מה החוק מסביר על השקעות באמצעות קופת גמל להשקעה

בכדי לדאוג לעצמנו ולילדינו באופן כלכלי, ובכלל להתרחב בעולם הפיננסי, השקעות זאת דרך מעולה לכך. האופציה להשקעות דרך קופת גמל להשקעה מביאה הרבה אופציות נוחות לאנשים רבים, אך כמו בכל דבר, לפני שתיכנסו לעניין, חשוב לעשות את הבירורים, להכיר את החוק ואת הזכויות שלכם בנושא. אז הינה כל מה שאתם תצטרכו לדעת של השקעות דרך קופת גמל להשקעה, לפני שתתחילו להשקיע בעצמכם.

 

מהי קופת גמל להשקעה

אם אתם מעוניינים להתחיל השקעה באמצעות קופת גמל להשקעה, מן הראוי שתבינו במה בדיוק מדובר. קופות אלו הן מעין מכשיר חיסכון עבור כלל הציבור, לאלו שרוצים לעשות תכנון פיננסי עבור חסכונות לעתיד כפנסיה או לסיבות אחרות. ניתן לפתוח חיסכון כזה דרך גופים שונים כמו אקסלנס קרן השתלמות וכדומה. הרעיון בסוג הקופה הזה, זה בעיקר האפשרות לכך שהכספים יהיו נזילים ויהיה ניתן למשוך כסף ללא תשלום קנס.

 

חשוב לדעת

בכדי להבין את דקויות החוק לגבי השקעות באמצעות קופת גמל להשקעה, יש כמה דברים בסיסיים שצריך וחשוב לדעת.

  • למי זה מתאים – הקופה מסוג זה יכולה להתאים לכל אחד, בזכות ההתאמות והגמישות כל אחת ועבור כל מטרה של חיסכון והשקעה, יכול לעשות זאת וזה יהיה מתאים עבורו. רבות משתמשים בקופות אלו לתכנון פיננסי לקראת פרישה מהעבודה, או בכדי להתחיל לחסוך עבור הילדים.
  • הסדרי הפקדות – על פי החוק ניתן להפקיד עד סכום מסוים בכל שנה שנקבע מראש ועשוי להשתנות עם שינויי החוק והתנאים. ניתן גם להפקיד לכמה קופות שונות מאותה החברה או חברות שונות, כל עוד סך ההפקדות יחד באותה שנה נשאר בסכום הקבוע בחוק. שימו לב שההפקדות חייבות במס על פי נוהל סטנדרטי, ואין הטבות מס כמו בהפרשות לביטוח פנסיה, אך במשיכת החיסכון כן תינתן הטבת מס לאלו שירצו לקבל קצבה חודשית לאחר הפרישה מהעבודה.
  • כסף נזיל – הכספים בקופה נזילים, ניתן יהיה למשוך אותם בכל עת ללא הצורך בתשלום קנס, והכספים יועברו תוך ארבעה ימי עסקים מיום הבקשה.

 

תשלומי מס

בדגש נוסף, חשוב שתדעו שעל הרווחים הנצברים בקופה, יש חובת תשלומי מס, הכוונה היא שהסכומים מעל סכום ההפקדה, חל עליהם מס בשיעור שיכול להגיע עד עשרים וחמישה אחוזים. המס ינוכה בצורה אוטומטית על ידי הקופה לפני העברת הכסף אליכם. במידה וסך ההכנסות שחייבות במס יהיו במדרגה נמוכה מעשרים וחמישה אחוזים, ישנה אפשרות שתהיו זכאים לקבלת החזר מס בעבור אותה שנה מדוברת.

 

מעבר בין קופות

ישנה אפשרות לעבור בין קופת גמל להשקעה. מאחת לאחרת, באמצעות הגשת בקשה אל הקופה שתרצו לעבור אליה. המעבר לא מחויב במס מצידכם כל עוד לא נמשך הכסף מהחיסכון בקופה. שימו לב שבמצבים חריגים לא מתאפשר לכם לעבור בין הקופות, אם החוסך נפטר, אם קיים חוב, אם יש עיקול או שיעבוד על החשבון של החוסך ועוד.

 

לסיכום

מבחינת החוק מדובר בסיפור פשוט למדי, אך ההחלטה יושבת בסוף על התנאים וסוג המסלול שתתאים לכם. יש מגוון של אפשרויות ואם תרצו השקעה נוחה ומשתלמת, קופת גמל להשקעה יכולה להיות בדיוק הדבר שחיפשתם.

קופת גמל להשקעה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך