מתי זוג נחשבים ידועים בציבור?

מזה שנים שמדינת ישראל מכירה בזוגות שאינם נשואים אך מנהלים חיים משותפים כידועים בציבור. עם זאת, כמובן שלא כל בני זוג שעברו לגור ביחד יחשבו באופן מידי לידועים בציבור. דיני הידועים בציבור הלכו והתפתחו עם השנים וכיום ניתן להצביע על הקריטריונים המשמעותיים המעידים על היותם של בני זוג ידועים בציבור אם לאו. מעוניינים לדעת מתי בני זוג נחשבים ידועים בציבור? קראו וגלו.

 

ייעוץ משפטי מקצועי

עוד קודם שנצלול אל כל השאלות החשובות ונברר מי הם הידועים בציבור, חשוב להקדים ולומר כי כל האמור אינו מהווה יעוץ משפטי ובוודאי שלא תחליף לייעוץ מקצועי משפטי. ככל שהתעוררו אצלכם שאלות הקשורות לידועים בציבור, פנו עוד היום אל עורך דין ידועים בציבור דרך אתר האינטרנט https://www.dangel-law.co.il וצרו קשר עם עו"ד מהשורה הראשונה בישראל.

 

מי הם הידועים בציבור

ידועים בציבור הינם בני זוג אשר חיים יחד חיים משותפים כמו בני זוג נשואים וזאת למרות שמעולם לא נישאו. הסיבות בגינן בני הזוג לא נישאו זה לזו, נחלקות, ככלל, לשתיים.

ראשית, ייתכן שבני הזוג אינם מעוניינים לקחת חלק בכפייה הדתית של מוסד הנישואין הישראלי. כיום, על פי חוקי מדינת ישראל, כל זוג יהודי המעוניין להינשא צריך לעשות זאת דרך הרבנות, באמצעות רב שהוסמך לחתן על ידי הרבנות, על החתונה להיות דתית כמובן ולמעשה מערכת הנישואין כולה כפופה למרות הדתית. יותר ויותר זוגות מואסים בכפיה דתית זו ובוחרים לוותר על האקט הפורמלי של הנישואין שעלול לסבך אותם עם המוסדות הדתיים בהמשך.

שנית, ישנם זוגות רבים בישראל אשר הם פסולי חיתון, דהיינו הממסד הישראלי לא יתיר להם להינשא זה עם זו. במקרים אלו, ככל שבני הזוג לא מעוניינים להינשא בחוץ לארץ, אין להם ברירה אלא לא להתחתן. פסולי חיתון אלו יכולים להיות זוגות בני עדות דתיות שונות, זוגות חד מיניים ואף פסולי חיתון שוליים יותר דוגמת כהן וגרושה.

 

מתי הופכים לידועים בציבור

ברור לכל כי זוג לא הופך לידוע בציבור מרגע שעבר לגור ביחד. הדין הישראלי הגדיר ופיתח שני תנאים אשר עמידה בהם מעידה על זוג כי הוא ידוע בציבור. התנאי הראשון הוא תנאי הקשר הזוגי המחייב. על בני הזוג לראות בקשר ככזה, לראות אחד בשני כשותפי גורל וכמובן לשמור על מערכת היחסים הזוגית. עם זאת, בית המשפט קבע כי בגידות חד פעמיות אינן פוגמות במעמד הזוג כידועים בציבור.

התנאי השני הוא ניהול משק בית משותף. בני הזוג יכולים להחזיק בחשבונות בנק נפרדים ואף לגור תחת שתי קורות גג, ובכל זאת, אם הם מנהלים משק בית משותף הרי שהם ידועים בציבור.

 

נפקות ההגדרה

חשוב לדעת מה המשמעות של הגדרת זוג כידועים בציבור. בקצרה, על זוג ידוע בציבור חלה חזקת השיתוף, דהיינו אם הם ייפרדו זה מזו נכסיהם יחולקו בשווה לפי החזקה. כמו כן, יחולו עליהם כללים פנסיונים, ביטוחים ועוד בדומה לזוג נשוי.

 

לסיכום

לסיכום, זוג נחשב לידוע בציבור כאשר מתקיימים בו שני תנאים – קשר זוגי מחייב וניהול משק בית משותף. יישום התנאים משתנה בין בני הזוג וכן משך הזמן הדרוש לשם עמידה בתנאים משתנה אף הוא.

מאזניים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך