מהי חוות דעת משפטית ומתי צריך אותה?

לא פעם עורכי דין מתחומים שונים מוצאים את עצמם תרים אחר אנשי מקצוע שיציגו בפניהם חוות דעת משפטית בתחומים שונים. המדריך הנוכחי יעסוק בהיכרות מעמיקה עם חוות הדעת המשפטית. בשורות הבאות יוצג בפניכם, קוראים יקרים, כל המידע שאתם צריכים לדעת על חוות דעת משפטית ומתי בכלל צריך אותה? הישארו אתנו ותקבלו את כל המידע המקיף בנושא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך סיוע מוקפד מטעם גורמים שבקיאים בתחום המשפט. שכן, מדובר בנושא שצריך להיכתב בדיוק רב. כדי להגיע אל אותם אנשי מקצוע, היינו צריכים לפרסם הודעה בפורום של עורכי דין ומשפטנים. ציינו בהודעה זו שאנו כותבים מדריך בנושא חוות דעת משפטית וביקשנו את עזרתם של אנשי מקצוע שבקיאים בנושא. קיבלנו לא מעט תגובות ונעזרנו בסופו של דבר ב – 2 גורמים עיקריים. זו ההזדמנות להודות להם על הזמן שהקדישו לנו. בזכותם, המדריך הנוכחי רואה אור.

 

אז מהי בכלל חוות דעת משפטית?

הבטחנו שנפרט עבורכם מהי חוות דעת משפטית ואנחנו נקיים. חוות דעת מסוג זה היא בעצם שם כולל לכל חוות דעת שמוגשת אל בית המשפט בכל נושא שהוא. ראוי לציין כי חוות דעת משפטיות יכולות להיכתב על ידי אנשי מקצוע מתחומים שונים. התחום שנבחר בסופו של דבר מתואם כמובן לתביעה. כך שאם למשל מדובר בתביעה שנוגעת לפגיעה שאירעה לעובד בניין במהלך עבודתו, סביר להניח שחוות הדעת תינתן על ידי גורם מוסמך בתחום הבטיחות.

 

מיהם בעלי המקצוע שכותבים את חוות הדעת המשפטיות?

כפי שצוין לעיל, ישנו מגוון רחב של בעלי מקצוע שיכולים לתת חוות דעת משפטית בתחום שבו הם בקיאים, הנה רשימה שכוללת כמה בעלי מקצוע שנדרשים לא פעם למסור חוות דעת שכזו:

  • מומחה בטיחות
  • מהנדס
  • קבלן
  • כלכלן
  • רואה חשבון
  • מומחה במיסוי ועוד

ראוי לציין כי במקרים מסוימים ניתן לחסוך פניות אל מומחים בתחום. שכן, יש מומחים שבקיאים בכמה תחומים יחד כמו למשל שחר פרילינג, רואה חשבון ועורך דין. מדובר במומחה שיכול לתת חוות דעת משפטית, כלכלית, מיסויות ועוד.

 

מתי צריך את חוות הדעת הזו?

לא פעם עולה הצורך בהגשה של חוות דעת משפטית במקרים שבהם אחד מהצדדים שמגיעים אל בית המשפט מתבקש להוכיח עניין מסוים. ראוי לציין כי ההוכחה צריכה להתבצע על ידי בעל מקצוע שמומחה בתחום ספציפי זה. במרבית המקרים, חוות דעת שנכתבת על ידי מומחה, מוגשת לבית המשפט לאחר שעולה שאלה כלשהי שרק מומחה בתחום המדובר יכול לתת עליה את המענה המקצועי ביותר.

 

כמה מילים לסיום

כעת ידועים לכם כל הפרטים החשובים אודות חוות דעת משפטית, מי כותב אותה ומתי צריך לעשות בה שימוש. כעת, נותר לנו רק לאחל לכם בהצלחה בהמשך.

חוק

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך