האם מותר לקנות מתנות לעורך דין המטפל בקייס שלך

הרבה פעמים אנחנו רוצים להביע תודה והערכה עבור אנשי שירות שאנחנו שוכרים או מעסיקים. זה יכול להיות טיפ לספר או מתנת יום הולדת למנקה אבל לפעמים המתנה ניתנת לאדם שלכאורה המתנה יכולה להיות נתפסת להם כמתן שוחד ולא מתוך כוונה אמיתית של הכרת תודה. קניית מתנה לעורך דין שמטפל לכם בתיקים משפטיים זאת דוגמה טובה למשל.

 

מתי לקוח מעוניין לרכוש מתנה לעורך דין

בכל המקרים, עורכי הדין מקבלים שכר טרחה מלקוחותיהם וככה הם בעצם מתפרנסים. שכר הטרחה נקבע באחוזים והוא משתנה בין תיק לתיק, כאשר ככל שהתיק יותר גדול והלקוח מקבל יותר פיצויים במשפט, כך גם שכר הטרחה יעלה. ישנם מקרים בהם לקוחות מרוצים רוכשים מתנה לעורך דינם, ולפעמים גם בסכומים גדולים, בנוסף לשכר הטרחה. זה מקרה לגיטימי ועורך הדין רשאי לקבל את המתנה. אבל מה אם עכשיו הלקוח רוכש מתנות לטו באב עבור העורך דין? כיצד זה מצטייר?

 

האם זה לגיטימי לרכוש מתנה לעורך הדין

כאמור, לעורך דין משלמים עם שכר טרחה ולכן המתנה ניתנת בנפרד משכר הטרחה. כמובן שהכל תלוי בגודל ושווי המתנה שכן אם מדובר במתנה בעלת שווי רב אז העורך דין צריך להצהיר עליה מס וזה בהחלט יכול להתפרש כשוחד. אם מדובר כאקט של חיזור ומערכת היחסים בין הלקוח לעורך הדין הסתיימה אז אין בעיה לרכוש מתנה שמראה על חיזור כמו משהו לטו באב. אז בגדול ניתן לומר שאין מניעה מעורך דין לקבל מתנה מלקוח אבל ישנן כל מיני חריגויות והכל תלוי בסופו של דבר בסוג המתנה.

 

ומה עם הקייס עוד לא נגמר

במידה ואתם עדיין בהליך המשפטי ולא הייתה הכרעה, אז כל מתנה שתרכשו לעורך דין תתקבל כניסיון שוחד וניסיון להטות את המשפט. גם אם אתם מאד מרוצים מהתפקוד של עורך הדין וזה כבר לא משנה לכם אם תנצחו במשפט או לא, עדיין מומלץ לחכות לסיום ההכרעה כדי להעניק את המתנה וכמובן לתת את המתנה בנוסף לשכר הטרחה ולא במקום. שכר טרחה זה המשכורת של העורך דין והמתנה זה בונוס על הערכת העבודה ודרך להגיד תודה .

 

לסיכום

אם אתם כבר נכנסים לאווירת טו באב ובא לכם לפנק במתנות כל מי שרק אפשר, תשקלו טוב לפני שאתם מעניקים מתנה לעורך דין שבתקופה זו אתם שוכרים את שירותיו. עורך דין מקבל משכורת כשכר טרחה מלקוחות באחוזים משתנים כתלות בגובה הפיצוי שהלקוח מקבל במשפט. אפשר להעניק את המתנה בנוסף לשכר הטרחה אך בוודאי שלא במקומה. המתנה צריכה להיות צנועה ולא משהו יקר ערך או בגובה אלפי שקלים שכן זה רק יכול לסבך את העורך דין ולעשות בדיוק את הפעולה ההפוכה.

שופט מרכזי

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך