הליך התביעה בביטוח לאומי: מדריך שלב אחר שלב

המוסד לביטוח הלאומי הינו אחד המוסדות החשובים במדינת ישראל, הוא מעניק מטריית הגנה למגוון רחב מאד של אוכלוסיות אשר בשל קושי כלכלי, גיל, נכות או לקות כלשהי, מוצא את עצמו זקוק לעזרה כלכלית ורפואית. בין האוכלוסיות הנתמכות על ידי ביטוח לאומי ניתן למצוא את אוכלוסיית הקשישים, נפגעי תאונות עבודה, בעלי נכות או לקות מלידה או כתוצאה מפציעה ואוכלוסיה הסובלת ממצוקה כלכלית מכל סיבה.

אם גם אתם מוצאים את עצמכם נזקקים לקצבה או לסיוע של המוסד לביטוח לאומי, חשוב להצטייד בעורך דין מנוסה שימקסם את מיצוי הזכויות שלכם וידאג כי תקבלו את כל המגיע לכם.

 

הליך תביעה בביטוח לאומי

כל אדם במדינת ישראל זכאי לתמיכה של הביטוח הלאומי. אנו משלמים במשך כל ימי חיינו בהתאם לרמת החיים והמצב המשפחתי שלנו את תשלומי הביטוח הלאומי על מנת להבטיח כי בעת הצורך, נוכל גם אנחנו להסתייע בו. הביטוח הלאומי מבטיח קצבת הכנסה מינימלית למתקשים לפרנס את עצמם מסיבות שונות, קצבת זקנה לאוכלוסיה הבוגרת, קצבה עבור נכים ובעלי לקויות מלידה או שנגרמו מתאונה, וכמו כן גם פיצויים לנפגעים בתאונות עבודה.

במידה וגם אתם חליתם או נפצעתם ואתם זקוקים לסיוע של הביטוח הלאומי, עורך דין ביטוח לאומי יכול לסייע לכם לנווט את הליך התביעה בביטוח לאומי ולעזור לכם לחצות את סבך הבירוקרטיה, הועדות הרפואיות והגשת המסמכים ולהגיע למיצוי מלוא הזכויות שלכם, לרווחתכם.

תאונות עבודה ונפגעי פעולות איבה

באופן טבעי, כל האוכלוסיות הפונות לקבל סיוע מן הביטוח הלאומי הן האוכלוסיות החלשות והפגיעות ביותר בחברה הישראלית, אך ישנן שתי שכבות אוכלוסיה שהן פגיעות אף יותר, והן נפגעי תאונות העבודה ונפגעי פעולות האיבה. הקושי המהותי שאיתו מתמודדות אוכלוסיות אלו נובע בעיקר מן הצורך לעבור תהליך שיקום משמעותי והתמודדות עם אבל, אובדן, פציעות קשות ופגיעה כלכלית פתאומית שנגרם בשל אובדן כושר העבודה.

בשונה ממצב ידוע מראש שאליו ניתן להערך, נפגעי תאונות העבודה ונפגעי פעולות האיבה לא יכלו היו לדעת כי ביום בהיר אחד חייהם ישתנו ללא היכר. במצב כזה כל שליחת טופס, ולו מקוון, ועל אחת כמה וכמה השתתפות בועדות רפואיות ועמידה במבחנים רפואיים נתפסת על ידי נפגעים רבים כמשפילה, מעוררת אימה ומלווה בקושי נפשי וגופני משמעותי. שכירת עורך דין מעולה המיומן בהליכים בירוקרטיים ורפואיים בתוך הביטוח הלאומי יכול פשוטו כמשמעו להוות הצלת חיים.

מדריך שלב אחר שלב למיצוי זכויות בביטוח הלאומי

על מנת לוודא שכל הזכויות שלכם מוצו בהליך התביעה בביטוח לאומי, חשוב להתמקד בשלבים הבאים:

  • פגישה ראשונית עם עורך דין לתביעות ביטוח לאומי מוקדם ככל האפשר.
  • הגשת התביעה אל המוסד הביטוח הלאומי בדרך הנכונה והנאותה ביותר.
  • קבלת זימון לוועדה רפואית והכנה מראש לקראתה.
  • בדיקה רפואית ( חשוב לציין כי פעמים רבות הועדה מאשרת תמיכה זמנית על סמך מסמכים בלבד בשל קושי האירוע, למשל, היותו של האדם מאושפז, מונשם ומורדם )
  • הגשת עררים במידה ואתם חשים כי תשובת הועדה לא ענתה על הציפיות שלכם.

 

עורך דין למיצוי זכויות בביטוח הלאומי

במידה ונפצעתם במקום העבודה או שחלילה נפגעתם בפעולת איבה, הצטיידות מוקדמת ככל האפשר בעורך דין איכותי תעניק לכם כתף תומכת משלב מאד מוקדם, איסוף עדויות ומסמכים שונים כשהם עדיין 'טריים', ייעוץ מקדים שיאפשר לכם להתנהל טוב יותר מול רשויות שונות וכמובן שקט נפשי רב יותר כי יש לכם מישהו לצידכם שמטפל בהיבט המשפטי של האירוע.

הליך התביעה בביטוח לאומי: מדריך שלב אחר שלב

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
החוק בנוגע לביטוחים כפולים

כמה אנחנו אוהבים להיות מוגנים ובטוחים. אם יש מזג אוויר קריר בחוץ, ניקח איתנו עוד שכבה למקרה שיתקרר. אם נצא לסרט אם חברים, תמיד ניקח

אי גילוי במרמה – מה זה אומר

רוב האנשים לא חושבים על כך אך האמת היא שאנו מוקפים בחוקים בקובעים כיצד עלינו להתנהג בחברה. יש חוקים מנהליים, חוקים אזרחיים וגם חוקים פלילים.

מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה?

היכרות עם מאפיינים שונים של פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה, מגדילה את הסיכוי להשיג פיצויים במקרה של מחלה, תאונה או נסיבות אחרות שפוגעות בכושר ההשתכרות