מתי מומלץ לעשות הסכם ממון ועל מה חשוב לשים דגש

אתם מאוהבים, מרגישים בטוח אחד עם השנייה ואתם יודעים שה"יחד" הזה הוא לתמיד.

זו הרגשה שזוגות רבים חווים בתחילת הקשר, אבל הזמן עושה את שלו ולעיתים, צצות להם אי הסכמות שגורמות לזוגות רבים למצוא את עצמם במקום אחר, שונה מזה שהיו בתחילת הדרך.

לכן, צריך לערוך הסכם ממון.

השאלה שנשאלת על ידי רבים היא: "מתי? ומה צריך לדעת אודות ההסכם?".

אתם לא צריכים יותר לתהות בנושא, כדי שתוכלו לקבל את כל התשובות בנושא, כתבנו עבורכם את המדריך הבא שיענה לכם על כל השאלות:

 

מה זה הסכם ממון?

הסכם ממון זהו מסמך שנכתב בנוכחות הצדדים הבאים:

  • בני הזוג
  • עורך דין לענייני משפחה

יש מי שקוראים להסכם ממון "תעודת ביטוח לזוגיות", מכיוון שהוא מבטח את שני הצדדים. מדובר בחוזה שנכתב בין שני בני הזוג שמבקשים לעגן באופן מסודר את החלוקה של הכספים, הנכסים וכל הדברים שיש בידיהם. החוזה קובע את האופן שבו הרכוש מתחלק בין שני בני הזוג במקרה של פרידה. כך שאם בני הזוג יחליטו בהמשך להיפרד, יהיה להם מסמך מסודר שיראה לכל אחד מהצדדים את הכספים, הרהיטים והנכסים ששייכים לכל אחד מהם.

 

מתי בעצם מומלץ לערוך הסכם ממון?

אפשר לערוך הסכם ממון בשלבים שונים של הזוגיות. אבל השאלה האמתית שרבים שואלים היא: "מתי הכי טוב לערוך את ההסכם? באיזה שלב של הזוגיות?". כדי לענות על שאלה זו, פנינו אל משרד עורכי דין שרית כהן חן ושאלנו את השאלה המתבקשת. להלן התשובה שקיבלנו:

כשמדובר בזוגות שעתידים להתחתן בקרוב, מומלץ לערוך את הסכם הממון לפני החתונה. במידה ומדובר בזוגות ידועים בציבור. לאחר שהם הגדירו עצמם כ"ידועים בציבור" הם יכולים להתחיל בהליך של עריכת הסכם ממון עם עורך דין. מומלץ שלא להשתהות עם עריכת המסמך, שכן אי אפשר לדעת מה יילד יום.

 

על מה חשוב לשים דגש בכל הנוגע להסכמי ממון?

אפשר לומר בעצם שהסכם ממון מאפשר לשני בני הזוג ליהנות מוודאות משפטית. כזו שמאפשרת להם לחיות חיי זוגיות טובים, שלא מעורבים בהם אינטרסים כלכליים. בנוסף לכך, חשוב להדגיש כי מומלץ שלא לערוך הסכם ממון באופן עצמאי. בשביל לערוך הסכם ממון צריך לפנות אל עורך דין שמתמחה בדיני משפחה. עורך הדין יוכל לנסח עבור בני הזוג את הסכם הממון באופן מקיף וברור (כזה שלא יהיה צורך לנסות ולבאר כמה שנים לאחר מכן, דבר שעשוי לבוא לידי ביטוי במצבים שבהם עורכים הסכם ממון באופן עצמאי).

אם אתם נמצאים בזוגיות כבר תקופה, אם אתם לפני הליך של נישואים או שכבר התחתנתם – כדאי שתדעו שמומלץ לחתום על הסכם ממון בהקדם האפשרי ככל הניתן. אם אתם רוצים זוגיות בטוחה, תיצרו וודאות משפטית ותפנו אל עו"ד.

 

שופט מרכזי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך