מהו החוק לגבי פיצוי בגין איחור בטיסה?

על אף שכולנו היינו שמחים ללוח זמנים קבוע תמיד ולטיסות שיוצאות על הדקה, איחורים בטיסות הם עניינים שקורים מדי פעם. למרבה המזל, יש התייחסות חוקית לעיכוב בהמראות, והנוסעים זכאים לקבל על כך פיצוי. במאמר הבא נסביר מהו החוק לגבי פיצוי על איחור בטיסה.

 

היעד הוא הקובע

איחורים בטיסה יכולים לזכות את הנוסעים בהן בהטבות בסכומים משתנים, כתלות בסיבת האיחור, במשך האיחור, ובחוק הרלוונטי לפיו תובעים הנוסעים את הפיצויים. יש שלושה חוקים עיקריים בגינם ניתן לתבוע פיצויים: החוק הישראלי, חוקי האיחוד האירופי והחוק על טיסות בינלאומית לפי אמנת מונטריאול, עליו חתומה גם מדינת ישראל.

כל חוק חל לפי מדינת היעד והמוצא של הטיסה, כמו גם לפי חברת התעופה המפעילה את הטיסה. כך למשל על טיסות שממריאות מישראל חל החוק הישראלי, ועל טיסות שנוחתת בתחומי האיחוד האירופי חלים חוקי האיחוד. לפעמים ייתכן מצב של "כפל חוקים", בו הנוסע רשאי לבחור את החוק המועדף עליו ולתבוע רק על פיו.

כפי שניתן להסיק, פיצויים בגין טיסות שהתאחרו עשויים להיות עניין מורכב למדי, הדורש בירור של הסמכות הרלוונטית ושל החוק המועדף לפיצוי. לכן במקרים רבים כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין לענייני תעופה, כפי שניתן למצוא למשל באתר https://www.rotbaumlaw.com.

 

מה אומר החוק הישראלי?

החוק הישראלי עושה הבחנה בין איחור בטיסה לבין הקדמה בטיסה, ועל כל אחד מהמצבים ייתכנו פיצויים שונים. חלוקה נוספת שחשוב להיות מודעים אליה היא איחורים שחלו בתקופת הקורונה, בה חברות התעופה נקלעו לקשיים רבים, לעומת זמנים רגילים בהם הפיצויים יותר נדיבים ונוטים לטובת הצרכן.

בעיקרון, הפיצויים נקבעים לפי מדרג האיחור. איחור של שעתיים ומעלה מזכה במזון, משקאות ושירותי תקשורת על חשבון חברת התעופה. הפיצוי על איחור של מעל חמש שעות יכול להיות כרטיס טיסה חלופי. טיסה שנדחתה ליום המחרת או, שהמריאה מעל שמונה שעות אחרי המועד המתוכנן שלה מזכה בכרטיס טיסה חלופי ושירותי לינה והסעה.

חשוב לדעת כי איחורים בטיסה שנגרמו בשל שביתה או השבתה מוגנת, לא יזכו את הנוסעים בכרטיס טיסה חלופי. כאשר מדובר על הקדמת טיסה, לא יינתן פיצוי כספי אם סיבת ההקדמה היא שביתה מוגנת או נסיבות שמחוץ לשליטת חברת התעופה.

 

איך פונים לקבל פיצוי?

את הפיצוי ניתן לקבל באמצעות פנייה בכתב לחברת התעופה, או אל סוכנות הנסיעות ממנה נרכש הכרטיס. חשוב לשמור על קבלות של הוצאות שנגרמו בגין העיכוב, כמו למשל קניית מזון או שירותי לינה. מעבר לכך, מומלץ במקרים רבים להתאגד לקבלת הפיצוי ולפנות לעורך הדין המתמחה בדיני תעופה, עבור תביעת פיצויים ואף תביעה משפטית במקרה הצורך.

 

לא נותנים לפיצוי להמריא בלעדיכם

לסיום, חשוב להבין שעל אף מורכבותו של החוק, נוסעים שטיסתם התאחרה בהחלט זכאים לפיצוי. חברות התעופה לא תמיד ששות לשרת את הנוסעים וליידע אותם על זכויותיהם ולכן חשוב להיות עם יד על הדופק ולא לתת לפיצוי המגיע לכם לחמוק מידיכם.

עיכובי טיסות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך