האם ניתן לתבוע את העירייה עקב חבלה כתוצאה מבור בכביש?

בדרך לעבודה, בנסיעה אל סופרמרקט, ברכיבה על כלי דו גלגלי או במכונית – כשאנחנו על הכביש, לא משנה מהי הפעולה שאנחנו עושים או עם איזה כלי רכב, אנחנו חשופים לסוגים שונים של תאונות שעלולות לגרום לנזקים. אחת התאונות שיכולות לגרום לנזק היא תאונה כתוצאה מבור בכביש. חבלה מבור בכביש יכולה להיגרם לכל אחד וליצור נזקים שונים, אך האם ניתן להגיש בגינה תביעת פיצויים נגד העירייה? תשובות לפניכם.

 

נזק כתוצאה מבור בכביש

כשכלי רכב כלשהו נכנס אל בור בכביש, עשויים להיגרם מספר נזקים שונים. הנזק יכול להיגרם לכלי הרכב עצמו – נזק לגלגל או נזק לאחד החלקים השונים בכלי הרכב, שכתוצאה מהכניסה אל הבור מונמך ועשוי ליצור מגע עם הכביש. הנזק עשוי להיגרם גם לרכוש שנמצא בתוך הרכב עצמו או לאדם שנוסע ברכב, שיכול להיפגע אף הוא מהכניסה אל הבור.

כל נזק שנגרם כתוצאה מבור בכביש הוא נזק עם השלכה כלכלית מסוימת. גם אם הפגיעה היא מינורית ברכב, הנהג יצטרך לשלם על תיקונים מסוימים. לכן, אנשים רבים שנכנסים אל בורות בכביש במהלך הנסיעה מחפשים את מי לתבוע, על מנת שיהיה להם פיצוי כספי שהולם את הנזק שאירע. התייעצות עם עורך דין כמו עו"ד דוד פייל תוכל לעשות לכם סדר.

 

תביעת העירייה – לא בהכרח

באופן עקרוני, מי שאחראית על תיקון מפגעים בכבישים היא הרשות המקומית שהכביש נמצא בתוך שטח השיפוט שלה. הדבר אומר שניתן להגיש תביעה נגד עירייה אם נכנסתם לבור בכביש שנמצא בתוך שטח השיפוט שלה, אך לא בהכרח. החוק קובע שהגשת התביעה תהיה אפשרית רק כאשר התנהלות העירייה או הרשות המקומית תוכח כרשלנית.

אם הבור היה ידוע לעירייה, על ידי דיווח מאזרחים למשל, אך העירייה לא דאגה להציב אזהרה במקום בדמות שילוט או תמרורים, ובנוסף לכך היא לא פעלה על מנת לתקן את המפגע בכביש, ניתן להראות שבוצעה התרשלות. התנהלות אחרת, עם מעט יותר אחריות, יכולה להפוך את הגשת התביעה למיותרת.

 

הוכחת קשר סיבתי

כשמגישים תביעה נגד עירייה בגין חבלה שאירעה עקב בור בכביש, צריך להראות קשר סיבתי בין הנזק שנגרם לנפגע לבין הפרת חובתה של הרשות המקומית לנהוג בזהירות כלפי האזרח שנמצא בתחומי שיפוטה. הוכחת הקשר הסיבתי בין השניים הללו היא מפתח להצלחת תביעה כזו, שכן אם לא יוכח הקשר, בית המשפט עשוי לפסוק לזכותה של העירייה.

 

ייעוץ מעורך דין

כפי שניתן להבין, הגשת תביעה נגד עירייה עקב בור שנגרם בכביש היא לא דבר פשוט. במקרים הללו, כל מקרה נבחן לגופו ועל התובע להוכיח הרבה יותר מאשר על העירייה. לכן, אם אתם רוצים להגיש תביעה כזו, מוטב שקודם כל תתייעצו עם עורך דין ותבינו מה הסיטואציה המשפטית שלכם.

נזק שנגרם בגלל בור בכביש

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך