מאיפה מקבלים פטור ממס ההכנסה?

פטור ממס הכנסה יכול לחסוך לכם תשלום של עשרות אלפי שקלים בשנה. פטור זה ניתן ממגוון רחב של פציעות, מומים מולדים ומחלות. אם אתם סובלים ממחלה או פציעה שמורידה לכם את איכות החיים או מסכנת חיים, סביר שאתם זכאים לפטור זה. בשלב זה אתם בטח שואלים את עצמכם, מאיפה מקבלים פטור ממס הכנסה? התשובות לפניכם. 

 

ביטוח לאומי, השלב הראשון

הגוף שמעניק את הפטור עצמו הוא כמובן רשות המיסים, אבל בכדי להיות זכאים לפטור זה ראשית יש לקבל הכרה מביטוח לאומי. ביטוח לאומי, מעניק הכרה באחוזי נכות למי שסובל מליקוי רפואי מרמת חומרה מסוימת. בכדי לקבל את אחוזי הנכות, יש להגיש בקשה לפי המקרה הספציפי שלכם. לאחר הגשת הבקשה תזומנו לוועדה רפואית מיוחדת של ביטוח לאומי, שתבחן את מצבכם הרפואי ותקבע לכם אחוזי נכות בשיעור שמתאים למצבכם.

ביטוח

קביעת אחוזי הנכות על ידי ועדה רפואית

פטור ממס הכנסה ניתן למי שסובל מנכות של 90 אחוז ומעלה. ניתן לקבל פטור ממס גם על הצטברות של יותר מליקוי אחד. במקרים כאלה יש צורך שכל הליקויים ביחד יהיו מעל 90 אחוז ושאחד מהם יהיה בשיעור של 40 אחוז או יותר.

בכדי לקבל את אחוזי הנכות שמגיעים לכם יש להביא בפני הוועדה את כל הטפסים הרפואיים שיש להם קשר לליקוי או הליקויים שמהם אתם סובלים. ניתן לקבל פטור זמני ממס על ליקוי שנמשך יותר מחצי שנה ופחות משנה שלמה או פטור קבוע מתשלום מס הכנסה על ליקוי ארוך טווח.

 

הגשת הטפסים לרשות המיסים וקבלת הפטור

במידה וקיבלתם את ההכרה באחוזי נכות שגבוהה מ-90 אחוז, אתם זכאים לפטור ממס הכנסה. גם אנשים שסובלים מעיוורון או שיש להם תעודת ליקוי ראייה יכולים לקבל את הפטור מהמס. במידה ואתם עצמאים, יש לצרף את החלטת הוועדה הרפואית להצהרת ההכנסות השנתית שלכם.

בנוסף לכך יש למלא טופס ייעודי לשם קבלת פטור ממס הכנסה בשל נכות. במידה ואתם שכירים, המשימה שלכם היא פשוטה בהרבה. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להעביר למעסיק שלכם את החלטת הוועדה הרפואית. המעסיק יעביר כחלק מהדיווחים השנתיים שלו את ההחלטה בתוספת הטופס הרלוונטי לרשות המיסים, ואתם תקבלו את הפטור שמגיע לכם.

רְשׁוּת

מהיכן מקבלים פטור ממס הכנסה – סיכום

לסיכום, הגוף שמעניק בישראל פטור ממיסי הכנסה הוא רשות המיסים. רשות זאת מעניקה פטור ממס הכנסה לאנשים שביטוח לאומי הכיר בהם כנכים בשיעור של 90% אחוז ומעלה. בכדי לקבל הכרה מביטוח לאומי, יש להגיש בקשה בהתאם למקרה הפרטי שלכם.

לאחר מכן תקבלו זימון לוועדה רפואית, שבה יקבעו את אחוזי הנכות מהם אתה סובלים. במידה וקיבלתם את אחוזי הנכות שמזכים בפטור מס הכנסה, יש לצרף את החלטת הוועדה לדיווחי ההכנסה השנתיים.

מַס

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך