפואית.

 

לסיכום

אחוזי הנכות הם הפרמטר העיקרי הקובע את מידת זכאותנו ואת גובה הפיצויים שנוכל לקבל מביטוח לאומי, כאשר במסגרת תהליך התביעה מול ביטוח לאומי, עלינו יהיה להתייצב בפני הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, אותה נוכל לעבור בהצלחה באמצעות איסוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, הצגת חוות דעת של רופא מומחה ועזרתו של עו"ד מנוסה בתחום.

ביטוח לאומי

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
החוק בנוגע לביטוחים כפולים

כמה אנחנו אוהבים להיות מוגנים ובטוחים. אם יש מזג אוויר קריר בחוץ, ניקח איתנו עוד שכבה למקרה שיתקרר. אם נצא לסרט אם חברים, תמיד ניקח

אי גילוי במרמה – מה זה אומר

רוב האנשים לא חושבים על כך אך האמת היא שאנו מוקפים בחוקים בקובעים כיצד עלינו להתנהג בחברה. יש חוקים מנהליים, חוקים אזרחיים וגם חוקים פלילים.

מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה?

היכרות עם מאפיינים שונים של פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה, מגדילה את הסיכוי להשיג פיצויים במקרה של מחלה, תאונה או נסיבות אחרות שפוגעות בכושר ההשתכרות