איך עובד תשלום המזונות בפשיטת רגל?

כאשר אדם מגיש בקשה לתהליך של פשיטת רגל, במידה ופשיטת הרגל אכן מאושרת על ידי בית המשפט, הוא פטור מכל חובותיו ובית המשפט מסדר עבורו את כלל החובות כדי שיוכל לפתוח דף חדש ולהשתקם מן הבעיות הכלכליות הללו.

למרות זאת, תחום המזונות מטופל באופן שונה בחוק, וזוכה לתנאים שונים ודרכי פעולה שונות, שכן לא מדובר בחוב שניתן למחוק באופן כזה פשוט.

כדי להבין מול מה אתם עומדים ולמה בדיוק אתם חייבים או זכאים, לפניכם קצת על איך עובד תשלום המזונות בפשיטת רגל.

 

מה הוא בדיוק הליך של פשיטת רגל?

פשיטת רגל היא תהליך שכל אדם או עסק יכולים לעשות, ולבקש הכרה ככאלה כדי למחוק לעצמם את החובות ולקבל עזרה מהמדינה ובית המשפט. אדם שנקלע לצרות כלכליות, ולחובות גבוהים שהוא לא מצליח להתמודד איתם, יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל, שתסדיר את חובותיו ותערב את המדינה בסיוע וכיסויים, על ידי פירעון נכסיו, הנמכת החוב וכדומה. כך יוכל האדם לחזור לשגרה ולפתוח דף כלכלי חדש ונקי מחובות. כדי להיות מוכר כפושט רגל יש מספר שלבים שצריך לעבור, כאשר תחילה יש להגיש בקשה ולעמוד במספר תנאים. לאחר מכן הבקשה מוגשת לבית המשפט, שדן באישורה ואם הוא מסכים להמשיך עם התהליך. מומלץ להתייעץ עם עורך דין דניאל ינובסקי כדי לקבל ליווי ומידע על התהליך.

 

מה ביחס לתשלום מזונות בתהליך פשיטת רגל?

זה נכון שכל החובות נפרעים ומטופלים על ידי המדינה ובית המשפט בתהליך של פשיטת רגל – אך לא כך לגבי דמי מזונות, שכן אלה זוכים לטיפול שונה ולתנאים מעט אחרים. במידה ולאדם יש חוב בגין מזונות, הוא לא יימחק לו גם כאשר הסתיים כבר הליך פשיטת הרגל ונמחקו כל החובות, ומאחר והוא זוכה לתנאים שונים. לכן, גם עם סיום הליך פשיטת הרגל, ניתן לתבוע את חוב המזונות והוא נותר במקומו. כדי לקבל תשלומי מזונות גם במהלך הליך של פשיטת רגל, ניתן להגיש נגד החייב הפושט את רגלו תביעת חוב על מזונות מהעבר, וכך גם במהלך התהליך ולא רק סיומו, תוכלו לקבל תשלומי מזונות חלקיים בגין התביעה הנ"ל.

 

חוב מזונות – מעמד מיוחד בעת פשיטת רגל

תשלומי המזונות נחשבים לפי החוק והמדינה כחוב בדין קדימה, כלומר החוב הראשוני והחשוב ביותר שיש לשלם אותו בהליך של פשיטת רגל, ורק אז לפרוע את החובות ולהיפטר מן החובות. בית המשפט מתייחס לחוב המזונות שונה – ראשית הוא לא נמחק כלל, ולא מוקטן או מבוטל על ידי המדינה. אלא הוא נותר במקומו, ואף יש לשלם אותו קודם כל, לפני המשך התהליך ושאר החובות. מדובר במעמד מיוחד לחוב המזונות שחשוב להכיר ולהבין מה בדיוק האפשרויות והתנאים שלכם בעת תשלום מזונות בהליך פשיטת רגל.

 

ספרים ופטיש

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך