האם יש הבדל משמעותי בין תאונה עם אופנוע לתאונה עם רכב

לצערנו כמעט כל יום אנחנו שומעים בקרב כל החדשות והמדיה על תאונה מצערת שהתרחשה בארץ, אם לא יותר מאחת.

אבל, מעטים מאתנו חושבים על ההשלכות הקשות שיש על אותם האנשים שהיו מעורבים בתאונה שדווחה, רגע אחרי שכבה מסך הטלוויזיה, עד לרגע שחלילה אנחנו עלולים להיות אחד מהאנשים הללו – פי כמה וכמה אם היה מעורב

במקרה אופנוע.

תאונת דרכים היא מצב בו אדם נפגע מכלי רכב בעת נסיעה או הליכה ולכן גם בהתאם לכך רשאי הוא לתבוע פיצויים. הנזק יכול כמובן להתרחש גם ברכוש. יחד עם זאת, אנחנו נתקלים בבעיה רבה כאשר נצטרך לעסוק בהליך הפיצויים מול חברת הביטוח הרלוונטית, לא משנה אם אנחנו בעלי אופנוע או רכב פרטי רגיל. אבל נשאלת השאלה, האם הבעיה שלנו באמת גדולה יותר אם יש לנו אופנוע?

 

הסיכון בתאונות אופנוע

התשובה לשאלה האם יש הבדל בין תאונת אופנוע לבין תאונת רכב – התשובה תהיה חד משמעית, כן. אופנוע הוא כלי רכב קטן, אך חשוף מאד. משמע, כל נהג אופנוע אשר מעורב בתאונת דרכים, סיכוייו להיפגע בגופו הם משמעותית יותר גבוהים, מאשר אלו של אדם הנוהג ברכב פרטי.

בהתאם לכך, נראה גם שוני גדול במחיר וסוג הביטוח שמוענק לנהגי אופנועים, ואם אנחנו נקלעים לתאונה עם האופנוע שלנו חלילה, חשוב ישר ליצור קשר עם עורך דין תאונת אופנוע.

 

למה דווקא עו"ד תאונת אופנוע

ובכן, כפי שציינו חברות הביטוח יכולות להתאים לנו פוליסות שונות, בהתאם לסוג כלי הרכב שיש לנו וכמובן להתאים את המחיר. רבים לא ממש קוראים את האותיות הקטנות בעת החתימה על הפוליסה ולא מודעים למהותה. לכן, אפילו כשאנחנו חותמים על פוליסת ביטוח לאופנוע החדש שלנו כבר מומלץ לוודא, מול עו"ד המתמחה בתאונות, האם מדובר על פוליסה חוקית והגיונית.

כמו כן, אם חלילה נקלענו לתאונה, עו"ד תאונות אופנוע בקיא בחוק ויודע כיצד לנהל את עצמו מול חברות הביטוח, אשר לרוב מבקשות לשלם לנו כמה שפחות, אם בכלל. עו"ד יידע כיצד לדרוש חוות דעת מקצועיות, שאינן באות מצד חברות הביטוח והוא יידע כיצד להגן עלינו בבית המשפט במידה ואכן המצב הגיע לכדיי תביעה.

לבסוף, חשוב לזכור שתאונות מסוימות גם יכולות להתרחש במסגרת העבודה ולכן עו"ד מקצועי יעזור לנו להתנהל מול ביטוח לאומי, על מנת שנקבל את כל הזכויות שלנו.

 

לסיכום

תאונות, מכל סוג, הן דבר נורא, אשר עם השלכותיהן אנו עלולים להתמודד שנים רבות קדימה. הדבר הרסני אף יותר אם מדובר בתאונות אופנוע אשר במסגרתן הנהגים פגיעים באחוז גבוה יותר. לכן, חשוב לקבל ייעוץ וליווי מעו"ד מומחה בתחום, על מנת לוודא שאנחנו מקבלים גובה פיצוי הולם וחוקי.

ציוד משפטי

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך