יתרונות וחסרונות של עבודה כעורך דין

עומדים בפני לימודי משפטים? מסונוורים מהמקצוע המבוקש? מתלבטים ולא יודעים עד כמה זה מתאים לכם? אז נכון שלימודי המשפטים הפכו לאחד הלימודים הפופולריים והנחשבים, התואר הראשון במשפטים פותח לסטודנט מגוון אופציות תעסוקה והתפתחות קריירה בתחום. 

עדיין מתלבטים אם התחום בשבילכם? אספנו מספר יתרונות וחסרונות שאולי יתרמו להחלטתכם ויעזרו לכם לגבש החלטה נחרצת האם עולם עריכת הדין בשבילכם.

 

יתרונות

אז לא סתם מדובר במקצוע כל כך מבוקש ונוצץ, עורכי דין מצליחים נהנים מאתגרים כל יום מחדש וממשכורת די מתגמלת. ובעיקר, מקבלים סיפור רב מהעשייה שלהם ותהליך של הסברה משפטית שלהם. אז מה היתרונות העיקריים של עבודה כעורך דין?

 

1. ביטחון כלכלי

מדובר במקצוע מבוקש, שתמיד יישאר אחד כזה. מערכת המשפט הינה מערכת שפועלת ללא הרף במגוון רחב של נושאים הנשארים רלוונטיים בכל תקופת זמן שהיא. ( כן, גם בזמן מגיפה עולמית. ) נתון זה הופך את המקצועי למבוקש ומעניק ביטחון כלכלי ותעסוקתי גם במצבים של חוסר וודאות.

 

2. ידע

לימודי המשפטים נוגעים כמעט בכל תחום בחיינו ומעניקות לנו ידע רחב בכל עניין, בין אם מדובר בחוזה לקניית רכב, השכרת דירה, פתיחת עסק, גירושין, או כל פעולה משפטית כזו או אחרת, הידע שנרכוש יכול לשרת אותנו ואת הסביבה שלנו ויכול לחסוך לנו הוצאות כספיות, סכסוכים משפטיים או אי וודאות במצבים רבים.

 

3. תחומי עניין

מקצוע עריכת הדין והעבודה כעורך דין הינה עבודה רחבה מאוד שכוללת בתוכה מגוון רחב של נושאים, כך שתוכלו למצוא את עצמכם במהלך הלימודים מתמקצעים בנישה שמעניינת אתכם ונוגעת לכם בתחומי העניין. החל מנדל"ן, דיני משפחה, דיני תעבורה או בכלל פלילים, כמעט כל סטודנט יכול למצוא את הנישה שהכי מדברת אליו ומשם להתפתח לאן שירצה.

 

חסרונות

לא כל הנוצץ זהב, וכמובן שכמו בכל תחום ישנם גם חסרונות בלימודי המשפטים ובמקצוע עריכת הדין, אז מהם החסרונות?

  1. זמן הכשרה – מדובר במסלול הכשרה ארוך ומקיף הכולל בתוכו 4 שנות לימוד, שנה וחצי של התמחות מעשית, ומבחן הסמכה של לשכת עורכי הדין, כל אלו יכולים להגיע למסלול של 6-7 שנות לימוד והכשרה.
  2. שוק עורכי הדין – למרות הביקוש הרב, השוק מוצף בעורכי דין מכל הסוגים והתחרות הינה קשה מאוד, במיוחד בפני מי שמעדיף להיות עצמאי בתחום. האווירה תחרותית מאוד ויש להתכונן להאבקות יום יומית על העבודה.
  3. מבחני לשכה – מדובר במבחנים קשים מאוד שרק 36% מאוכלוסיית הניגשים זוכה לעבור. כך שיכול לצאת מצב שתסיימו את לימודי התואר האינטנסיביים אך לא תעברו את המבחן ולא תוסמכו באופן רשמי כעורכי דין עד שתעברו.

 

סיכום

הבאנו לפניכם מספר טיעונים שיכולים לעשות לכם קצת סדר בהחלטה, זהו אכן מקצוע פרקטי המקנה יציבות וביטחון ברוב המקרים, אך גם בתהליך ארוך ומורכב שידרוש מכם המון. בהצלחה!

עורך דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך