מהו ייפוי כוח נוטריוני ומתי הוא נכנס לתוקף

צד שלישי, מיופה ונוטריון הם מושגים שרבים מאתנו שומעים ברגעים מסוימים בחיים.

מדובר במילים מפוצצות שגורמות לנו לתהות במה מדובר? אם אתם קוראים את המילים האלו ומזדהים, כדאי שתדעו שעד לא מזמן גם אנחנו היינו במצב שכזה ולא היה לנו מושג מהו ייפוי כוח נוטריוני.

כדי לבדוק במה מדובר, יצאנו לבדוק את הפרטים לעומק וחזרנו עם הסבר על ייפוי כוח נוטריוני ומתי הוא נכנס לתוקף.

 

אז מה זה ייפוי כוח נוטריוני?

רגע לפני שאנחנו קופצים למים העמוקים ומסבירים לכם לעומק אודות ייפוי כוח נוטריוני, אנחנו צריכים להכין את הקרקע ולהסביר בכלל מה זה ייפוי כוח באופן כללי. בדקנו את ההגדרה המשפטית של המושג וגילינו שמדובר במסמך שמאפשר לאדם (שנקרא בשפה המשפטית "מייפה") לתת את האישור שלו לעורך דין (שנקרא "מיופה") לפעול בשמו אל מול צד שלישי. כלומר, ייפוי הכוח בעצם מאפשר לכל אדם להעניק לעורך דין נבחר את הסמכות לפעול בשמו בנוגע לעניין כלשהו.

 

ומה זה ייפוי כוח נוטריוני?

עכשיו, כשאתם יודעים מה זה ייפוי כוח, אפשר להסביר מה זה בעצם ייפוי כוח נוטריוני. אז מדובר בעצם בייפוי כוח שמאפשר לכל אדם לבחור באדם אחר שהוא לא עורך דין, ואותו אדם יהיה מיופה הכוח. אפשר לבחור בכל אדם שאתם רוצים, למשל:

  • קרוב משפחה
  • בנק
  • מכר
  • חבר קרוב וכו'

ייפוי כוח נוטריוני נפוץ בעיקר במצב של משכנתא. מה הכוונה? במצב של משכנתא, הבנק הוא בעצם מיופה הכוח. במידה והאדם שנוטל את המשכנתא לא עומד בתנאי ההחזרה שנקבעה מראש, הבנק יכול להשתלט על הנכס שנרכש על ידי אותו אדם ולשעבד אותו.

 

מתי ייפוי הכוח הנוטריוני נכנס לתוקף?

חשוב לציין שכדי שייפוי הכוח הנוטריוני ייכנס לתוקף, אתם צריכים לעבור את השלבים הבאים:

  1. פנייה אל הגוף שמולו אתם רוצים לפעול (למשל, הבנק, רשות המקרקעין או כל גורם אחר) ובקשת הנוסח של מסמך ייפוי הכוח המתאים.
  2. העברת המסמך אל הנוטריון הנבחר כדי שזה יעבור עליו ויבדוק שמדובר במסמך תקין
  3. כל הצדדים שמעורבים בנושא צריכים להתייצב במשרדו של הנוטריון עם תעודת זהות
  4. הנוטריון מסביר לחותמים את המשמעות החתימה על ייפוי הכוח ומוודא שמייפה הכוח חותם בזמן שדעתו צלולה ומבלי שמופעל עליו לחץ על ידי גורם אחר

רק לאחר שכל השלבים האלו באו לידי ביטוי, הנוטריון מאשר את ייפוי הכוח וחותם עליו. לאחר ביצוע החתימה, הייפוי כוח נכנס לתוקף.

 

לסיום

כעת אתם יודעים מהו ייפוי כוח נוטריוני ומתי הוא נכנס לתוקף, כך שאתם יכולים להכין את כל המסמכים הדרושים ואת כל הצדדים שלוקחים חלק בחתימה על ייפוי הכוח ולגשת אל הנוטריון הנבחר. בשלב זה, נותר לנו רק לאחל לכם בהצלחה בהליך.

איש משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך