איך מגישים בקשה למינוי אפוטרופוס בבית משפט?

מינוי אפוטרופוס נתפס לא פעם בעיני רבים כהליך מורכב שדורש לא מעט זמן. אבל האמת היא, שמדובר בהליך שאינו דורש זמן רב, אלא רק ידע כללי בתחום וליווי מטעם עורך דין שבקיא בתחום זה. במדריך הנוכחי נציין בפניכם את הידע הכללי שאתם צריכים שיהיה לכם בנושא זה, כך שתצטרכו בסופו של דבר רק לפנות לעורך דין שילווה אתכם בהליך המדובר.

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי בחרנו לכתוב לאחר שנאלצנו להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס. זו הייתה הפעם הראשונה בחיינו שנאלצנו לעשות דבר שכזה. אנחנו עוסקים בתחום הכתיבה מזה שנים ואף פעם לא התעסקנו עם עורכי דין. ראוי לציין שהמילה אפוטרופוס גם לא הייתה כלל באוצר המילים שלנו, כך שהיינו לגמרי חסרי ידע בתחום. לקח לנו הרבה זמן להבין במה מדובר, מה עלינו לעשות ולמי אנחנו צריכים לפנות כדי להגיש את הבקשה. בסיום ההליך, הבנו שאם היה לנו את הידע הבסיסי (שהיה לנו בסיום ההליך), הכול היה עובר חלק יותר. את המדריך הנוכחי החלטנו לכתוב כדי להקל עליכם, המתעניינים בתחום ולחסוך מכם את ההליך הארוך והמורכב שאנחנו, חסרי הידע לשעבר, עברנו.

 

כמה מילים על מינוי אפוטרופוס

חשוב שתדעו קודם כל שמינוי של אפוטרופוס עבור אדם אחר הוא צעד קיצוני. שכן, הוא צפוי לשלול כמה מזכויות היסוד של אותו אדם. צעד זה ננקט ברוב המקרים כאשר לא נמצא שום פתרון שיכול לסייע. לא פעם, מינוי של אפוטרופוס הוא הצעד היחידי שיכול להגן ולשמור על אדם מהבחינות הבאות:

  • שמירה על מצבו הרפואי
  • שמירה על מצבו התפקודי
  • שמירה עליו מפני גרימת נזק לאחרים, לעצמו או לרכוש שלו

כדי שתוכלו להתמנות ולהיות אפוטרופוסים של אדם אחר, עליכם לפנות בהקדם אל עורך דין צחי קלמנוביץ' שעוסק בתחום זה ויש לו ניסיון רב של שנים.

 

מה עושים לאחר שפונים אל עורך דין?

לאחר שפניתם אל עורך דין, הוא יסייע לכם להגיש את הבקשה לבית המשפט. אתם יכולים לבחור אם אתם רוצים להיות אלו שמגישים באופן עצמאי את הבקשה או שעורך הדין יעשה זאת עבורכם. הוא ימלא את הבקשה תוך בירור פרטים מעמיקים עמכם ולאחר מכן, הוא ייגש אל בית המשפט לענייני משפחה ויגיש את הבקשה במקומכם.

 

הבקשה צריכה לכלול מסמכים שונים

כדאי שתדעו שהבקשה למינוי אפוטרופוס צריכה לכלול את המסמכים הבאים:

  • טופס בקשה
  • כתב הסכמה
  • החתמת בני המשפחה מדרגה ראשונה
  • פרטי המשיבים
  • חוות דעת של מומחה
  • תצהיר שמאמת את העובדות

 

לסיום

עד כאן כל המידע שאתם צריכים לדעת בכל הנוגע להגשת בקשה למינוי אפוטרופוס לבית המשפט. כעת, אתם יודעים שפנייה אל עורך דין תקל עליכם בהליך ותאפשר לכם לעבור אותו במהירות.

פטיש

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך