5 פרמטרים שצריך לבחון כשבוחרים עורך דין קריפטו

עורכי דין מתמחים בתחומים שונים. ישנם עורכי דין המתעסקים בתיקי גירושין, עורכי דין המתעסקים באובדן כושר עבודה או עורכי דין המתעסקים בקריפטו. מה זה קריפטו וכיצד בוחרים עורך דין בתחום זה – על כך במאמר הבא.

 

מהו קריפטו?

קריפטו הם מטבעות דיגיטליים שבאמצעותם מבצעים עסקאות ותשלומים דיגיטליים. המטבע הכי מפורסם הוא הביטקוין, אך ישנם סוגי מטבעות אחרים כמו ריפל, לייטקוין, את'ריום ועוד. הרשת עליהם נמצאים המטבעות הדיגיטליים נקראת בלוקצ'יין והיא מנוהלת באמצעות מערכת מבוזרת ולא על ידי גופים כדוגמת הבנקים.

במילים אחרות, כל אדם יכול לבצע פעולות והשקעות באמצעות המטבעות הדיגיטליים בצורה מהירה ויעילה ללא בירוקרטיה, פיקוח ממשלתי ומכל מקום בעולם. למרות זאת, יש לקבל גיבוי וייעוץ של עורך דין קריפטו על מנת שהעסקאות ינוהלו בצורה בטוחה. להלן 5 פרמטרים לבחירת עו"ד קריפטו.

 

1 – ניסיון של עורך דין בתחום הקריפטו

לא ניתן למצוא הרבה עורכי דין המתעסקים בענייני קריפטו לעומת בחירת עורכי דין העוסקים בתחומים אחרים כמו נזיקין, משפחה, תאונות דרכים וכד'. עורכי דין המתעסקים בתחום הקריפטו צריכים להתמקצע בתחום ולכן צריך למצוא עורך דין בעל ניסיון שיודע לייעץ בתחום במיוחד כשהחוקים שונים בין מדינה למדינה.

כלומר, עורך הדין צריך לפעול על פי החוקים של המדינה לגבי מדיניות הקריפטו ולהתמודד עם חוקיות זו מתוך ניסיון ומקצועיות. בנוסף, על עורך הדין להיות בעל ניסיון בסוגי המטבעות השונים ובהכרת הטכנולוגיה המשמשת למסחר שלהן.

 

2 – מומחיות מעל לכל

עורך דין העוסק בתחום הקריפטו צריך ללמוד את התחום במשך שלוש וחצי שנים ולאחר מכן להתמחות עוד שנה וחצי בתחום. רק לאחר שהוא עובר את מבחני לשכת עורכי הדין הוא יוכל לעסוק בתחום. מבחינה חוקית זה מספיק, אך מעבר לכך יש להתמקצע בקורסים שונים שיהפכו אותו למומחה בתחום.

יחד עם זאת, ההתמחות נעשית בשטח עם הניסיון אותו רוכשים. בנוסף, המומחיות באה לידי ביטוי בידע של עורך הדין בשוק ההון, בהבנה טכנולוגית והתמחות בעולם הפינטק, הבלוקצ'יין וכל מה שנגזר מכך.

 

3 – חשיבות המוניטין

כל עורך דין צובר במהלך עבודתו מוניטין שמסייע לשמו הטוב ולפרסומו. בין אם הוא מומחה בתחום ובין אם לא, צריך להיות לעורך דין מוניטין כאיש מקצוע ולאו דווקא לגוף שהוא מייצג. כלומר, הוא יכול לייצג פירמה ידועה אך הוא עצמו יהיה חסר ניסיון.

 

4 – שכר הטרחה

חשוב לערוך השוואה לפחות בין 2-3 עורכי דין קריפטו ולבדוק את שכר הטרחה שלהם. מכיוון שהקריפטו הוא תחום חדש שאין בו הרבה תחרות, סביר להניח ששכר הטרחה יהיה גבוה. למרות זאת, הוא לא צריך להיות גבוה מדי.

 

5 – לקבל המלצות

הפרמטר האחרון שיסייע לכם בבחירת עורך הדין הן ההמלצות. ניתן לבדוק באתרי האינטרנט המלצות ולקבל אף חוות דעת ממכרים וקולגות.

עורך דין קריפטו

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך