איך החוק מגן עלינו מפני טכנאי מחשבים בעת תיקון מחשב

 אם תהיתם מה קובעות התקנות במדינת ישראל בנוגע למחשבים, בעיות מחשבים וטיפול בהן -הגעתם למקום הנכון. במאמר הבא נפרט על חוק המחשבים במדינת ישראל, על מי הוא חל, מהן העבירות הקיימות תחת חוק המחשבים והעונשים שעתידים לקבל עליהן, בין אם אתם טכנאי ובין אם אתם אדם פרטי.

בשנת 1995 אושר בכנסת חוק המחשבים. אחרי שלושה חודשים בלבד, החוק נכנס לתוקף ואושר לפרסום. חוק המחשבים מתייחס לסוגים שונים של עבירות מחשב, ומציג מהם העונשים העתידיים למי שעבר על החוק. עבירת מחשב, יכולה להגיע בצורות שונות כמו למשל חדירה למחשב של אדם אחר, גניבת מידע, האזנת סתר, חיפוש במחשב של אדם אחר ועוד. הצורך בחוק, ברור לכולנו כמובן, כיוון שמחשבים והאינטרנט כולו, הפכו לחלק מרכזי בחיי כולנו. מעבר לכך, חלה עלייה בעבריינות המחשבים שדרשה חקיקה והיערכות מערכת המשפט ומערכת האכיפה.

 

גניבת מידע ממחשבכם הפרטי

מי שמחפש טכנאי מחשבים בערים מרכזיות, כמו למשל טכנאי מחשבים בראשון לציון, צריך לדעת מהן הסכנות מהן הוא צריך להימנע מהן ולחפש אחר אדם מקצועי. אם כך, מהן העבירות שנענות בדין? הפעולה הראשונה היא כמובן, שיבוש של הפעולה התקינה של המחשב. כך למשל, אם טכנאי מחשבים הגיע לביתכם וגרם לנזק בתוכנת המחשב או יצר הפרעה לשימוש בו, מדובר בעבירה על החוק. מחיקת חומר מהמחשב שלכם נחשבת גם היא לעבירת מחשב שתיענה בדין. ישנן גם פעולות שמובילות למידע כוזב, פרסום של פלט או מידע כוזב, שנמצאות תחת עבירה על החוק גם כן. מעבר לכך, חדירה למחשב, שמוגדרת בחוק כשימוש במחשב ללא הסכמת הבעלים, נחשבת גם היא עבירה חמורה על החוק.

 

מה קורה למי שביצע עבירת מחשבים?

עונשים על עבירות מחשב יכולות להגיע למאסר של מספר שנים בכלא. לרוב, מדובר בתקופה שבין שלוש לחמש שנות מאסר. מי שביצע אחת מן העבירות שהצגנו, בין אם הוא איש מקצוע או קולגה שלכם, יכול וצריך להיענש. לפי פקודת הדין הפלילי, יש להציג פלט קביל של המחשב שישמש כראיה בבית המשפט. הפלט, יהווה הוכחה כי אכן בוצע לכם העוול בגינו אתם תובעים את המזיק. כיוון שמדובר בראיה, יש זכות לבית המשפט לבצע מעצב וחיפוש במחשב המדובר. אם ניקח לדוגמא מקרה של חדירה למחשב והפצה של וירוס בתוכו, המחשב יילקח לדגימה ויציג בתביעה מתי בוצעה אליו חדירה, וכיצד הוא שובש לאחר מכן. חשוב לדעת כי הפרעה או שיבוש של מחשב דינן שלוש שנות מאסר בעוד שעבור הפצת מידע כוזב, העונש יגיע לעד חמש שנות מאסר. לכן, חשוב ביותר לקחת שירותים של חברה מקצועית כמו שניידר מחשבים.

 

מה לגבי פיצוי?

לצערנו, ברוב המקרים נכון להיום לא יינתן לאדם שתובע פיצוי. זאת, למעט המקרים בהם הנזק שנעשה לאדם התובע, קרה בעקבות התרשלות של האדם הנתבע. ניקח לדוגמא רשלנות של טכנאי, כיוון שמדובר באיש מקצוע. ייתכן שהזמנתם טכנאי במטרה לתקן מחשב איטי מאוד, אולם לאחר זמן מה ממועד התיקון, נדמה שהמחשב עדיין עובד בצורה איטית. אחרי לקיחה שלו לבדיקה שנייה, התגלה כי במחשב ישנו וירוס. ייתכן, כי מדובר ברשלנות של הטכנאי אשר היה אמור לטפל בבעיה. במצב כזה, לאחר תביעה, הטכנאי עתיד לשלם לכם פיצוי כחלק מגזר הדין שיינתן.

איש מתקן מחשב

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין לחברה גדולה

במהלך חייה של חברה גדולה או קטנה קיימים שני אנשי מקצוע שהחברה תזדקק להם: רואה חשבון ועורך דין. הצורך להעסקת רואה חשבון היא די ברורה

חוק וסדר – מהו חוק הבזק בישראל?

חוק הבזק, או בשמו המלא והרשמי "חוק התקשורת (בזק ושידורים)" הוא חוק אשר מצוי משנת 1982 בספר החוקים של מדינת ישראל. מטרתו היא לעגן את

מה חשוב להכיר על חוק הבנייה

חוק התכנון והבניה זהו חוק שמטרתו להסדיר את הפעולות שנעשות על ידי מוסדות התכנון שבארץ. בפעולות אלה נכללות ועדות ערר, ניהול של תכניות מתאר, תהליך