מהן הזכויות של ידועים בציבור ומתי כדאי לעשות הסכם ממון

ידועים בציבור אלו בני זוג שלא נישאים כדת משה וישראל מסיבות כאלה ואחרות.

בין אם זה אי תמיכתם ברבנות הראשית, בין אם מדובר בכהן וגרושה שלפי ההלכה אינם יכולים להתחתן, זוגות חד – מיניים, ממזרים ועוד.

על מנת לקבל את ההכרה כידועים בציבור על בני הזוג לנהל יחד משק בית משותף ומגורים משותפים.

אז מה הזכויות של ידועים בציבור ומתי כדאי לעשות הסכם ממון כאשר יש קשיים בזוגיות או כל דבר אחר?

 

 

זכויות הקשורות להורות

כאשר מדובר בילדים ביולוגיים, אין הבדל בזכויות של ידועים בציבור לבין זכויות של זוגות נשואים. גם המעמד של הילדים של ידועים בציבור זהה למעמד של ילדים לזוגות נשואים.

אימוץ ילדים – כרגע לבני זוג שאינם נחשבים נשואים בארץ אין אפשרות לאמץ ילדים. בבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע נקבע כי יש לאפשר לזוגות ידועים בציבור לאמץ ילדים בדומה לבני זוג נשואים אבל טרם ניתנה פסיקה סופית בנושא זה.

 

 

זכויות כלכליות

הזכויות הכלכליות של ידועים בציבור כמעט זהה לזכויות של זוגות נשואים, למעט 2 מקרים:

נקודות זיכוי ממס הכנסה שמתייחסות לבני זוג.

אי תשלום פיצויי פיטורים לעובד שהחליט להתפטר בעקבות מעבר דירה ומגורים עם ידוע בציבור.

 

זכויות שקשורות בפרידת בני הזוג

בכל מה שקשור למשמורת על הילדים ומזונות הילדים, אין הבדל בין זוגות נשואים ובין ידועים בציבור. כאשר מדובר במזונות לאישה – אין חובה על הגבר לשלם לה.

בנוגע לחלוקת הרכוש המשותף של ידועים בציבור: אם מדובר ברכוש ששימש את בני הזוג בחיי היום יום שלהם (לפי מסגרת חייהם והנסיבות של הידועים בציבור), ייקבע כאשר לאחד מבני הזוג ישנן זכויות על הנכסים של בן הזוג השני.

לגבי נכסים נוספים, ישנה חובת הוכחה כי הייתה להם כוונת שיתוף.

 

זכויות שקשורות בהתדיינויות משפטיות

לידועים בציבור ישנו מעמד דומה לבני זוג בכל הפרוצדורה הקיימת בדיונים בבתי המשפט. לדוגמה – דיון בדלתיים סגורות. כאשר הדיון עוסק בענייני משפחה, הדיון יתנהל בנוכחות הצדדים ועורכי דינם בלבד.

זכויות בירושה – לידועים בציבור ישנן זכות לרשת זה את זה כמו בני זוג נשואים. בתנאי שאף אחד מבני הזוג הידועים בציבור לא היה נשוי לאף אדם אחר בזמן הפטירה, וכאשר אין צוואה שקובעת דבר אחר.

 

 

מתי כדאי לעשות הסכם ממון?

הבעיה אצל זוגות ידועים בציבור מתחילה כאשר הם בוחרים להקים בית ואינם מנסחים הסכם כתוב של עורך דין ידועים בציבור, ואז אם ישנו תהליך פרידה או חילוקי דעות ואין הסכם כתוב, זה עלול להיות בעייתי ולגרור מורכבות. לדוגמה – אם אחד מבני הזוג הידוע בציבור נפטר, ואין הסכם ממון, משפחתו יכולה לדרוש את הכסף שלו ואת רכושו. דבר זה עלול לגרור מורכבויות שונות בין בת הזוג לבין בני משפחתו של המנוח, ולכן מומלץ לכתוב הסכם ממון שיהיה אצל עורך דין ידועים בציבור על מנת למנוע מצב שכזה. המטרה של הסכם זה הוא לתת בסיס לחלוקת רכוש וכספים במקרה של פרידה\פטירת אחד מבני הזוג, ולכן מומלץ לזוגות שמקימים בית ומתכוונים להיות ידועים בציבור להתייעץ עם עורך דין ידועים בציבור ולנסח הסכם ממון עבורם.

תוכלו להיכנס לאתר .https://www.b-lawyer.co.il ולהיעזר בשירותי עורכי הדין.

 

בית משפט

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך