מה חדש בתחום פיצויים על הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא עבירה פלילית שמוגדרת בחוקי מדינת ישראל. מכיוון שכך הנפגעים של עבירה זאת יכולים להגיש תביעת נזיקין בגינה כנגד מבצע העבירה. תחום המשפט בגין עבירות מיניות עובר בשנים האחרונות שינויים רבים. סקרנו בקצרה את נושא ההטרדה המינית ומה חודש בנושא. 

 

הטרדה מינית – הגדרה חוקית

הטרדה מינית מוגדרת בחוק בישראל כמספר התנהגויות מיניות שנעשות בניגוד לרצון האדם אליו הן מופנות – סחיטה מינית באיומים, מעשים מגונים, הצעות מיניות חוזרות ולא רצויות, התייחסות מיניות חוזרות ולא רצויות והתייחסות מבזה למיניותו של אדם. במקרים בהם קיימים יחסי מרות, אין צורך בכך שהנפגע יראה שההתנהגות המטרידה אינה רצויה בעבורו.

הטרדות מיניות הן בעיה נרחבת במדינת ישראל ובעולם כולו, ובשנים האחרונות המודעות אליהן עלתה בקרב כלל הציבור בצורה משמעותית.

 

סוגי הפיצויים בגין הטרדה מינית

הטרדה מינית מוגדרת כעוולה שניתן לתבוע בגינה פיצויים. פיצויים על הטרדה מינית מתחלקים לשני סוגים – מידע נוסף באתר: פיצויים ללא הוכחת נזק ופיצויים על נזקים שנגרמו בגין ההטרדה המינית. בדרך כלל הפיצויים שנקבעים בגין נזק שנגרם בגין הטרדה מינית ניתנים בשל פגיעה נפשית מסוג זה או אחר. פיצויים אלה יכולים לכלול פיצוי על טיפול נפשי, אובדן ימי עבודה, אשפוזים ועוד.

 

מה חדש בתחום הפיצויים בגין הטרדה?

תחום המשפט והפיצויים בגין הטרדות מיניות משתנה חדשות לבקרים, וזאת מכיוון שהנושא עולה לסדר היום הציבורי בצורה מאסיבית בשנים האחרונות. אחד השינויים נעשה בשנת 2013 – בשנה זאת שונה גובה הסכום הפיצויים על הטרדה מינית בלי הוכחת נזק. עד שנת 2013 גובה הפיצוי המקסימלי היה 50 אלף שקל, אבל מאחר וסכום זה הוא קטן יחסית לעומת הפגיעה שנגרמת מהטרדות מיניות, סכום זה הועלה ל-120 אלף שקל החל משנת 2013.

בשנת 2014 נוסף תיקון חדש לחוק ההטרדות המיניות והוא נקרא תיקון 10 – תיקון זה קובע ששליחה של סרטונים או תמונות עם אופי מיני ובניגוד לרצונם של המצולמים בסרטונים או בתמונות, זו עבירה מינית לכל דבר ועניין.

 

ניהול נכון של התביעה בגין הטרדה מינית

אם עברת הטרדה מינית חשוב מאוד לפעול בצורה מסודרת בכדי להשיג את הפיצוי המגיע לך ובכדי להביא את התוקף לשלם על מעשיו. לכן חשוב למצוא עורך דין פלילי שמתמחה בתחום זה ויש לו המלצות קודמות. בנוסף לכך ניתן לפנות לארגוני הסיוע שקיימים בישראל ואמונים על תחום זה.

 

חידושים בתחום הפיצויים על הטרדה מינית – סיכום

הטרדות מיניות הן עבירות פליליות לכל דבר ועניין, ולכן ניתן לתבוע בגינן פיצויים ללא הוכחת נזק. הנזקים שנגרמים בגין הטרדה מינית הם בדרך כלל נפשיים ויכולים גם לגרור אובדן ימי עבודה ואפילו אובדן כושר עבודה. בשנים 2013 ו-2104 שונו עניינים מהותיים בחוק ולכן גם נוצר שינוי בתחום הפיצויים בגין הטרדה מינית.

חוק הטרדה מינית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
איך פותחים תלונה על הטרדה מינית

על אף שהמודעות להטרדות מיניות במרחב הציבורי ובעיקר במקום העבודה עלתה משמעותית בשנים האחרונות, על רקע עלייתן לכותרות של תנועות כמו "מי טו" למשל, אין

הטרדה מינית ע"י מטפל

אחת לזמן מה מתפרסמת ידיעה על הטרדה מינית על ידי מטפל כמו רופא, מעסה רפואי, או אפילו מטפלים הוליסטיים ואלטרנטיביים בשלל תחומים. האם כל בדיקה