באיזה שלב לאחר תאונת דרכים נרצה לפנות לעו"ד?

רוכבי אופנוע נמצאים בסיכון מוגבר לתאונות דרכים בעיקר משום שאופנוע הוא כלי תחבורה קל ולא יציב, והרוכב עליו חשוף ופגיע. החלקה, נפילה או תאונה עם רכב הם אירוע טראומתי במיוחד עבור רוכב אופנוע, שבנסיבות הלל לא תמיד יודע כיצד להתנהל אחרי התאונה מבחינה משפטית וביטוחית. במאמר זה נתאר בקצרה מה חשוב לעשות לאחר תאונת אופנוע ובאיזה שלב צריך לפנות לעו"ד מומחה בתחום תאונות דרכים כדי למצות את הזכות לקבל פיצויים מחברת הביטוח. 

 

תיעוד האירוע

תאונות דרכים אופנוע יכולות להיות מלחיצות מאוד, אולם גם ברגעים הקשים שלאחר התאונה, צריך לזכור שללא תיעוד התאונה ותוצאותיה במסמכים רפואיים, ראיות ועדויות, אין באמת הוכחה לקרות האירוע, והניזוק עלול למצוא עצמו מול שוקת שבורה בכל הקשור לדרישת פיצויים. על כן, חשוב לנסות להתאושש ככל האפשר, כדי לתעד את פרטי האירוע.

חשוב בין היתר לצלם את אזור התאונה, כלי הרכב המעורבים, רישיונות רכב ופוליסות ביטוח של נהגים מעורבים, וכן לתעד פרטים אישיים של המעורבים בתאונה. חשוב לקבל פרטי עדים והעתק של מסמכים משטרתיים. תיעוד אירוע התאונה חשוב מבחינה ראייתית לצורך הוכחת תביעה אם תידרש.

עורך דין תאונות דרכים

טיפול רפואי

הגעה לטיפול רפואי בהקדם היא הכרחית אחרי תאונת דרכים. יש לשמור על כל המסמכים הרפואיים כולל תוצאות בדיקות, מרשמים, סיכומי אשפוז, והפניות לטיפולי המשך גם בקהילה. חשוב מאוד לקבל עזרה רפואית גופנית ונפשית בהקדם ולהימנע מהחמרת המצב הרפואי. תיעוד הטיפול וחוות דעת רפואית חיוניים מבחינה ראייתית לצורך הוכחת תביעה, במידה וזו תידרש.

 

פניה לעורך דין מתי ?

אין ספק שמיד אחרי קרות התאונה, יתעורר הצורך ליצור קשר מידי עם משרד עורכי דין תאונות דרכים כדי להתמודד עם השלכות התאונה. ואכן, שלב הפניה לעורך הדין הוא שלב מוקדם המגיע מיד לאחר איסוף הראיות ותיעוד המקרה, ובמקביל או בסמוך לטיפול הרפואי.

עורך דין תאונות דרכים

מדוע חשוב לפנות לעורך דין מיד לאחר תאונת דרכים  ?

רוכב אופנוע חייב בביטוח חובה על פי הדין. על חברת הביטוח לפצות בגין נזקי גוף, רוכב אופנוע שנפגע בתאונה, וזאת ללא קשר לאשם כלשהו.

עם זאת, חברות ביטוח נוהגות להקשות על נפגעי תאונת דרכים בכל הקשור לקבלת פיצויים, ובמקרים לא מעטים יידרש לנהל מולן מאבק משפטי. לכן, חשוב מאוד להתייעץ מיד עם עורך דין שמומחה בתאונות דרכים כדי להתמודד בהצלחה מול חברת הביטוח בכל הקשור לתשלומי הפיצויים, ובנוסף  לברר זכויות  בביטוח לאומי או בקרן פנסיה.

 

לסיכום

תאונת דרכים היא אירוע לא נעים בלשון המעטה, העלול להסתיים במקרה הטוב רק בפציעות, כאב וסבל. היה ונקלעים לתאונת דרכים חשוב מאוד לא לאבד עשתונות, ולנקוט בפעולות שיכולות לסייע לנפגע לקבל פיצויים מחברת הביטוח. פניה למשרד עורכי דין שמומחה בתאונות דרכים צריכה להיות כבר במסגרת השלב הראשון ובמקביל לטיפול הרפואי, וזאת כדי למצות את מירב הסיכויים להיפרע מחברת הביטוח כדין.

עורך דין תאונות דרכים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך