2 סיבות להגיש בקשה לתביעה קטנה

תביעה קטנה הינה אחת הדרכים הכי טובות ומהירות לסיים סכסוך משפטי-אזרחי.

תביעות קטנות הן בעלות מטרה מסוימת, לבקש מסתי המשפט ביטול עסק או סעד אחר.

רעיון של תביעות קטנות הוא למעשה להימנע ממשפטים ארוכים.

כך יהיה ניתן לבצע הליכים מהירים יותר ואפילו ללא ייצוג משפטי.

אז מה היא תביעה קטנה? ומה הסיבות להגיש בקשה?

 

מה היא תביעה קטנה

תביעה קטנה היא תביעה שעוסקת בנושאים בתחום האזרחי, כמו נושא צרכנות למשל. התביעות הללו מוגבלות בסכום מסוים. הן מוגשות אל בתי המשפט התביעות קטנות. כל התביעות הללו יבוצעו בהליך קצר ומהיר. כך התובע לא יהיה חייב בידע משפטי נרחב והוא לא יחויב בייצוג על ידי עורך דין.

 

בעיות של צרכנות

תביעות קטנות בעיקר נועדו לטפל בבעיה של צרכניות, לדוגמא בתביעה להחלפה של מוצר, תביעה לתיקון מוצר, או תביעה לביטול עסקה והחזר כספי. כך יוכל להיות פתרון במקרים של רגישה של מוצר שהוא לא תקין או לא חדש, במקרה ונרכש כך. או במקרה של מכירה שבוצעה בטעות או שהייתה עבורה הטעיה באמצעות של תכנים שהם נועדו לשווק ולהטעות את הציבור.

 

נזיקין, לשון הרע ועוד

תביעות קטנות יכולות להיות גם בענייני נזיקים, או תביעות בנושאים כמו לשון הרע, אפליה ועוד. או בנושאים כמו מכוח חוקים נוספים כמו למשל הגשה של תביעת ספאם, תאונות דרכים ועוד. חשוב לדעת שתביעות קטנות לא יכולות להיות בכל מה שקשור לנושא עובד ומעביד משום שלשם כך, יש את הבית דין לעבודה.

 

אנשים פרטים

הליך של תביעות קטנות פתוח אך ורק לאנשים שהם פרטיים ולא לחברות. האנשים הללו יהיו חייבים להיות מעל גיל 18. סכום של התביעה מוגבל בסכום מסוים.

סכום זה מתעדכן בתקנות מידי שנה. חשוב לדעת שבכל שנה קלנדרית ניתן להגיש עד 5 תביעות בלבד על ידי אותו אדם. כלומר, אם השנה היא 2021, אדם פרטי אינו יכול להגיש כ-6 תביעות לבית המשפט לתביעות קטנות. כל שנה קלדרנית, אותו מונה מתאפס וניתן להגיש עד כ-5 תביעות חדשות.

 

 מסמכים שיש לצרף

בגדי שתוכלו לדון בתביעה, תצטרכו לצרף מסמכים שיהיו רלוונטיים לתביעה וכך תוכלו להוכיח הטענות. מבין המסמכים שיהיה חשוב לצרף הם מסמכים כמו חוזים, או הסכמים, במקרה שיש לכם צילומים, קבלות, חוות דעת של מומחה ועוד.

במקרה של תביעה קטנה בעקבות תאונות דרכים, חשוב להציע מסמכים כמו חוות דעת שמאי, צילומי רכב, שירטוט גרפי של מיקום של התאונה שלכם ומסמכים שקיבלתם על ידי המשטרה וכל מסמכים שיוכלו לעזור לכם להוכיח את התביעה שלכם.

 

לסיכום

תביעות קטנות הן תביעות שעוסקות בתחום האזרחי. תביעות קטנות מוגבלות בסכום מסוים ובדרך כלל הן מוגשות לבית דין לתביעות קטנות. המשפט בדרך הוא משפט קצר שאינו לוקח זמן רב.

 

משקל

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך