מהו עורך דין נזיקין ומתי צריך כזה?

עורך דין נזיקין הוא מומחה בתחום הנזיקין – ענף במשפט האזרחי העוסק בחובות הזהירות שבין אדם לחברו. עורך דין כזה מתמחה בייצוג לקוחות שנפגעו מרשלנות או בזדון, ודורשים פיצוי כספי על הנזק שנגרם להם. במאמר זה נסביר מהו בדיוק תחום הנזיקין, מהם המצבים הנפוצים שבהם צריך עורך דין כזה, מהי הדרך לבחור עורך דין נזיקין איכותי ומקצועי, וכיצד מתנהל תהליך הגשת התביעה וקבלת הפיצוי.

 

מהם דיני נזיקין?

דיני הנזיקין הם כאמור הענף במשפט האזרחי העוסק בחובות הזהירות שבין אדם לחברו. הם קובעים את הזכות לתבוע פיצוי כאשר אדם גרם נזק לזולתו על ידי מעשה או מחדל רשלניים, או על ידי מעשה מכוון. ישנם ארבעה סוגים עיקריים של עוולות נזיקיות שבגינן ניתן להגיש תביעה אזרחית לפיצוי כספי: רשלנות, הפרת חובה חקוקה, הסגת גבול ועוולות מכוונות.

 

מתי צריך עורך דין נזיקין?

קיימים מספר מצבים נפוצים שבהם כדאי מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בנזיקין כמו עו"ד שי סולטן:

תאונות דרכים

תאונות דרכים הן הסיבה הנפוצה ביותר לתביעות נזיקין בישראל. אם נפגעת בתאונת דרכים שאינה תאונת עבודה, כדאי לפנות לעורך דין נזיקין על מנת לקבל ייעוץ מקצועי. הוא יבדוק את נסיבות האירוע, יאסוף ראיות ויעריך את שווי הנזק שנגרם לך על מנת להגיש תביעת פיצוי הולמת.

רשלנות רפואית

אם סבורים כי רופא או מוסד רפואי גרמו לנזק בריאותי כתוצאה מטיפול רשלני או לקוי, ניתן להגיש תביעת פיצויים באמצעות עורך דין. הליך זה מצריך מומחיות וידע מעמיק בתחום הפרקטיקה הרפואית.

נזקי גוף ממושכים

אם נגרם נזק גוף חמור שהותיר נכות צמיתה, כאב כרוני, אובדן כושר עבודה ופגיעה באיכות החיים, יש לבחון הגשת תביעת נזיקין לקבלת פיצוי הולם על מלוא הנזקים וההפסדים לאורך שנים.

 

איך לבחור עורך דין נזיקין?

כדי למקסם את הפיצוי והסיכויים לזכות בתביעה, חשוב לבחור עורך דין איכותי בתחום התמחות זה. הנה כמה קריטריונים לבחירת עורך הדין המתאים:

ניסיון ומומחיות

יש לבדוק כמה שנות ניסיון יש לעורך הדין בתחום הנזיקין, ובאילו סוגי מקרים טיפל בעבר. עדיפה מומחיות בתת התחום הרלוונטי למקרה שלכם.

שיעורי הצלחה

מומלץ לברר מהם שיעורי ההצלחה של המשרד בתיקים דומים, ואת סכומי הפיצויים שהשיג עבור לקוחותיו בעבר.

יחס אישי וזמינות

חשוב להרגיש בנוח לשתף את עורך הדין שלכם בפרטים האישיים ביותר הנוגעים לתביעה. חשוב לבדוק האם הוא נותן יחס אישי וזמין באופן שוטף.

 

איך מתנהל תהליך הגשת התביעה

לאחר שנמצא עורך דין נזיקין מתאים, מתחיל תהליך איסוף המידע, הראיות והערכות הנזק על מנת להגיש את התביעה. עורך הדין אמור ללוות את לקוחותיו לכל אורך הדרך:

איסוף עובדות וראיות

השלב הראשון כולל איסוף מקיף של פרטי האירוע, עדויות ומסמכים התומכים בגרסת הלקוחות לגבי נסיבות האירוע והאחריות לנזק שנגרם.

הערכת נזקים ושווי הפיצוי

בהמשך מגייס עורך הדין מומחים כדי להעריך את מלוא הנזקים, כאב וסבל, אובדן השתכרות ועוד. כך נקבע שווי הפיצוי הראוי.

הגשת התביעה

עורך הדין מגיש מסמכי תביעה מפורטים הכוללים תיאור האירוע, הנזקים שנגרמו וסכום הפיצוי הנדרש, תוך שהוא מנמק מדוע הנתבע אחראי בנזיקין לכך.

ניהול המשא ומתן

עורך הדין ינהל בשם לקוחותיו את כל המו"מ מול הנתבעים או חברות הביטוח עד להשגת פשרה ופיצוי כספי הוגן. במקרה הצורך הוא ייצג אותם גם בהליכים משפטיים.

עורך דין נזיקין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
איזה פיצויים מגיעים לך לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים לצערנו, מדי שנה, מאות אנשים נהרגים בכביש באינספור תאונות. התאונות מחרידות – החל מהתנגשות חזיתית, פגיעה בהולכי רגל, החלקה, וכלה באבדן שליטה והתהפכות