כיצד מחשבים את אחוז שכר הטרחה עבור תביעת נזיקין?

בעת תהליכים משפטיים, אנחנו משלמים לעורכי הדין המייצגים אותנו שכר טרחה. השכר הזה מבטא לא רק את כל השעות שעורך הדין עמל על התיק והעניינים המשפטיים, אלא גם את הזמינות, המענה הרציף והתקשורת עם גורמים בירוקרטיים רבים.

הסכם שכר טרחה בתביעות נזיקין הוא מסמך המסדיר את ההסכמות הללו בין עורך הדין לבין הלקוח. חתימה על הסכם שכר טרחה הינו חשוב לביצוע לפני התחלת התהליך המשפטי. כיצד מחשבים את אחוז שכר הטרחה עבור תביעת נזיקין? במאמר זה נפרט לכם

 

כיצד מחשבים את אחוז שכר הטרחה עבור תביעת נזיקין

לפני שאנחנו ניגשים לתביעה, יש לחתום על מסמך המסדיר את עניין ההסכמות של השכר בין העורך דין ללקוח, הסכם זה נקרא הסכם שכר טרחה. זהו הסכם עבודה המחייב את שני הצדדים להתחייבות סביב שכר תמורת קבלת שירותים, ומציין את חובותיהם וזכויותיהם של שניהם במסגרת ההליכים המשפטיים.

כשאנחנו מדברים על הסכם שכר טרחה בתחום הנזיקין, שהוא למעשה תחום נזקי הגוף, מדובר בהסכם ששכר הטרחה נקבע על פי חוק יכול ורק באחת משתי דרכים – אחוז מסוים מסכום הפיצוי שהנפגע עתיד לקבל מהאדם או הגוף אותו הוא תובע בעקבות הנזק, או סכום קבוע ומוגדר מראש בין הלקוח לעו"ד. האחוז הוא יחסי בהתאם לפסק הדין בתהליך. לחצו כאן למעבר לאתר שיעזור לכם לחשב את האחוזים של שכר הטרחה של העו"ד.

לחשב את אחוז העמלה

מה הם האחוזים על פי חוק שניתן לשלם בשכר טרחה?

מאחר ושכר הטרחה של עורכי דין מוגבל בחוק לאחת משתי אופציות – או סכום קבוע וידוע מראש, או על פי האחוזים של הפיצויים בתיק, גם האחוזים עולים בהתאם למתי התקבל פסק הדין בתהליך המשפטי. כלומר, האחוזים של התשלום עולים ככל שהתיק נמשך יותר זמן.

זאת במידה ושכר הטרחה נקבע על פי אחוזי הפיצויים. שכר הטרחה של העורך דין יהיה 8% במידה וההליך המשפטי מסתיים והפיצויים מתקבלים בהסכם פשרה לפני תביעה. עורך הדין יקבל שכר טרחה של 11% אם וכאשר הפיצויים מתקבלים בפשרה לאחר הגשת כתב תביעה.
המספרים ייעלו ל-13% במידה וההליך יסתיים ויתקבלו הפיצויים לאחר פסק דין. בתביעות נזיקין בהן ההליך נמשך בכמה ערכאות ודורש התעסקות רבה, שכר עו"ד ייקבע באחוזים גם כן וינוע בין 15% עד ל-25% מכל סכום שהתובע ייקבל מהנתבע.

 

לסיכום,

במידה ואתם מעוניינים להגיש תביעת נזיקין, יש כמובן להתייעץ עם עורך דין. אבל אל תשכחו את הזכויות שמגיעות לכם גם מולו, הזכויות שלכם מוגנות בחוק ואסור לדרוש יותר ממה שנקבע. שכר הטרחה הוא קבוע מראש, בין אם זה מספר מדויק שהוסכם עליו לפני כן או אחוז יחסי מהפיצויים שהתקבלו – הכי חשוב זה לחתום על הסכם מראש.

לחשב את אחוז העמלה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
איזה פיצויים מגיעים לך לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים לצערנו, מדי שנה, מאות אנשים נהרגים בכביש באינספור תאונות. התאונות מחרידות – החל מהתנגשות חזיתית, פגיעה בהולכי רגל, החלקה, וכלה באבדן שליטה והתהפכות

מהו עורך דין נזיקין ומתי צריך כזה?

עורך דין נזיקין הוא מומחה בתחום הנזיקין – ענף במשפט האזרחי העוסק בחובות הזהירות שבין אדם לחברו. עורך דין כזה מתמחה בייצוג לקוחות שנפגעו מרשלנות