האם עורך דין רשאי להוציא פטור ממס הכנסה?

מס הכנסה מהווה אחת מההוצאות השוטפות והכבדות שהמדינה גובה מהאזרחים. כמו כן, ישנם מצבים ספציפיים אשר במסגרתם מתקבלות הקלות משמעותיות בתשלומי המס ולעיתים אף פטור מלא. לא רבים יודעים כי ניתן להשיג הטבות ופטור ממס בהינתן סיבות רבות כמו למשל נכות, מחלות כרוניות ועוד. אך איך ניתן להשיג את הפטור? האם עורך דין יכול לסייע לקבלת פטור ממס הכנסה? התשובות בהמשך. 

 

מס הכנסה – מה זה בכלל?

לפני שנוגעים בענייני פטורים והקלות, חשוב להבין מה זה בכלל מס הכנסה. באופן כללי, מס הכנסה הוא סכום כספי, המהווה אחוז מסוים מהשכר של האזרח, אשר נגבה על ידי המדינה לצרכים ציבוריים. הרציונל העומד מאחורי שיטת גביית המיסים היא העובדה שהמדינה יכולה לספק שירותים לכלל האזרחים באופן שהם לא יוכלו לספק לעצמם.

לדוגמה, שירותי ביטחון, סלילת כבישים, הקמת תשתיות, כל אלו הם שירותים שהמדינה מממנת לטובת כלל האזרחים. כמו כן, המשאבים הכספיים העיקריים לצורך מתן השירותים הללו הם בין היתר כספי המיסים הנגבים מהאזרחים.

פטור ממס הכנסה לנכה

כולם משלמים מיסים?

התשובה הקצרה לשאלה הזאת היא בהחלט לא. ראשית, על אף הניסיון לאכוף את חובת המיסוי, רבים מצליחים לחמוק מתשלום מיסים באופן שמסכן אותם בהסתבכות עם רשות המיסים. שנית, המדינה קובעת תנאים מסוימים אשר במסגרתם ניתן לקבל הקלות או פטור מלא מתשלום מיסים.

למשל פטור ממס הכנסה לנכה יכול להתקבל החל מאחוזי נכות מסוימים. כמו כן, הפטור יכול להיות קבוע או זמני, זאת בהתאם לקביעות של אחוזי הנכות וחומרת המצב בו נתון האזרח הפטור.

 

אילו מצבים מזכים בפטור ממס?

פטור ממס יכול להינתן תחת מספר אפשרויות. ראשית, המדינה מגדירה מצבי חיים זמניים אשר במסגרתם ניתן לקבל פטור, למשל בזמן שירות צבאי ומספר שנים אחריו. בנוסף, המדינה מעניקה פטור או הטבות כאשר עולה מצב רפואי המצדיק זאת, למשל אחוזי נכות עקב מחלה כרונית.

פטור ממס הכנסה לנכה

איך מוציאים פטור ממס הכנסה?

כאמור, המדינה קובעת תנאים מסוימים אשר מי שעומד בהם יכול לקבל הטבות או פטור ממס הכנסה, גם אם הכנסותיו גבוהות. יחד עם זאת, הוצאת הפטור כרוכה לעיתים בהליכים בירוקרטיים מורכבים ומסועפים.

לכן, ישנן חברות ייעודיות אשר עוסקות בליווי מלא של תהליך הוצאת הפטור באופן שמקל משמעותית על האזרחים הזכאים לפטור. כמו כן, ישנם גם עורכי דין אשר מלווים את התהליך עבור האזרחים, מייעצם להם בנוגע לדרכי פעולה אפשריים ועושים את שביכולתם כדי להביא לפטור הנכסף.

 

מה ששלכם – שלכם

כשהמדינה יוצאת מגדר הרגיל ובאה לקראתו, כדאי לנו לבחון מה יש לה להציע. במידה ואתם זכאים להקלות מס או לפטור מלא ממס הכנסה, אל תהססו לממש את הזכות הזאת ולהקל באופן משמעותי על חייכם. נאחל מכאן הצלחה רבה ובריאות איתנה.

פטור ממס הכנסה לנכה

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך