הפעולות שחובה לעשות בעת תאונת דרכים

תאונות דרכים למרבה הצער הן עניין שכיח. לכל אזרח בעל רישיון קרה לפחות פעם אחת מקרה של תאונה קלה או קשה. בעת התרחשות המקרה, לעיתים אנו בשוק ולכן מתפקדים פחות טוב. עלינו לבצע מספר פעולות מספר פשוטות שיחסכו לנו מפח נפש וכסף לאחר התאונה – על כך במאמר זה.

תאוות דרכים הן חלק מחיינו – עובדה מצערת אך קיימת. על מנת להתמודד איתן ולהתנהל הכי נכון ובטוח בנסיבות התאונה, יש לדעת כמה פרטים חשובים. תוכלו לקרוא על כך באתרים שונים של עורכי דין לתעבורה כדוגמת https://oron-law.co.il ובינתיים ננסה להאיר את עיניכם בפרטים החשובים.

 

לרשום, לרשום – פרטי המעורבים

הפעולה הראשונה שיש לנקוט בכל תאונת דרכים היא רישום הפרטים המזהים של הנהגים המעורבים בה. הפרטים הרלוונטיים הם: שם מלא, מס׳ תעודת זהות, מס׳ רישיון נהיגה, כתובת, שם חברת הביטוח, מס׳ הפוליסה והמספר הסלולרי של הנהג. בנוסף, יש לרשום את החברה והסוג של כלי הרכב המעורב ואת מספר הרישוי שלו. עוד דבר שיכול להועיל לכם הוא לקיחת פרטים מהעדים שצפו מהצד או היו נוכחים בעת התאונה.

 

תאונה עם נפגעים

תאונה עם נפגעים שונה מאוד מתאונה ללא נפגעים. במקרה כזה, הדבר הראשון שחייבים לעשות הוא דיווח מיידי לשירותי החירום – משטרה ומגן דוד אדום, כאשר יש לספק להם מיקום מדויק ככל האפשר של מקום התאונה. יש להזיז את הפצועים רק במקרה שבו יש סכנה לחייהם ע״י פגיעה של כלי רכב חולפים. אם אין סכנה כזאת, בשום אופן אל תזיזו את הפצועים מאחר ואינכם יודעים מהו הנזק הפנימי שנגרם להם, והזזתם תוכל לגרום נזק בלתי הפיך.

 

מניעת נזק נוסף ושמירה על ביטחונכם

מיקום הרכב חשוב לדו״ח המשטרתי שלאחר התאונה, ולכן על תזיזו אותו אלא אם כן התבקשתם לעשות זאת בהוראה משטרתית. תאונה בכביש עלולה לסכן אתכם, את הפצועים ונהגים נוספים על הכביש, ולכן עליכם להזהיר את שאר האנשים ממקום התרחשות התאונה בעזרת משולש זוהר, אורות אזהרה ולבישת אפוד מגן שיסמנו לנהגים האחרים לשים לב לאזור התאונה.

לאחר מכן זוזו מהכביש  אל אזור השוליים ובמרחק מה מהרכב למקום בטוח שלא יסכן אתכם.

 

מיקום התאונה ורישום של פרטי המקרה

עליכם לתעד את זירת התאונה בעזרת המצלמה במכשיר הנייד או מצלמת הרכב. בנוסף לתיעוד של מיקום האירוע, צלמו גם את הפגיעות שנעשו לרכב שלכם ולרכב השני. לאחר מכן, רשמו לעצמכם את פרטי המקרה – לאיפה נסעתם, באיזה כיוון, תארו את התאונה ואת רגע הפגיעה.

התיעוד המפורט של התמונות ופרטי המקרה יעזור לכם בהגשת תביעה או למקרה שתוגש תביעה נגדכם. לאחר מכן יש לדווח לחברת הביטוח ולהזמין גרר על מנת שתוכלו להתפנות ממקום התאונה ולהימנע מסכנת חיים בכביש.

תאונת דרכים קלה עלולה להיות חוויה לא נעימה, וכאשר מדובר בתאונת דרכים עם נפגעים זו עלולה להיות חוויה שתשנה את חייכם בהשלכותיה. עליכם לבצע את כל הפעולות שימנעו נזק נוסף לכם ו/או לפצועים ויכסו אתכם בפן המשפטי.

תאונת דרכים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך