כיצד כותבים כתב אישום לתביעה בגין הטרדה מינית?

חווית הטרדה מינית? את אמנם לא תוכלי לתבוע את העבריין בתביעה פלילית שתכניס אותו לכלא, אך פרקליטות המדינה בהחלט יכולה לעשות כן. הדרך של פרקליטות המדינה להכניס את המטרידן לכלא, היא באמצעות הגשת כתב אישום כנגדו. להלן נלמד כיצד נכתב כתב אישום ומהו חלקה של המתלוננת בבניית התיק כנגד העבריין.

 

תביעה פלילית

כדי להבין כיצד כותבים כתב אישום לתביעה בגין הטרדה מינית, יש להכיר תחילה בקצרה את ההליך הפלילי בישראל. להבדיל מההליך האזרחי, בו אזרח תובע אזרח אחר בגין נזק שהוא גרם לו, בהליך הפלילי התובעת היא המדינה, באמצעות הפרקליטות שלה. הסעד המבוקש לא יהיה פיצוי אלא עונש, בדמות קנס, מאסר, עבודות שירות וכדומה.

הפרקליטות תובעת את הנאשם באמצעות הגשת כתב אישום כנגדו לבית המשפט. כתב האישום נשלח גם לנאשם עצמו אשר מזומן להליך הפלילי. כתב האישום מבוסס, ברובו, על חקירת המשטרה אשר מספקת לפרקליטות המדינה את התשתית העובדתית לתביעה.

על בסיס התשתית העובדתית, הפרקליטות תוסיף את הרובד המשפטי. כך, נקבל כתב אישום הכולל את העובדות הנטענות כנגד הנאשם, את העבירות המשפטיות אשר הוא עבר על פי עובדות אלו ומה הוא העונש המבוקש בעקבות מעשיו. בנוסף, כתב האישום יפרט מי הם העדים אשר יעידו כנגד הנאשם.

 

תלונה על הטרדה מינית

כפי שכבר יכולתם להבין, מי שחוותה הטרדה מינית לא תוכל להגיש כתב אישום כנגד המטריד. עם זאת, מה שעליה לעשות הוא לפנות למשטרה. המשטרה תחקור את המקרה, תגבה עדות מהמתלוננת, תחקור את הנאשם וכך תבנה תשתית עובדתית לתביעה.

על בסיס תשתית עובדתית זו, פרקליטות המדינה תבנה את התיק המשפטי כאשר עדותה של האישה המוטרדת תהא ליבת התיק המשפטי. העדות של הנפגעת בבית המשפט, על דוכן העדים, כאשר היא תיחקר הן על ידי הפרקליטות והן על ידי עורכי דינו של הנאשם, צפויה להיות המשמעותית והמכוננת ביותר בתביעה ולהוביל להרשעתו של הנאשם.

ככל שהתביעה תצליח להוכיח את הטענות שטענה בכתב האישום, על סמך עדות הנפגעת ושאר הראיות, הרי שצפויים עונשי מאסר למבצע ההטרדה המינית. כך, בזה האופן, כתב האישום יבשיל לכדי הרשעה בפועל של העבריין.

 

פיצויים לנפגעת

ההליך הפלילי אמנם מתמקד בהרשעתו של העבריין, אך לפי חוק סדר הדין הפלילי ביכולתו של בית המשפט לפסוק פיצויים לטובת הנפגעת. סכום הפיצויים בהליך זה מוגבל לכ-250 אלף שקלים אך בכל זאת מדובר בפיצוי משמעותי המגיע לנפגעת. בנוסף, ביכולתה לתבוע את המטריד בתביעה אזרחית רגילה על הפגיעה בה. בהליך זה, לפיצויים לא תהיה תקרה.

 

לסיכום

לסיכום, כתיבת כתב אישום בגין הטרדה מינית תתבסס על תלונת הנפגעת למשטרה, חקירת המשטרה ועדות המתלוננת. כתב האישום יוגש ככתב תביעה פלילי אל בית המשפט ועדותה של המתלוננת תוכל להוביל להרשעת העבריין. במקרה בו חווית פגיעה מינית או שהוגש נגדך כתב אישום, פני אל עו"ד פלילי אלעד שאול לקבלת ייצוג פלילי מהשורה הראשונה.

עורך דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
מה חדש בתחום פיצויים על הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא עבירה פלילית שמוגדרת בחוקי מדינת ישראל. מכיוון שכך הנפגעים של עבירה זאת יכולים להגיש תביעת נזיקין בגינה כנגד מבצע העבירה. תחום המשפט

איך פותחים תלונה על הטרדה מינית

על אף שהמודעות להטרדות מיניות במרחב הציבורי ובעיקר במקום העבודה עלתה משמעותית בשנים האחרונות, על רקע עלייתן לכותרות של תנועות כמו "מי טו" למשל, אין

הטרדה מינית ע"י מטפל

אחת לזמן מה מתפרסמת ידיעה על הטרדה מינית על ידי מטפל כמו רופא, מעסה רפואי, או אפילו מטפלים הוליסטיים ואלטרנטיביים בשלל תחומים. האם כל בדיקה