את לא לבד – 4 כללים לבחירת עורך דין בעת הגשת תלונה על עבירת מין

עבירות מיניות עשויות להתרחש במספר רב של מקרים. בין אם מדובר בפרסום תמונות מיניות, הטרדה במילים או פיזית וכמובן אם מדובר באונס, אתן לא לבד. אמנם ישנה חשיבות גבוהה לדווח על עבירות מין למשטרה ולבצע בדיקה רפואית בהינתן צורך ראייתי כזה, אך פניה לעורך דין שילווה אתכם לעורך התהליך חשובה לא פחות.

משכך, גיבשנו מספר המלצות שיסייעו לכן להבין מה הפרמטרים שעליכן לשקול טרם, במקביל או אחרי הגשת תלונה על עבירת המין.

 

סיוע בהבנה לגבי הזכויות המשפטיות והאפשרויות העומדות בפניך

ראשית, יש לוודא לפנות לאיש מקצוע בתחום. כלומר, עורך דין לעבירות מין אשר טיפל במקרים רבים ויודע כיצד להתמודד עם ההליך המורכב אותו את עוברת, הן משפטית והן רגשית. כך, על עורך הדין לדעת את החוק בצורה טובה, לרבות כל הקשור להתיישנות (בעבירות רבות ישנו פרק זמן מסוים בו ניתן להגיש תביעה, לאחר פרק זמן זה לא ניתן לנקוט בפעולות משפטיות).

בנוסף, עורכי הדין צריכים להסביר לכן את ההבדל בין ההליך הפלילי (אותו מנהלת המדינה) להליך האזרחי (בו אתן יכולות לתבוע פיצויים נזיקיים).

 

כיבוד הפרטיות שלכן

בין עורך דין ללקוח קיים חיסיון – כלומר, היעדר הרשאה לספר ולהעביר הלאה לצד ג' את כל השיחות ביניכם. בהתאם, כל פרט רגשי אותו אתן מספרות נשמר אצלו והוא לא רשאי לדבר על האירועים הטראומטיים שחוויתם ללא הרשאתכם.

עורך הדין שלך יכול להתייחס לכל שאלה או דאגה שעולה מצידכן ולסייע לכן להחליט מה הדרך הטובה ביותר עבורכן להטיל אחריות על האדם כנגדו אתן מגישות תלונה. בנוסף, יכול להסביר לכן במה כרוכה החשיפה שלכן ומול מי תעמדו לאור סט החוקים בנושא.

 

איסוף ראיות

כאשר מגישים תלונה על עבירות מין, לראיות יש חלק קריטי בהליך והן אלו אשר יכריעו מה פני המשפט והאם יש קייס מספיק חזק בשביל להרשיע את התוקף. משכך, ראיות ממשיות יסייעו לעורך הדין להגיע להרשעה. חשוב שלעורך הדין שאתן בוחרות יהיה ניסיון רב והוא ידע להתמודד עם הבירוקרטיה של רשויות האכיפה, אנשי מקצוע רפואיים, עדים ונהלים כדי לבנות תיק חזק.

 

מזעור האינטראקציה עם האדם שכנגדו הוגשה תלונה

אם בחרתן באפיק של הגשת תלונה ועמידה בפני שופט בבית המשפט, עורך דין טוב יהיה אחד כזה שיצמצם ככל הניתן את האינטראקציה עם האדם שנגדו הוגשה תלונה. כך, הוא יוביל את השיח, יכין אתכן לפני המשפט בסימולציות אשר מדמות את השאלות שעשויות לעלות הן מצידו והן מהצד שמייצג את הנתבע. כמובן, עליו להיות אמפתי וקשוב במהלך המשפט ולראות שאתן במצב טוב ולא קורסות לאור הקושי הכרוך בתהליך.

 

לסיכום

אם בחרתן להגיש תלונה, אתן מקרבות את הצדק – גם עבורכן וגם עבור נשים רבות שהיו או עשויות להגיע למצבכן. ראוי שתמצאו עורך דין טוב שיעזור לכן באקט האצילי שאתן עושות. בהצלחה!

הגשת תלונה על עבירת מין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
מה חדש בתחום פיצויים על הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא עבירה פלילית שמוגדרת בחוקי מדינת ישראל. מכיוון שכך הנפגעים של עבירה זאת יכולים להגיש תביעת נזיקין בגינה כנגד מבצע העבירה. תחום המשפט

איך פותחים תלונה על הטרדה מינית

על אף שהמודעות להטרדות מיניות במרחב הציבורי ובעיקר במקום העבודה עלתה משמעותית בשנים האחרונות, על רקע עלייתן לכותרות של תנועות כמו "מי טו" למשל, אין

הטרדה מינית ע"י מטפל

אחת לזמן מה מתפרסמת ידיעה על הטרדה מינית על ידי מטפל כמו רופא, מעסה רפואי, או אפילו מטפלים הוליסטיים ואלטרנטיביים בשלל תחומים. האם כל בדיקה