נעצרת? בקש עורך דין לפני הכל!

כאשר אדם נעצר הדבר החשוב ביותר שעליו לעשות הוא לקבל ליווי משפטי. חשוב להבין שכל עוד מתקיימת חקירה, על פי הדין החשוד עדיין בחזקת חף מפשע. גם לאחר הגשת כתב אישום, יש לנאשם את חזקת החפות עד לקבלת פסק דיון חלוט. כאשר אדם נעצר למעשה נשללת חירותו וחייבת להיות לכך הצדקה משפטית. על החשיבות ותפקידו של עו"ד פלילי במאמר שלפניכם.

 

סוגי מעצר בדין הפלילי

עו"ד פלילי מעצרים יכול ללוות את הלקוח שלו לאורך שלושת סוגי המעצר המתקיימים בהליך הפלילי, מעצר ימים בהליכי חקירה, מעצר הצהרת תובע ומעצר עד תום ההליכים. קיימות עילות המצדיקות בעיני החוק מעצר, לשם ביצוע החקירה, להגן על הציבור מפני פגיעה של החשוד ועל מנת למנוע ממנו לחבל במאמצי החקירה. הרחבה לגבי כיצד עו"ד פלילי יכול לסייע ראו כאן.

 

דיוני הארכת מעצר

החשיבות של העורך דין נוגעת, הן בייעוץ לנחקר והן בדיוני הארכת מעצר בבית המשפט. ניהול נכון של המצב עשוי למנוע את המשך שלילת חירותו של אדם. העורך דין יכול לקצר את משך המעצר ולהביא לביטולו כמו גם, להציע  חלופת מעמר שלא תפגע בהמשך החקירה. כבר בשלב החקירה העו"ד יכול לאתר כשלים בהליך החקירה ולהטיל ספק בצורך להאריך את  המעצר.

 

הזכות לליווי משפטי

הזכות להיוועץ בעורך דין היא אחת מזכויות היסוד של עצורים ונחקרים בישראל. כאשר עצור או נחקר דורש להיפגש עם עורך דין, על המשטרה לעצור את החקירה  ולאפשר לו ליצור קשר עם עורך דינו ועליה להמתין עד להגעתו של עורך הדין. במקרים רבים העצורים אינם מודעים לזכויותיהם ולא מודעים להשלכות המשפטיות של פעולותיהם בחקירה.

 

פרטי החשד

בכל מקרה של חקירה פלילית עורך הדין מברר במה בדיוק המשטרה בודקת לגבי החשוד, מה המעשה והעבירה בגללה הוא נעצר. המשטרה מחויבת לפרט את החשדות והיא אינה יכולה להסתפק בתשובה כללית. עליה לספק לעורך דין פרטים לגבי מתי נטען שבוצעה העבירה, מהיכן נטען להתקיימות האירוע, באיזה אופן העבירה בוצעה ומי המעורבים האחרים על פי החשד.

עורך הדין יכול לייעץ ללקוח לגבי האסטרטגיה הנכונה להתנהלות בחקירות. בדרך כלל הוא ימליץ לחשוד שלא להאמין להבטחות לגבי שיתוף פעולה מכיוון שכל הבטחה שניתנת בחקירה אינה תקפה לולא היא הוכנסה למסמך רשמי מחייב.

 

סיכום עורך דין בעת מעצר

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בחשיבות של עורך דין מעצרים בליווי תהליך החקירה ובדיוני הארכת מעצר. חשוב שלא להודות בדבר שלא עשיתם בכל מקרה מכיוון שיהיה קשה מאוד להוכיח בעתיד שההודאה הייתה הודאת שווא. כאשר העורך דין מייעץ לשתף פעולה עם החוקרים, חשוב לדבר בקצב הכתבה ובצורה ברורה על מנת שהדברים יירשמו במלואם.

חוֹק

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך