איך לבחור עו"ד פגיעה מינית מקצועי ורגיש

פגיעות מיניות הן עבירות שהחומרה שלהן מרובה, ועם זאת, לעיתים קרובות נפגעים מעדיפים לא להתעמת עם הפוגע מחשש לחשיפה, פתיחה מחודשת של חוויה טראומטית, ועוד.

בשל כך, המצב הנפשי של אותם נפגעים עשוי להתדרדר כתוצאה מהדחקה.

הפתרון להורדת העול מהכתפיים הוא בית המשפט, באמצעות עורך דין מתאים.

 

לאיזה עורך דין לפנות

חשוב שעורך או עורכת הדין שנבחר יהיו בעלי ניסיון במקרים דומים של תקיפה ופגיעות מיניות. עו"ד פגיעה מינית ממשרד שזו ההתמחות שלו, יהיה מנוסה וקשוב, אמפתי ומכיל. כל יום ניתנות בבתי משפט שונים ברחבי הארץ גזרי דין בענייני פגיעות מיניות, ולכן חשוב שעורכי הדין יהיו מעודכנים בכל התחומים הרלוונטיים לתקיפות ופגיעות מיניות.

אז כאמור הכלל הראשון הוא לפנות אך ורק למשרד עורכי דין שזהו תחום ההתמחות שלו. עורכי דין המייצגים נפגעים בלבד מביאים לידי ביטוי ערכים חיוביים רבים במיוחד.

 

סוג התביעה

בענייני פגיעות מיניות יש שני ערוצים מרכזיים בבתי המשפט:

  • הליך פלילי – זהו הליך שבו, בדרך כלל מעוצמת וחומרת המקרה, המדינה תיקח חסות על התלונה, תחקור את הנאשם במשטרה, ותעצור אותו עד להבאתו בפני שופט. העונש עשוי להיות מאסר בפועל, פיצוי כספי או אפילו שניהם.
  • הליך אזרחי – מטרת ההליך האזרחי היא תביעת פיצוי כספי לנפגעים, על הפגיעה עצמה אך לא רק, גם על אובדן וירידה בכושר העבודה, טיפולים נפשיים, עזרה חיצונית ועוד.

במידה והתקיים הליך פלילי, ניתן להוסיף לו לאחר מכן הליך אזרחי, שיתקיים באופן מהיר יותר, בדרך כלל עם אותם שופטים כמו בהליך הפלילי.

חשוב ליצור קשר  עם עורכי הדין המומחים בשני הליכים אלו, ועל פי ההרגשה שלכם, ובהתייעצות, לקבל את ההחלטה הנבונה והנכונה מבחינתכם, איזה תהליך לעבור ואיזה הליך לפתוח.

 

המלצות

מובן שבהתייחסות לנושא רגיש כל כך, נרצה לקבל את כל המידע האפשרי על בעלי המקצוע שנפנה לסיוע שלהם. לצורך כך כנסו לגוגל ולפורומים ייעודיים בפייסבוק, וחפשו המלצות על פי סיפורים שאחרים שיתפו. בימינו יש המון מידע ברשת, ואנשים יותר ויותר מוכנים לחשוף ולשתף על מקרים ופגיעות מיניות שחוו, במטרה לעזור לאחרים במצבים דומים.

 

חיבור אנושי

בסופו של דבר, האם התחברתם בצורה אנושית ורגשית לעורך הדין? זו השאיפה. אותו עורך או עורכת דין, שתשפכו בפניהם את כל סיפור המקרה שלכם, ילוו אתכם בתקופה לא פשוטה של עימות עם התוקף וניהול הפרוצדורות החוקיות השונות. לכן חשוב שיהיה הכי מקצועי, מנוסה ורגיש, וכזה שתאמינו שיוכל להשיג את התוצאה המיטבית בשבילכם.

 

לסיכום

פגיעות מיניות לצערנו נפוצות מאוד, אך אפשר וצריך לפעול נגד התוקפים. יש מה לעשות, ואם נפגעתם – אין צורך לשאת את העול לבד, צרו קשר עם בעל מקצוע שיעזור לכם להתחיל חיים חדשים, לקבל את המגיע לכם, ולגרום לתוקף לשלם על מעשיו.

איש משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך