איך פותחים תלונה על הטרדה מינית

על אף שהמודעות להטרדות מיניות במרחב הציבורי ובעיקר במקום העבודה עלתה משמעותית בשנים האחרונות, על רקע עלייתן לכותרות של תנועות כמו "מי טו" למשל, אין הדבר אומר שהתופעה פוחתת, למרבה הצער.

להטרדה מינית יש השלכות פליליות חמורות, וכן קורבנות הטרדה מינית זכאים במישור האזרחי לתביעת פיצויים כספיים משמעותיים. הגשת תלונה בגין הטרדה מינית צריכה להתבצע בחוכמה ובדיוק רב בפן הראייתי והבירוקרטי, ועל כך במאמר זה.

 

המסע לצדק מתחיל בהגשת התלונה

הגשת תלונה במשטרה בגין הטרדה מינית, היא למעשה המהלך שמניע את שרשרת האירועים במישור הפלילי כמו גם האזרחי, ולכן יש לבחון את נסיבות המקרה ואת דרכי הפעולה הנכונות במסרקות ברזל בטרם מוגשת התלונה.

הגשת תלונה בצורה פזיזה וחסרת מחשבה, עלול להוריד לטמיון כל סיכוי לסגירת החשבון עם המטריד, לסגירת התיק במשטרה ולמפח נפש ותסכול רב בקרב הקורבן וסביבתו. מומלץ לפתוח את התלונה בליווי צמוד של עו"ד ותיק ובקיא בתחום הטרדות מיניות, המתמחה בתחום ומסוגל לסייע בכל צעד ושעל בדרך אל הצדק.

 

הטרדה במקום העבודה? פנו קודם כל לאחראי

במידה וההטרדה המינית התרחשה במסגרת ניצול יחסי מרות במקום העבודה, חשוב לזכור כי בכל מקום עבודה באשר הוא, ישנו אחראי הממונה על תלונות בגין הטרדות מיניות. את התלונה ניתן להגיש לאחראי בעל פה או בכתב, והוא נושא באחריות ליידע את המעביד, לעדכן את המתלונן אודות משך הזמן שצפוי לטיפול בתלונה, להזכיר את זכויותיו של המתלונן על פי חוק בהתאם לנסיבות המקרה ועוד.

עליו לפעול ללא דיחוי לחקור את הנסיבות, העדים הרלוונטיים וכמובן לגבות עדות מהאדם שנגדו הוגשה התלונה. המעביד מחויב להסיק את המסקנות הנובעות מהתחקיר ולהחליט האם הוא מקבל את ההמלצות מדו"ח המקרה, וכן להחליט בדבר הפעולות שהוא בוחר לנקוט או לא לנקוט כנגד האדם נגדו התלונה הוגשה.

המעביד מודע לכך שישיבה בחיבוק ידיים נוכח תלונות על הטרדות מיניות יפגעו בשמו הטוב של מקום העבודה ואף יגרמו לו לשאת באחריות להטרדות אלו.

 

הגשת תלונה במשטרה- מה זה כולל?

במידה והוחלט לפעול בערוץ הפלילי, יש לזכור כי מדובר בתהליך ארוך ומפרך. המשטרה נוטה לגרור רגליים בפן הבירוקרטי, וכן לשאול את כל השאלות הקשות ביותר. לאור נתוני הפתיחה האלה, על המתלוננת לקחת בחשבון כי עליה לגלות עמידות וסבלנות בהליך ארוך ומורכב זה, כאשר לנגד עיניה עומדת הזכות לעשות צדק ולמצות את הדין עם האחראים לסבלה.

ראשית תתבצע גביית עדות, מומלץ שבנוכחות אדם קרוב למתלוננת או איש מקצוע. לאחר מכן יש להציג את תיק הראיות שברשות המתלוננת, וזהו דגש חשוב ביותר לצורך חיזוק התיק ולהגדלת הסיכויים להגשת כתב אישום.

 

ליווי משפטי- בגדר הכרח

ליווי צמוד של עורך דין המתמחה בתחום ההטרדות המיניות יכול להיות זה שעושה את ההבדל בין תלונה שמוגשת בצורה מסורבלת ו"זוכה" להתעלמות צוננת מצד המשטרה כמו גם האחראי על הטרדות מיניות במקום העבודה. חשוב להגיש תלונה בסבלנות ובנחישות, על מנת למצות את הדין עם הנאשמים.

הטרדה מינית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
מה חדש בתחום פיצויים על הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא עבירה פלילית שמוגדרת בחוקי מדינת ישראל. מכיוון שכך הנפגעים של עבירה זאת יכולים להגיש תביעת נזיקין בגינה כנגד מבצע העבירה. תחום המשפט

הטרדה מינית ע"י מטפל

אחת לזמן מה מתפרסמת ידיעה על הטרדה מינית על ידי מטפל כמו רופא, מעסה רפואי, או אפילו מטפלים הוליסטיים ואלטרנטיביים בשלל תחומים. האם כל בדיקה