הגבלות חוקי הכשרות

לכל מי שיש עסק שמתעסק במזון מבין שהוא חייב להתאים את עצמו למציאות הישראלית שאיננה יכולה להתעלם מחוקי הכשרות, שמגבילים את מרחב

הפעולה של עסקי המזון השונים, ואם אכפת לכם מקהל הלקוחות הדתיים/מסורתיים שלכם, אז זאת צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלכם.

אז כיצד חוקי הכשרות מגבילים אתכם, מי הם הגופים בישראל האומנים בכל מה שקשור לכשרות, ולמה זה חשוב שתכירו את התחום הזה?

 

הגופים האמונים בישראל על נושא הכשרות

בישראל ישנם שני אפיקים להשגחת כשרות. השגחה ציבורית המתבצעת על ידי הרבנות הראשית והשגחה פרטית.

הרבנות הראשית מאצילה את סמכות בדיקת הכשרות לבודקים מוסמכים העוברים בין עסקי המזון השונים ובודקים אם העסק עומד בתקנות של הרבנות הראשית בישראל.

הרבנות הראשית גם משגיחה על כשרות מוצרים המיובאים לישראל.

חשוב שתדעו, שהרבנות הראשית צריכה וחייבת להתעסק רק באוכל, כלומר, אם לדעת הרבנות ישנם דברים לא כשרים מבחינת דת שלא קשורים באוכל, הקורים בבית בהעסק, למשל עסק עם מאפיינים ארוטיים, אסור לרבנות הראשית שלא להעניק תעודת כשרות, שכן היא מתעסקת במזון בלבד.

ישנם גם גופי כשרות פרטיים, כאשר ינשם עסקים וקהל לקוחות שמעדיפים את ההשגחה הפרטית על ידי ההשגחה של הרבנות הראשית.

גופי הכשרות הפרטיים מכונים בד"ץ, וכאשר כתוב שמוצר הוא כשר למהדרין, הכוונה היא שעבר גם בדיקה של גוף בדיקה פרטי, שהוא לכאורה מחמיר יותר.

 

כיצד חוקי הכשרות עשויים להגביל אתכם

בישראל ישנם כל מני חוקי כשרות שאולי כדי לכם להכיר.

בישראל אם לא ידעתם יש חוק האוסר ישירות על גידול חזירים, אלא אם כן יש אישור מיוחד לכך המוקנה על ידי החוק.

אסור לייבא לישראל בשר שלא עבר את תקנות הכשרות המונחות על ידי הרבנות הראשית בישראל, כמו שאתם מבינים, הרבנות הראשית היא גוף ציבורי עם המון כוח.

בעיקרון, אתם יכולים להיות בלי תעודת כשרות לעסק שלכם. אבל אתם צריכים להבין שאתם ככל הנראה מוותרים על קהל יעד מסוים, שייתכן והוא לא רלוונטי, ולכן במקרה כזה אכן לא תצטרכו תעודת כשרות.

אם אתם כן צריכים גם לקוחות מסורתיים, אז תצטרכו להתאים את עצמכם לתקנות של הרבנות הראשית, מה שככל הנראה יצריך מכך הוצאה כספית לא מעטה, שכן יש להכשיר את המוצרים שאתם קונים ואת המטבח שלכם בשביל שהרבנות הראשית לא תעשה לכם בעיות, ותעניק לכם תעודת כשרות.

אם אתם עסק למשל של שף עד הבית, ככל הנראה שחוקי הכשרות לא מגבילים אתכם.

 

סיכום – אז מה עושים?

אנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם גורמים המכירים את גורמי מקצועי המכירים את עולם הכשרות כשזה מגיע לתעשיית המזון, שיוכלו להכווין אתכם ברמה הפרקטית איך עושים את זה, מבלי לשבור את הקופה, וכמובן לנסות להבין אם זה בכלל רלוונטי אליכם, שכן ייתכן ואתם בכלל לא צריכים תעודת כשרות.

אנחנו מקווים שתעברו את התהליך הזה בהצלחה, זה בטח לא פשוט, אמנם במקרים מסוימים אין ברירה, בכל מקרה, מקווים שיהיה לכם בהצלחה!

 

צילחות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך