מה הם התנאים להלוואה חוץ בנקאית?

הלוואות חוץ בנקאיות הפכו לנפוצות ביותר בשנים האחרונות. הדבר הוביל להופעתם של גופים פיננסיים חדשים שהצטרפו לחגיגה והציעו הלוואות לכל דורש. יצאנו לבדוק מה הם התנאים שמוצעים ללווים, כדי שכל אחד יוכל לדעת מה צפוי לו בהמשך הדרך. הישארו כאן ותגלו את כל התנאים החדשים והישנים שנוגעים להלוואה זו.

 

תכירו תחילה בהגדרת ההלוואה

אם אינכם מכירים בהבדל שבין הלוואה חוץ בנקאית להלוואה בנקאית, עליכם לקרוא את הפסקה הנוכחית שתעשה לכם סדר. נסביר בפשטות שמדובר בהלוואה שניתנת על ידי גוף פיננסי שהוא אינו בנק. אלה הגופים שמעניקים בדרך כלל את ההלוואה הזו:

  • חברות ביטוח
  • חברות כרטיסי אשראי
  • חברות פרטיות

החוק בישראל קובע שכל גוף שיש לו הון פנוי יכול לספק הלוואות לציבור. עובדה זו הובילה בסופו של דבר להופעתן של גופים חדשים (כפי שציינו בפניכם לעיל). הדבר הוביל לעלייה משמעותית בהיקף ההלוואות החוץ בנקאיות שעבר את ה – 100 מיליארד שקלים.

הלוואות חוץ בנקאיות

סכום מוגבל להלוואה

פנייה אל גופים שמציעים הלוואות בנקאיות תגלה לכם שיש רף מסוים לקבלת ההלוואה. שכן, היקף ההלוואה שהגוף הפיננסי יוכל להציע לכם תלוי בסך הפנוי שיש ברשותו באותו זמן. במרבית המקרים מדובר בסכומים שנעים בין 20 אלף ₪ ל – 80 אלף ₪. אם פניתם בעבר לחברה שהציעה לכם תנאים "טובים מידי" (כלומר, הלוואה בסכום שעולה על הסכום שצוין קודם לכן), עליכם ליצור קשר עם עו"ד גבריאל יניב ושות' שיסייעו בבירור בנושא. שכן, ייתכן שתגלו שמדובר בהונאה.

 

תקופת הלוואה מוגבלת

הלוואה חוץ בנקאית (בדומה להלוואה שתינתן לכם במסגרת הבנקים השונים) תחומה בזמן. מדובר בתנאי שחשוב לבדוק באופן מעמיק טרם חתימה על הטפסים. חשוב לדעת שככל שתבחרו בתקופת הלוואה ארוכה יותר, כך יעלה הסיכון לחדלון פירעון מצדכם. תרחיש זה מאפשר לכם להבין כי הלוואות חוץ בנקאיות זה לא עניין של מה בכך. ההמלצה שלנו היא לבדוק שהתנאי בהקשר זה מוגבל לתקופה של 5 עד 7 שנים.

הלוואות חוץ בנקאיות

בטחונות

הגוף המלווה יציב בפניכם את תנאי הביטחונות, כדי להפחית את רמת הסיכון. חשוב לציין כי ביטחונות אלו עשויים לבוא לידי ביטוי בדרכים הבאות:

  • החתמה של ערבים
  • משכון של נכס לטובת הגוף הפיננסי
  • שעבוד של נכס לטובת הגוף הפיננסי

דעו כי הגופים שמספקים הלוואות חוץ בנקאיות שואפים להציע אלטרנטיבה תחרותית אל מול הבנקים. לכן, במרבית המקרים, מתגלה כי הם מקפידים פחות על תחום הביטחונות.

 

השורה התחתונה

הלוואה שניתנת על ידי גוף חוץ בנקאי כוללת תנאים שחשוב להכיר בהם מקרוב. בשלב זה אתם מכירים בכל התנאים הבולטים ביותר, כך שנותר לכם רק לפנות לקבלת הצעה מצד גוף פיננסי מוכר ואמין. נמליץ לכם להסתייע בגורמים מקצועיים שילוו אתכם לאורך ההליך, כדי שתוכלו לקבל את התנאים הטובים ביותר.

הלוואות חוץ בנקאיות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך