מהו התהליך לקבלת תעודת לידה עם חותמת אפוסטיל

כדי שמסמך רשמי ממשלתי יהיה תקף במדינות זרות, יש צורך בחותמת אפוסטיל אשר מהווה אישור על אמיתות המסמך בפני גורמים רשמיים במדינות זרות.

חותמת אפוסטיל היא חותמת שמצהירה כי המסמך החתום הוא מסמך מקורי, שהונפק על ידי רשות מדינית המוסמכת לכך.

חותמת כזאת יש בכל מסמך ציבורי כמו תעודת נישואין, תעודת לידה ובעצם כל מסמך רשמי אשר שייך לרשות מדינית.

 

מהו התהליך לקבלת תעודת לידה עם חותמת אפוסטיל

התהליך לקבלת תעודת לידה עם חותמת אפוסטיל צריך לעבור תחילה חתימת פקיד מטעם משרד הפנים אשר דרכו הופקה התעודה.

נכון להיום, אישור אפוסטיל על מסמך ציבורי ישראלי בר השגה רק במשרד החוץ בירושלים, ולכן כדי לקבל חתימת אפוסטיל משרד החוץ יש להגיע לאגף הקונסולרי אשר אחראי על אימות מסמכים ציבוריים ישראלים ולשלם תחילה אגרה עבור אימות המסמך.

 

מה העלות של חותמת אפוסטיל?

נכון לשנת 2020 עלות אגרת חותמת אפוסטיל עומדת על סה"כ של 35 שקלים. יש אפשרות לשלם מראש באתר של GOV דרך משרד החוץ – אגרות שירות ולהגיע עם קבלה מודפסת או לשלם באמצעות כרטיס אשראי במקום.

 

למה בכלל צריך אישור אפוסטיל על מסמכים לשימוש בחו"ל?

כאשר אדם מציג  תעודת לידה או כל תעודה ציבורית שמצהירה על הפרטים של אותו בן אדם בפני רשויות או גורמים פרטיים בתוך מדינה זרה, אין כל בעיה לפקיד שמסתכל על המסמך לוודא שהכתוב בו הוא נכון. הפקידים יודעים איך המסמך כתוב או נראה ויש ביכולתם לזהות  כאשר הוא מזויף או חשוד וליצור במיידי קשר עם המוסד שאליו שייך המסמך כדי לאמת את הכתוב בו.

אך מה קורה כאשר הפקיד לא יזהה מסמך מסוים ויאלץ לסמוך על התרגום של האדם אשר יציג בפניו את המסמך ויטען כי המסמך הוא אמיתי, רשמי ותקין? כדי למנוע מצבים כאלו נוצר אישור אפוסטיל על מסמכים לשימוש בחו"ל אשר ניתן על ידי גורם רשמי במדינת המוצא ומאשר כי המסמך המוצג הוא מקורי ומאומת.

 

חותמת אפוסטיל על תעודת לידה – כיצד משיגים?

חותמת אפוסטיל מהווה אישור על כך שהמסמך שעליו יש את החותמת, עבר תהליך אימות על ידי משרד החוץ והוא רשמי ותקין.

כדי לקבל חותמת אפוסטיל על תעודת לידה אשר מצהירה כי המסמך הרשמי ישראלי אכן מקורי, יש לקבל תחילה חותמת שנעשית על ידי פקיד מטעם הרשות שדרכה הונפק המסמך.
(חותמת זו מצהירה על כך שהמסמך עבר בדיקה אשר מונעת זיוף של מסמכים).

לאחר מכן ממשיכים למשרד החוץ בירושלים שבו מקבלים את אישור האפוסטיל המוכר למדינות הזרות ומאשר כי המסמך המוצג עבר תהליך אימות שאכן מדובר בהנפקת מסמך מקורי מטעם הרשות המוסמכת לכך.

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך