חמישה חוקים שחובה לדעת כשיש לכם רישיון לעסק

יש לכם עסק? נהדר! אתם בוודאי אוהבים אותו ומשקיעים בו הרבה אנרגיה ועבודה. במדינת ישראל כל עסק מחויב ברישיון עסק. מה מוגדר כעסק? כל דבר שאתם עושים ויש לכם לקוחות ותזרים מזומנים. בין אם זה קוסמטיקה, מסעדנות ומזון, תיקוני רכב, או כל דבר אחר – לא משנה מה העסק שלכם אתם מחויבים ברישיון עסק.

על מנת להבין איזה רישיון עסק אתם צריכים שיהיה לכם, יש להתייעץ עם אנשי מקצוע המכירים היטב את תחום העסקים והמיסוי בישראל. הם יוכלו לדייק את הצרכים שלכם וגם להנחות או להוביל אתכם ברישום העסק בצורה חוקית. יש לכם כבר רישיון עסק? אלה הם החוקים שהכי חשובים שתכירו לעומק ותשימו לב אליהם בניהול העסק שלכם.

 

חמישה חוקים חשובים שכל מי שיש לו רישיון עסק צריך לדעת

שינוי בעלות או הוספת שותפים

אם החלטתם לשנות בעלות, למכור או לקנות עסק או לא פחות חשוב מכך להוסיף מישהו נוסף כבעלים בעסק – חובה לעדכן ולבצע רישום מחודש של העסק. כך שאם העסק שלכם מתרחב והחלטתם לחלוק את הבעלות עליו או שקניתם עסק ממישהו אחר או כל דבר דומה לכך – וודאו שאתם נרשמים בצורה חוקית.

 

ביטול רישיון

שמירה על החוקים היא משמעותית שכן המדינה או הרשות המקומית רשאיות על פי חוק לבטל רישיון עסק מיוזמתן או מיוזמת נותן האישור, אם העסק חרג מתנאי הרישיון.

 

נגישות

על פי החוק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, כל עסק חייב להתאים את עצמו לבעלי מוגבלות. חשוב מאד לשים לב לחוק הזה כי הוא נאכף יותר ויותר בשנים האחרונות וגם כי זה הדבר הנכון לעשות. לא חשוב מה העסק אותו אתם מנהלים, וודאו שאנשים בעלי מוגבלות יכולים להשתמש בשירותים שלכם.

שינוי בעלות

דרישות רשות הרישוי

לפי הדרישות של רשות הרישוי עליכם לספק מידע בנוגע לעסק שלכם. עליכם לוודא שאתם מספקים מידע בכל הנושאים הבאים:

– סוג העסק כפי שהוא מוגדר בצו רישוי עסקים.

– מדיניות הרישוי וההנחיות הייחודיות לסוג העסק.

– צורך בהוצאת היתר בנייה או בשינוי ייעוד.

– פרטים על נותני האישור הדרושים.

 

תשלום מיסים וביטוח לאומי

כל עסק מחויב בתשלומי מיסים וביטוח לאומי. את התחשיב החודשי יש לעשות בליווי רואה חשבון מומחה שיכול לעזור לכם להבין את נבכי עולם רשות המסים. אין להקל בכך ראש ויש לשלם באופן מלא את התשלומים האלה שכן אי תשלום עלול לגרור חובות מיותרים שיכולים לפגוע בעסק שלכם בצורה משמעותית.

במידה ואתם מעסיקים אנשים אחרים עליכם כמובן לשים לב לתשלומי הביטוח הלאומי שלהם ולוודא שאתם משלמים את הכל כשורה. לסיכום, זה נפלא להיות בעלי עסק, אתם לוקחים שליטה על החיים שלכם ונהנים מעבודה יצירתית שכולה שלכם, אך חשוב לשים לב היטב לחוקים השונים ולשמור עליהם. בהצלחה!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך