מה לעשות כאשר הצוואה והסכם הממון שונים במהותם

לאחרונה שמענו על לא מעט מקרים שבהם אדם עזב את העולם והשאיר אחריו שני מסמכים משפטיים ששונים באופן משמעותי אחד מהשני.

מדובר בהסכם ממון שנחתם לפני הנישואים ובצוואה שנערכה כמה שנים לפני מותו.

המקרה דובר רבות בתקשורת וגרם לנו לתהות – מה צריך לעשות במצב שכזה? יצאנו לפגוש מומחים בתחום וחזרנו עם כל התשובות.

רוצים לדעת מהן? קראו את השורות הבאות ותגלו.

 

מה זה הסכם ממון?

רגע לפני שנציין בפניכם את התשובה לשאלה המתבקשת, חשוב שניישר קו בכל הנוגע להגדרות של שני המסמכים המשפטים שצוינו לעיל. בחרנו להתחיל בהסכם ממון. מדובר במסמך שניתן לאכיפה מבחינה משפטית והוא נחתם על ידי בני זוג לפני שהם נישאים או אחרי (לעיתים ההסכם נחתם גם בין זוגות "ידועים בציבור"). הסכם זה מאפשר לשניים ליצור את חלוקת הרכוש ביניהם במידה והם יתגרשו או שאחד מהשניים ילך לעולמו.

 

מהי צוואה?

רבים מאתנו מכירים את הצוואה, כך שנפרט אודותיה ממש בקצרה. הצוואה היא מסמך משפטי שמאפשרת לאדם לציין איך הוא רוצה לחלק את הרכוש שיישאר אחריו לאחר שהוא יעבור מן העולם. בדומה להסכם הממון, את הצוואה יש לעורך אל מול עורך דין שבקיא בתחום דיני משפחה וירושה כדי להיות בטוחים שהיא תהיה תקפה מבחינה משפטית.

 

מה עושים כשהצוואה והסכם הממון שונים במהותם?

כאשר נתקלים במצב שכזה, במהלכו מתגלה שבצוואה כתובים פרטים מסוימים שסותרים את אלו שמופיעים בהסכם הממון, יש לפנות אל בית המשפט לענייני משפחה כדי לבדוק איזה מהמסמכים צפוי לקבוע את אופן חלוקת הנכסים הסופית. ראוי לציין כי אין חוק או כלל מסוים שקובע ברגע את הפסיקה בכל מקרה שהוא. כלומר, בית המשפט צריך לעיין בשני המסמכים ולבדוק מה נכון לעשות בהתאם למצב, כך שאם שמעתם על מקרה מסוים שהסתיים באופן כזה או אחר, כדאי שתדעו שאין זה משליך בוודאות על המקרה שאירע לכם מכיוון שמדובר בכל מקרה לגופו.

 

מה עוד ניתן לעשות במצב שכזה?

אם אדם קרוב אליכם נפטר וגיליתם שהצוואה שלו והסכם הממון שהוא כתב שונים במהותם מאחד לשני, אתם צריכים קודם כל ולפני הכול לפנות אל עורך דין מומלץ שיתלווה אליכם אל ההליך המשפטי. הליך זה צפוי להיות מורכב, מתמשך וכמובן, דורש ידע מקדים בתחום. כך שאם אין לכם ידע בעריכת דין ובתחום דיני משפחה וירושה, כדאי שתסתייעו בעורך דין. אם אינכם מכירים עורך דין מומלץ בתחום, אנו ממליצים לחפש המלצות באמצעות הפלטפורמות הבאות:

  • פרסום פוסט בפורומים
  • פרסום פוסט בקבוצות ברשתות החברתיות
  • שליחת הודעות לקבוצות וואצאפ מתאימות ועוד

 

לסיום

כעת אתם יודעים מה עליכם לעשות כשהצוואה והסכם הממון שונים במהותם. לנו נותר לאחל לכם שתמצאו עורך דין טוב ושתעברו את ההליך בהקדם ובקלות.

איש קורא

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך