שאלות שחשוב לשאול עורך דין

במדינת ישראל קיים אחוז עורכי הדין לנפש מהגבוהים בעולם. זוהי עובדה ידועה יש לכך מספר סיבות, אבל זה לא העניין שלנו כרגע. מה שחשוב לנו לדעת, זה מה עושים בסיטואציה שאנחנו כבר פוגשים את עורך הדין. ככל הנראה אם אנחנו צריכים לפגוש עורך דין יש בעיה, אנחנו צריכים עזרה מקצועית, לכן אנחנו יושבים במשרד מכובד של אדם העוסק בעבודה רצינית.

אבל מה חשוב לשאול את עורך הדין, לא לשכוח מדובר על עסקה כלכלית בעלת ערך רב ככל הנראה. אז מה שואלים עורך דין כאשר פוגשים אותו? ואיך יודעים מה חשוב ומה פחות?

 

שאלה ראשונה

השאלה הראשונה שנשאל, לא תהיה מול עורך הדין. השאלה הראשונה תהיה עבורנו. כלומר נשאל את עצמנו איזה עורך דין אנחנו צריכים? גם עורך הדין הטוב ביותר, לא יכול להיות מומחה לכל תחום. בשונה מקופת חולים שם ניגשים לרופא משפחה והוא מפנה אותנו להמשך טיפול אצל רופאה מומחית, אצל עורכי דין זה לא קיים.

אין אחד שיש לו תשובה לכל שאלה עורך דין לתעבורה, לא ידע לייעץ בנושא נדל"ן או זכויות יוצרים. לכן השאלה הראשונה היא, למה אתה מומחה, והאם זה מה שאני צריכה?

שאלה ראשונה 

שאלה שניה

אחרי שהבנו איזה מקצוען אנחנו צריכים השאלה הבאה לעורך הדין תהיה, האם הבעיה שלנו היא בעיה שיש לה עילה משפטית. יכול להיות שאנחנו מרגישים שנגרם לנו עוול, אבל עורך דין מנוסה, שיבין את הבעיה יוכל לומר לכם שאין ייתכנות לתביעה משפטית ויש לרדת מהעניין.

יכול להיות שעורך הדין גם יבין שהתיק המונח לפניו לא תואם למידותיו ויש להעביר אותו לגורם אחר. בכל מקרה חשוב להבין מה הם הסיכויים ומה הם הסיכונים עוד לפני הגשת תביעה.

 

שאלה שלישית

השאלה הבאה שנפנה לעורך הדין, תהיה השאלה מה אנחנו רוצים להשיג. אם מטרת התביעה שלכם היא השגת צדק מול עוולה שכביכול נגרמה לכם, ללא רצון לפיצוי, או אז יש לזה משמעות, אם ברצונכם להשיג הסכם פשרה, דומת הסכם גירושין, או יישוב סכסוך שכנים אז המטרה היא אחרת. אם ברצונכם לזכות בפיצוי כספי, אז יש לפעול בהתאם. השאלה של מה אני רוצה שעורך הדין ישיג עבורי היא חשובה, לעורך דין מקצועי תהיה תשובה לכל שאלה.

שאלה שלישית

שאלה רביעית

השאלה האחרונה היא שאלה חשובה שרבים מאיתנו מתביישים לשאול אך היא חשובה מאד, והשאלה היא, כמה זה יעלה לי? אין לזלזל בשאלה הזאת, היא חשובה מאד ובעלת משקל. בסופו של דבר עורך דין הוא בעל מקצוע יקר, והליך משפטי הוא עסק שלא מתאים לכל אחד.

 

לסיכום

פניה לעורך דין היא עסק רציני. חייבים להגיע מוכנים שהשאלות החשובות ברורות לנו. ותמיד צריך לזכור, עורך הדין הוא מקצוען, אבל יועץ, רק אתם תחליטו עבור עצמכם, לכן חשוב לשאול את כל השאלות ולא להשאיר דברים ליד המקרה.

שאלות שחשוב לשאול עורך דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו