איזה פיצויים מגיעים לך לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים

לצערנו, מדי שנה, מאות אנשים נהרגים בכביש באינספור תאונות. התאונות מחרידות – החל מהתנגשות חזיתית, פגיעה בהולכי רגל, החלקה, וכלה באבדן שליטה והתהפכות של רכב. הן מותירות אחריהן קרובי משפחה כאובים, נהגים עם ייסורי מצפון לכל החיים, ואנשים בעלי פגיעות ברמות שונות, שיקשו עליהם להתנהל בצורה תקינה בהמשך חייהם.

החוק במדינת ישראל קובע, כי במקרה של תאונה, בעל הרכב הפוגע, מחויב לפצות את הנהג או הולך הרגל הנפגע. במידה וקיימים קרובי משפחה לנפגע תאונת הדרכים, התלויים בנפגע בצורה כלכלית, מחויב בעל הרכב הפוגע לפצות אותם באותה מידה.

אין קשר בין אשמת בעל הרכב הפוגע לבין מחויבותו לפצות את נפגע תאונת הדרכים. תשלום הפיצויים צריך להיעשות באמצעות חברת הביטוח של הנהג הפוגע.

נפגעי תאונות דרכים, לעיתים רבות לא מוצאים את ידיהם ואת רגליהם כאשר הם מנסים להתחיל בתהליך קבלת פיצויים עבור התאונה בה השתתפו. לכן, מומלץ מאוד מיד לאחר התאונה, עוד בתחילת תהליך השיקום במידה וישנו, ליצור קשר עם עורך דין תאונות דרכים, ודרכו להשיג את הפיצויים הרלוונטיים.

אך, על מנת ליצור לנפגעי תאונות הדרכים מעט סדר עוד קודם הפנייה לעורך הדין, נפרט בפניכם את צורות הפיצוי השונות להם זכאים הנפגעים.

 

סוגי הפיצויים

אובדן כושר השתכרות

נפגעי תאונת דרכים, לעיתים רבות אינם יכולים לעסוק באותה עבודה בה עסקו עוד קודם הפגיעה. לעיתים אובדן כושר ההשתכרות הוא קבוע. כלומר שאין עוד ביכולתו של הנפגע לעסוק לעולם בעבודה בה עבד קודם לכן ולעיתים אובדן כושר ההשתכרות הוא זמני. בכל מקרה, בית המשפט, על פי תצהירים והוכחות אותם מביא עורך הדין, קובע את גובה הפיצוי על פי רמת אובדן ההשתכרות.

 

עוגמת נפש

רכיב נוסף בו מתחשב בית הדין בעת קביעת גובה הפיצויים, הוא עוגמת הנפש של נפגע תאונת הדרכים. עוגמת הנפש מחושבת על פי מדד אובייקטיבי, התלוי במספר ימי האשפוז, הכאב אותו חוו הנפגעים ורמת הפגיעה בהם.

 

הוצאות רפואיות

במספר רב של תאונות דרכים, מובהל הנפגע לבית חולים, או לחלופין לטיפול רפואי בקופת חולים או במרפאות פרטיות. הטיפול הרפואי, בין אם הוא קצר או ארוך, עלול לעלות לנפגע מחיר יקר, ואף כאן ניתן יהיה לקבל פיצויים בהתאם לגובה עלות הטיפול הרפואי.

 

פיצויי תעבורה

לעיתים, כתוצאה מאובדן כושר התנועה, הנפגע נאלץ להשתמש באמצעי תעבורה שונים על מנת להתנייד ממקום למקום. בנוסף, כבר לאחר התאונה, עלות האמבולנס המפנה יכולה להגיע למאות ואלפי שקלים. גם כאן, בית הדין יכול לפצות את הנפגע בצורה מקיפה ומלאה.

 

לסיכום

תאונות דרכים עלולות לגרום לפגיעה כספית רחבת היקף, אך באמצעות הליך משפטי נכון, תוכלו לקבל את מלוא הפיצוי.

 

שטרות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
מהו עורך דין נזיקין ומתי צריך כזה?

עורך דין נזיקין הוא מומחה בתחום הנזיקין – ענף במשפט האזרחי העוסק בחובות הזהירות שבין אדם לחברו. עורך דין כזה מתמחה בייצוג לקוחות שנפגעו מרשלנות