המדריך המלא לתביעת נזיקין מדויקת

לא אחת קורה שאדם סובל מנזק שנגרם לו כתוצאה מאדם אחר, או ממקרה מסוג כלשהו, וטבעי שאם נגרם לנו נזק, נרצה לקבל בגינו פיצויים. את מי תובעים? איך עושים את זה ומה יכול להיות גובה הפיצוי במסגרת תביעת נזיקין? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל התשובות הרלוונטיות.

 

מי אשם באירוע?

עוד לפני שנדבר על החיפוש אחר עורך דין נזיקין שנוכל לסמוך עליו ועל שירותו, צריך להבין מי באמת האחראי למה שקרה לכם. זה ברור שאם מדובר על תאונת דרכים שבה נפגעתם, הרי שהאדם שפגע בכם הוא האשם ולכן לרוב תחליטו לתבוע את חברת הביטוח שלו. מצד שני, מי באמת אדם אם הלכתם ברחוב, נפלת לתוך בור שהיה בדרכה ושברתם את היד? האם במקרה כזה דיירי הרחוב הם האשמים? התשובה היא כמובן לא, ובמקרים כאלה התביעה תוגש כמעט תמיד כנגד העירייה. במילים אחרות: השלב הראשון בדרך להגשת תביעת נזיקין היא לבודד את הנזק, להבין איך הוא נגרם ובעיקר – מי האחראי לו.

 

איך קובעים את גובה הפיצוי שסביר יהיה לתבוע?

עוד שלב חשוב מאוד שצריך לעבור במסגרת תביעות נזיקין, כולל כמובן את ההתייחסות לגובה הפיצוי. כמה כסף באמת אפשר לתבוע? ומה משפיע על הנתון הזה? בדרך כלל כדי לקבוע את גובה הפיצוי צריך להתייחס לנתונים כמו שונים: איזה נזק התאונה באמת גרמה? איזה טיפולים רפואיים נאלצתם לעבור ועד כמה התאונה משפיעה על החיים שלכם, על רמת החיים ועל היכולת לעבוד כרגיל? בנקודה הזאת חשוב להזכיר שהרבה פעמים תביעות נזיקין דורשות מהתובע לוותר על החיסיון הרפואי שלו, שכן בית המשפט צריך לקבל לידיו את כל הנתונים הרפואיים של התובע כדי לגבש את החלטתו. מצד שני, ולמרות חוסר הנעימות, חשוב להבין שזו הדרך היחידה לקבלת הפיצויים ולכן כדאי לשתף פעולה עם העניין הזה.

 

המשמעות של בחירת עורך דין מתאים

זה לא משנה איזה סוג של תאונה קרתה לכם, האם העירייה אשמה או אדם פלוני שפגע בכם אשם. מה שבטוח זה שרק אם יעמוד לצדכם עורך דין רציני לענייני תביעות נזיקין, תוכלו להיות בטוחים שבסופו של התהליך תקבלו פיצויים הולמים. לא מדובר על הליך פשוט ויש מקרים שבהם הדיונים גם יכולים להיות ארוכים ומתישים, אך עם עורכי דין מתאימים, הסיכוי לנצח הולך וגדל. לכן יש טעם לבדוק אל מי אתם פונים ואיזה עורך דין יהיה האדם שבידיו תפקידו את הטיפול בעניין שלכם. שווה לבדוק שאתם בוחרים עורך דין עם כמה שיותר ניסיון, ידע והמלצות, כי כל הנתונים האלה משפיעים בסופו של דבר על התהליך כולו. רצוי להגיש תביעת נזיקין כמה שיותר סמוך לאירוע כי כך יהיה לכם פשוט יותר להוכיח את הנזק שנגרם לכם כתוצאה מהמקרה.

איש חוק מומלץ

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
איזה פיצויים מגיעים לך לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים לצערנו, מדי שנה, מאות אנשים נהרגים בכביש באינספור תאונות. התאונות מחרידות – החל מהתנגשות חזיתית, פגיעה בהולכי רגל, החלקה, וכלה באבדן שליטה והתהפכות

מהו עורך דין נזיקין ומתי צריך כזה?

עורך דין נזיקין הוא מומחה בתחום הנזיקין – ענף במשפט האזרחי העוסק בחובות הזהירות שבין אדם לחברו. עורך דין כזה מתמחה בייצוג לקוחות שנפגעו מרשלנות