האם יש שוני בתביעת נזקי רכוש במקרה של פיגוע או פעולת איבה

למרבה הצער, פעולות איבה ופיגועים הם עדיין נושא רלוונטי במציאות הביטחונית של מדינת ישראל.

למעשה, אין לדעת מתי ואיפה סיטואציה מסוג זה עלולה לפגוש אותנו, ומעבר להשלכות הנפשיות והפיזיות הקשות שיש לה, היא מתבטאת לעתים בנזקים כספיים שונים, כמו גם נזקי רכוש.

חשוב לדעת את הפרטים והנקודות הקטנות בכדי לא למצוא את עצמנו ניזוקים יותר ממה שכבר ניזקנו מן המצב, וכדי לדעת לדרוש את הפיצויים המגיעים לנו.

 

נזקי רכוש בגין פעולת איבה

נזקי רכוש הם עילה לתביעה, כאשר על התובע מוטלת חובת ההוכחה על גורם הנזק ועל היקפו.

כאשר מדובר בפעולת איבה, קיימים 4 תנאי סף:

  • התובע הנו בעל הרכוש שנגרם לו נזק \ משלם על תיקון ושיקום הנזק שנגרם.
  • הנזק נגרם בעקבות פעולה איבה על רקע גזעני \ לאומני.
  • הרכוש שנפגע אינו כסף מזומן, תכשיטים, חפצי אמנות, או עתיקות.
  • הרכוש שנפגע נמצא בשטח ישראל.

 

הכרה בפגיעת פעולות איבה

כאשר אדם רוצה להגיש תביעת נזקי רכוש בגין פעולת איבה יש להכיר קודם כל את הפגיעה כפגיעת איבה. זאת עושים על ידי פניה לנציגי הקרן לפיצויים ברשות המיסים.

חשיבות מועד הגשת התביעה הנה קריטית – יש לפנות לרשות המיסים בתוך שבועיים מהיום בו קרה הנזק, בצירוף אישור מהמשטרה כי הנזק אכן נגרם בגלל פעולת איבה.

בתוך כ-3 חודשים מהיום בו קרה הנזק יש להגיש תביעה לקרן הפיצויים בצורה מקוונת (באמצעות המחשב או הנייד).

 

המשך התהליך

לאחר הגשת התביעה בפני קרן הפיצויים, נציג מטעמה יפנה אל הרשות המאשרת במשרד הביטחון על מנת לקבל אישור שהפעולה הנה פעולת איבה, כך שינתן אישור למתן תגמולים.

חשוב לדעת כי לעתים הרשות מחליטה שהפגיעה לא נעשתה על רקע של פעולת איבה, אך ניתן לערער על החלטה זו באמצעות עורך דין נזקי רכוש. סכום הפיצויים, אם יקבע, יעשה על פי הערכה של הרכוש שניזוק.

 

עורך דין לענייני נזקי רכוש

פניה לעורך דין המומחה לנזקי רכוש תאפשר הערכה של סיכויי התביעה והסיכון הטמון בניהולה. תפקידו בתחילת התהליך יהיה לייעץ ללקוח אודות הדרך הנכונה ביותר לנהל את התיק המשפטי.

חשוב מאוד להציג בפניו את כל הנתונים שיש לכם אודות הנזק והדרך בה הוא נגרם, כך שתוכלו לקבל יחד את ההחלטה החכמה ביותר בנוגע לקידום התיק ומימוש זכויות התביעה והפיצויים.

 

לסיכום

חשוב שתדעו שקיים איסור לפנות ציוד, מלאי, פסולת, וכל חפץ אחר הנמצא בסביבת האזור שניזוק. כמו כן אין לתקן כלי רכב שנפגע ללא תיאום מקדים עם שמאי מקרן הפיצויים שברשות המיסים.

ודבר אחרון – תקיפה על רקע גזעני או לאומני מזכה את הנפגעים ממנה לפיצוי רק בעבור הנזק הישיר שנגרם, ולא בעבור נזק עקיפי.

פטיש

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך