הכירו את השגיאות הנפוצות בתהליך הגשת תביעה שיכולות לסבך אתכם

כמעט לכל תחום בחיים אנו רוכשים פוליסת ביטוח שתפקידה להעניק לנו שקט וביטחון מפני יום בו תגיע צרה שתגרום נזק לגוף או לרכוש ולמרות זאת תהליך הגשת התביעה יכול להיות מסובך ולא נוח לאזרח הפשוט עד כדי וויתור על

זכויות ופיצוים המגיעים לאותו המבוטח, המשיכו לקרוא על שגיאות נפוצות שאינכם רוצים בהן!

 

תביעה עצמאית ללא עזרה מעורכי דין

גם תביעות קטנות שנדמה לנו שהם עניין בירוקרטי בלבד והמוסד מולו אנו עומדים מעוניין לשרת אותנו ולעזור לנו לא תמיד מסתדרות להיות כל כך אידיאליות. בתור תובעים שלא מכירים את המתרחש בדיני המבוטחים ניכר הסיכוי שלנו לפספס שורות קטנות, מועדי הגשה, נהלים וצינורות שונות. את כל אלו עורכי הדין לתביעות ביטוח מכירים מקרוב ואת דרך ההתנהלות מולם. לכן במקרה ואתם עומדים מול תביעה כנסו לאתר עורך תביעות ביטוח ושלבו אותם בתהליך מתחילתו.

 

שגיאות בפרטי טופס התביעה

בכל תביעה השלב הראשוני יהיה הגשת טופס מקוון לאתר בתי המשפט בו יפורטו נסיבות ופרטים נוספים אודות התביעה ומהותה. אדם שימלא את הטופס לבדו עלול להגזים ולנפח ללא צורך בסכום התביעה, לפרט יתר על המידה בענייני רגשותיו וסיפור הרקע שלו בניסוח לאו דווקא ענייני ותואם את שפת בית המשפט, מלבד זה גם יכולות להיות עובדות לא מדויקות אודות הנתבע ועוד שגיאות שעלולות לגרום לבית המשפט לפסוק נגד הנתבע. לכן מומלץ להתייעץ עם גורם שלישי שמוכר עם דיני הביטוח והמשפט גם בשלב הראשוני ביותר של הגשת התביעה.

 

דחיית הגשת התביעה

רבים האנשים שדוחים את התביעה עקב חוסר יכולתם להבין את המתרחש ואת האופציות שעומדות מולם, חשוב לדעת שקיימת תקופת התיישנות שבחלק מהביטוחים תהיה רק למשך 3 שנים, בעבורן של שלושת השנים הגשת התביעה תהיה בלתי אפשרית למעט מקרים בודדים עליהם יש לקבל אישור מיוחד מבית המשפט. חשוב להתחיל את הגשת התביעה בהקדם האפשרי ולא להתייחס לפנייתכם לחברת הביטוח כהתחלה של תהליך אלא רק בהגשת תביעה רשמית לבית המשפט.

 

חוסר במסמכים הרלוונטיים ואי שיתוף פעולה

לכל תביעה יתבקשו מסמכים או אישורים שונים, המסמכים מהווים ראיות משמעותיות לתביעה כמו למשל דוח רפואי לאחר תאונת דרכים או בנושא אחר הזמנת שמאי לבדיקת נזק רכוש או מבנה. תובעים שלא יספקו את הראיות שנתבקשו מהם על ידי בית המשפט מכל סיבה שהיא יאבדו את סיכוייהם לזכות בתביעה ובפיצויים המגיעים להם.

 

לסיכום

אלו הן שגיאות נפוצות שכולן נעשות בתום לב ובעיקר בעקבות חוסר ידע והבנה של הסיטואציה, מרבית האנשים לשמחתנו יאלצו להתמודד עם תביעות מהסוג הזה פעמים אחדות בחייהם ולכן אין סיבה שיפגינו ידע והבנה בתחום וזו הסיבה העיקרית להמלצה חמה בשימוש בשירותיהם של עורכי הדין לביטוח תביעות.

משקל

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך