מתי נוכל לקבל ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך, הוא מסמך משפטי המאפשר לכם למנות מישהו שאתם סומכים עליו, כדי לקבל החלטות כלכליות ומשפטיות חשובות בשמכם אם אינכם מסוגל לעשות זאת בעצמכם. זהו חלק חיוני בתכנון עיזבון וקיומו לספק שקט נפשי גם לכם וגם ליקיריכם.

אז מתי זה הזמן המתאים לקבל ייפוי כוח מתמשך? התשובה הקצרה היא בהקדם האפשרי. החיים אינם ניתנים לחיזוי, ותמיד יש סיכוי שאתם תגיעו לאבדן כושר עקב מחלה, פציעה או נסיבות אחרות. קיום ייפוי כוח מתמשך, יכול להבטיח שענייניכם ינוהלו בהתאם לרצונותיכם, גם אם אינכם מסוגלים לבטא אותם בעצמכם.

 

המצבים בהם ניתן יפוי כח מתמשך

ישנם מספר מצבים שבהם כדאי לשקול לקבל ייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח

הזדקנות וירידה בבריאות

ככל שאנו מתבגרים, הבריאות שלנו עלולה להידרדר, ואנחנו עלולים להיות רגישים יותר למחלות ופציעות. במקרים מסוימים, אנו עלולים לפתח מצבים המשפיעים על היכולת הנפשית שלנו, כגון דמנציה או מחלת אלצהיימר. אם אתם מודאגים מהיכולת שלכם לנהל את ענייניכם בעתיד, ייתכן שיהיה חכם למנות מישהו שאתם סומכים עליו ליפוי הכוח המתמשך שלכם.

 

מחלה או פציעה חמורה

מחלה או פציעה פתאומית, עלולות להותיר אתכם ללא יכולת לקבל החלטות בעצמכם, גם אם היא זמנית בלבד. אם אתם מתמודדים עם מצב בריאותי חמור או מתכננים לעבור הליך רפואי שעלול להותיר אתכם חסרי יכולת, חיוני להצטייד בייפוי כח מתמשך על מנת להבטיח שענייניכם מנוהלים כראוי.

 

פריסה צבאית

אם אתם משרתים בצבא, אולי תרצו לשקול למנות ייפוי כוח מתמשך לנהל את ענייניכם בזמן שאתם מוצבים ברחבי העולם. זה יכול לעזור להבטיח שהחשבונות שלכם ישולמו, המיסים שלכם ישולמו ועניינים חשובים אחרים יטופלו בזמן שאתם משרת את המדינה שלכם במגוון מצבים וסיטואציות.

ייפוי כוח

נסיעות

אם אתם מתכננים לצאת מהארץ לתקופה ממושכת, אולי יהיה חכם למנות מיופוה כוח מתמשך לנהל את ענייניכם בזמן שאתם לא בארץ. הכוונה למישהו שישלם חשבונות, ינהל את ההשקעות שלכם ויקבל החלטות חשובות אחרות.

 

תיאום ציפיות

בכל המצבים הללו, חשוב לבחור מישהו שאתם סומכים עליו שישמש כמיופה הכוח המתמשך שלכם. אדם זה צריך להיות אחראי, אמין ויכול לקבל החלטות לטובתכם. כמו כן, נהלו אתו שיחה גלויה על רצונותיכם וציפיותיכם, וודאו שהם מבינים היטב את אחריותם כמיפויי הכוח המתמשך שלכם.

 

לסיכום

ייפוי כוח מתמשך, הוא חלק מהותי מתכנון עיזבון ויכול לספק שקט נפשי גם לכם וגם ליקיריכם. אף פעם לא מוקדם מדי לשקול לקבל ייפוי כוח בר קיימא, מכיוון שהחיים אינם צפויים ואי אפשר לדעת מתי אתם עלולים להיות בלתי מסוגלים לנהל את ענייניכם. בבחירת האדם הנכון ועבודה עם עורך דין מנוסה, תוכלו להבטיח כי רצונותיכם יתממשו וענייניכם ינוהלו כראוי במידה והיה ותאבדו בכושר עבודה.

ייפוי כוח

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך